Net mijn ID 19 P terug van de spuiter.
Wat glimt ze weer mooi, maar….
Het afhangen van het plaatwerk is redelijk gelukt, maar toch suist het te veel bij het raam van de bestuurders deur en ligt de motorkap ook niet netjes in het midden.
Is er iemand die mij zou kunnen helpen met het corrigeren van deze problemen, want zelf ben ik bang dat als ik dingen ga verschuiven/verstellen dat ik van het ene probleem in het andere geraak.
Rob Hettema
Auto’s nu:
Citroen xsara, Citroen ID 19 P (1960) en euh…..daihatsu cuore
Gehad: vw polo, ford escort, datsun 100y, peugeot 309, 2 BX-en en een xantia diesel
op deze site staan de werkhandboeken:
daar zit (als het goed is) ook het boek carrosserie bij.
hierin staat ook hoe je het een en ander moet afhangen
ook in het id/ds club blad is dit meer dan 1 keer beschreven.
en ja ik weet het….dit klusje doe je niet fff in 1 dagje. je hoeft je niet te schamen als het een week duurt (zoals bij mij) maar ja,... dan kun je ook zeggen: NICE
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
[Heb ik alle handboeken van de citroends site gedownload (moet nu ook een CX kopen…:-) staat er niets in over plaatwerk afhangen.
In het artikel overzicht van la bombe blijkt dat ik la bombe 167, 168 en 169 nodig heb.
In nr 167 staat een verhaal over de- montage van ramen (die heb ik gevonden in mijn berg) en in nr 168 en 169 staat een verhaal over het afhangen van plaatwerk. Nr. 167 en 169 heb ik gevonden, maar nr 168 heb ik niet kunnen vinden.
Ook staat er nog een artikel met titel “plaatwerk” in nummer 126, maar ik ben pas lid vanaf nr 136.
Misschien kan iemand voor mij de artikelen inscannen en mij toemailen ?
Ik zal inderdaad een berg moed moeten verzamelen, want zelfs de deurrubbers (in de deurstijlen) zijn er allemaal uit geweest, en dus zou de ellende daar wel eens begonnen kunnen zijn.
link naar foto van mijn auto
Ik weet het, ik weet het !! de velgkleur klopt niet. Het zou AC140 (grise) moeten zijn volgens alle boeken, maar het was toch echt wit met een geelwaas wat er op zat. Alleen is die waas wat uit de hand gelopen !
Weet iemand wat het kleurnummer zou moeten zijn, of is ac140 toch niet echt grijs ? Ik kan van deze kleur geen voorbeelden vinden op het net.
Auto’s nu:
Citroen xsara, Citroen ID 19 P (1960) en euh…..daihatsu cuore
Gehad: vw polo, ford escort, datsun 100y, peugeot 309, 2 BX-en en een xantia diesel
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 16-06-2005
- ID/DS DS20 Pallas hydraulique
- 2CV 6 Special (652)
Had je deze al gezien?
Mooie auto trouwens.
Groet, Rob
DS 20 Pallas Hydraulique ‘71, Dsuper5 ‘74, 2CV (652) ‘75 en Kawasaki W650 ‘03
RobH schreef:
Ik weet het, ik weet het !! de velgkleur klopt niet. Het zou AC140 (grise) moeten zijn volgens alle boeken, maar het was toch echt wit met een geelwaas wat er op zat. Alleen is die waas wat uit de hand gelopen !
Weet iemand wat het kleurnummer zou moeten zijn, of is ac140 toch niet echt grijs ? Ik kan van deze kleur geen voorbeelden vinden op het net.
als je gaat naar citroeniddsclub.nl en dan naar sitemap zie je vanzelf carrosserie kleuren staan dan bijna helemaal onderaan de kleuren van de velgen/wielen. volgens dat verhaaltje is het ac140
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Ik zal in het weekend eens zoeken in mijn berg Bombes naar nr. 168. Dat specifieke nummer bevat de meeste informatie over plaatwerk stellen. De velgkleuren die je zelf het mooiste vindt, passen het beste bij je auto.
Cees
Elke weg leidt weer naar een andere weg
DS19MA
DS21 Pallas IEH
Peugeot 404
DS4
gehad: DS21M Pallas, Xantia 21TD Break, C5,BX’en, GSA, CX, 204’en, 304’en
Ik vind de kleur van de velgen wel mooi bij de auto passen!
MVG Alex
@RobH
Rob ik heb de betreffende 7 pagina’s van Cees B uit la Bombe 168 (april 1997) voor je ingescand.
Geef je @dres maar zo nodig per pb dan mail ik je ze.
Kan je server het niet aan dan maak ik wel een fcopie.
groet
Marten
Hee Rob ik heb je 7 mails gestuurd met de betreffende pagina’s uit la Bombe als bijlage maar krijg pag 4 6 en 7 terug en nu komt ook zelfs een lullig mailtje zonder bijlage retour!
wat is er mis?
mailtjes retour
Marten schreef:Hee Rob ik heb je 7 mails gestuurd met de betreffende pagina’s uit la Bombe als bijlage maar krijg pag 4 6 en 7 terug en nu komt ook zelfs een lullig mailtje zonder bijlage retour!
wat is er mis?
Mijn mailbox is 10 MB groot en is nu vol….
Vanavond haal ik hem leeg.
