Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Even terug aan een CX aan het knutselen betreft een GTI turbo 1 van 1984
natuurlijk heb ik jaren geleden al mijn CX documentatie weg gegeven ........
Nu ben ik op zoek naar waar de gewone claxon zit , als die er al is , werkt niet dus niet makkelijk op te sporen .
Ook is de temperatuurmeter in het dashboard veel te pessimistisch , welke sensor op het blok is dit ???
Dank bij voorbaat ,
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Totaal aantal Berichten: 25545
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Claxon zit rechts voor meen ik. Sensor zit bij mij in het tuitje op de kop waar slang op zit die naar oliekoeler gaat.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 1348
Geregistreerd: 08-01-2005
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- Xantia Break 1.8i 16v
- C5 2.0i 16v break
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
Walter,
Een ‘84 er GTi Turbo heeft geen gewone claxon enkel een dubbele luchthoorn.
De sensor van de koelwatertemperatuur die de wijzer op het dashboard aan stuurt zit in het waterpomphuis, eigenlijk onder de bobine’s.
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Goed dan moet ik die niet meer zoeken , enkel de compressor terug aan de praat krijgen ,
en dan hopen dat met contacten te reinigen de meter wat juister gaat zijn .
Dank , Walter
Meten is weten , gissen is missen
Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Hoi Walter!
Ik moet erbij toevoegen dat bij de GTi Turbo van ‘84/‘85 de fout ook vaak in het tellerblok zelf zit. Dit is helaas uniek voor dat bouwjaar, maar ik heb al vaak gezien dat die metertjes een eigen leven leiden. Het is alleen lastig te testen, want geen enkel ander tellerblok komt overeen.
Dus wanneer jouw sensor goed is, kan het best nog daaraan liggen.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D