Rob
Auto’s nu:
Citroen xsara, Citroen ID 19 P (1960) en euh…..daihatsu cuore
Gehad: vw polo, ford escort, datsun 100y, peugeot 309, 2 BX-en en een xantia diesel
Dan maar op de ouderwetse manier: er is een kopie van het artikel per postduif onderweg naar je huis.
Het clubblad 126 bevat GEEN apart artikel over plaatwerk afhangen maar een korte passage in een artikel “ID/DS, van wrak tot auto”.... iets waar jij niets aan hebt met die schitterende wagen van jou….!
groet,
M
Rob, just curious: is dat soms de ex-Marcel Reimer ID uit 1960? Ik heb ergens een oud Autovisie-artikel over die auto over een trip door de Pyreneeën. Kleur is vert meleze toch? Wat mij betreft zo ongeveer de mooiste kleur voor een 1e neus ID. Ziet er bijzonder strak uit.
Mocht je kopieën van dat artikel willen hebben, dan moet je maar een PB-tje sturen.
Hans
Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville
Bassman schreef:Rob, just curious: is dat soms de ex-Marcel Reimer ID uit 1960? Ik heb ergens een oud Autovisie-artikel over die auto over een trip door de Pyreneeën. Kleur is vert meleze toch? Wat mij betreft zo ongeveer de mooiste kleur voor een 1e neus ID. Ziet er bijzonder strak uit.
Vanaf het begin dat ik deze auto heb gekocht moet ik al horen hé dat is de oude auto van marcel reimer. Enne het klopt ook nog.
De auto moet zelfs op een poster staan (die ik ook al niet heb) en verder zijn er vele dingen bekend over de auto waar ik ook al geen weet van heb
Kleur is inderdaad vert mélèze (ac507).
Auto’s nu:
Citroen xsara, Citroen ID 19 P (1960) en euh…..daihatsu cuore
Gehad: vw polo, ford escort, datsun 100y, peugeot 309, 2 BX-en en een xantia diesel
Bassman schreef:Rob, just curious: is dat soms de ex-Marcel Reimer ID uit 1960? Ik heb ergens een oud Autovisie-artikel over die auto over een trip door de Pyreneeën.
Goh ....... dat roept weer oude herinderingen op die Marcel van jos brink en de 64000 gulden vraag het komt allemaal weer naar boven
heeft toch ook eens een artikeltje van hem in het clubblad gestaan ivm met z’n modellen verzameling : staat me iets van bij…............
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Of in het boek “de Snoek” van Jan de Lange. Om over het probleem van het afhangen terug te komen. Zo te zien ziet de auto er vrij goed afgehangen uit. Behalve een afhangprobleem kan het ook een probleem van de afstelling van de raamgeleiderails in de deuren zijn of is het ook mogelijk dat de kunststof raamhouders die om het raam geklemd zitten en in die rails lopen versleten zijn. In het ergste geval kan er zelfs een verkeerde maat raamhouder gemonteerd zitten (voor een dikkere ruit maar dat zal wel niet bij zo’n origineel exemplaar). De afstelling van die geleiderailsen is vrij eenvoudig. Voor nieuwe raamhouders moet je wel een en ander demonteren. Of vraag aan de spuiter of die dingen vervangen zijn. Dat de bestuurderskant tocht duidt wel weer op slijtage want die kant is natuurlijk het meest gebruikt.
Gerard
gerardeux schreef:Om over het probleem van het afhangen terug te komen. Zo te zien ziet de auto er vrij goed afgehangen uit. Behalve een afhangprobleem kan het ook een probleem van de afstelling van de raamgeleiderails in de deuren zijn of is het ook mogelijk dat de kunststof raamhouders die om het raam geklemd zitten en in die rails lopen versleten zijn.
Het proces van slopen en monteren van de ramen heb ik niet helemaal meegemaakt. Wel ben ik vaak bij de spuiter geweest voor hand en spandiensten. Volgens mij heeft hij mijn “raad” opgevolgd om de raamgedeeltes van rechtsachter en rechtsvoor om te wisselen. Voorheen wou het rechter voorraam niet lekker naar beneden (laatste stukje duwen) en nu gaat het weer prima (ook de rechter achterruit trouwens).
Of hij links dezelfde truuk heeft uitgehaald weet ik niet. Ik denk van niet.
Raamgeleiders zijn niet vervangen, maar alleen de raamrubbers. Ook de baardjes zijn origineel.
Kijkend naar de ruit linksvoor en rechtsvoor zit de ruit links inderdaad wat verder naar buiten dan rechts. Ook zitten de schroeven van de ruitgeleider zo goed als helemaal bovenin. Toch zou de ruit nog wel wat verder dicht mogen. Dus zit waarschijnlijk de hele deur wat te laag en zal dus het hele afstellen van de linker kant opnieuw moeten gebeuren ben ik bang.
Tenminste dat is mijn conclusie tot nu toe.
Ook is de spleet tussen de voordeur en het voorspatbord zowel links als rechts wat aan de grote kant, dus ik denk dat beide voordeuren ook nog wat naar voren moeten (voorspatborden naar achteren is zo goed als onmogelijk). Hierdoor krijg ik ook wat meer “ruimte” voor de motorkap.
Al met al genoeg uitprobeer werk dus. Nu nog een weekeinde met mooi weer…..
Auto’s nu:
Citroen xsara, Citroen ID 19 P (1960) en euh…..daihatsu cuore
Gehad: vw polo, ford escort, datsun 100y, peugeot 309, 2 BX-en en een xantia diesel