4 van de 19
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
   
Oplossing olieverbruik EW7J4,EW10J4,EW12J4,EW10A,TU,XU,VTi en THP motoren.
GW-tje
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005

- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Gepost: 26 februari 2016 10:58 AM
  [ # 46 ]

De doorlaat van de restrictor is bij de J4 en de A in beide gevallen met restrictor gelijk. Daar zit geen verschil in. Waarom de doorlaat van de A groter is dan bij de J4 zullen we geen antwoord op krijgen. Dat kan net zo goed uit een besparing komen in diversiteit aan onderdelen. In alle gevallen zit de restrictor zodanig gemonteerd dat een kans op bevriezing minimaal is. Het ding zit in contact met de klepdeksels en niet in de rijwind.

Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991

Profiel  
 
frankgoud
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 81
Geregistreerd: 08-11-2014

- C5 break 2l lp
Gepost: 05 maart 2016 04:10 PM
  [ # 47 ]

Zojuist een restrictor aangebracht bij de EW10J4 motor. Dat is een fluitje van een cent. De tijd zal het nu gaan leren.

Groet, Jan

Profiel  
 
GW-tje
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005

- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Gepost: 05 maart 2016 05:10 PM
  [ # 48 ]

Succes, Jan! Oh, denk erom dat als het vriest je even goed oplet en pas op dat je niet al je keringen naar zijn moer helpt!

Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 05 maart 2016 05:11 PM
  [ # 49 ]

huh

 

Profiel  
 
Martijn_vK
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 79
Geregistreerd: 15-12-2015

- BX 19 GTi Automatic
- C5 Break Différence 2.0 16v
Gepost: 08 maart 2016 12:41 PM
  [ # 50 ]

Erg mooi, zulke inventiviteit! Ik ben altijd wel voorstander van zulke doordachte initiatieven. De praktijk zal moeten uitwijzen of het daadwerkelijk een goede oplossing is.

Voor de sceptici die denken dat de fabriek het altijd beter weet: er zijn zo vele voorbeelden van fabrieksuitvoeringen van onderdelen die slecht zijn en waarop de huisvlijt een veel betere oplossing heeft bedacht. Ik heb jaren Alfa gereden, de tuningscene is daar erg groot en er zijn veel mensen die fabrieksoplossingen onder de loep nemen en verbeteren. Van smoorkleppen tot vacuumaansluitingen tot de positie van de accu. Dat zal bij Citroen niet anders zijn.

BTW, ik heb een BX 1.9 diesel uit 1993, die ook kampt met een torenhoog verbruik. Hij is al eens gereviseerd door de vorige eigenaar (= een werkplaatschef bij een dealer) en sindsdien is hij olie gaan verbruiken. Ik ga inmiddels naar 1 liter op 2000 km. Er zijn natuurlijk vele mogelijke oorzaken te bedenken, maar misschien zit het hier ook wel in de carterventilatie. Ik ga eens op zoek! (tips welkom)

Peugeot 306 Cabriolet 1.6 - 2000
Peugeot 104 SL 1.1 - 1978

Profiel  
 
manus
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 175
Geregistreerd: 26-05-2006

Gepost: 08 maart 2016 01:59 PM
  [ # 51 ]

Hallo Martijn,

Helemaal mee eens.G.W.tje heeft fantastisch werk verricht! Er wordt nog steeds onderzoek naar verricht en als het niet goed is horen we dat ook. Dat Citroën niet alles goed voor elkaar had en heeft kwam ik vorige week nog achter. Het beruchte raammechanisme van mijn xm had het begeven. Matige constructie, maar alleen een roestvrijstalen remkabel van een paar euro van de fietsenmaker doet al wonderen. Had citroën toch ook kunnen bedenken… 
Met vriendelijke groet, manus

Profiel  
 
GW-tje
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005

- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Gepost: 08 maart 2016 02:08 PM
  [ # 52 ]

Heren, dank voor het vertrouwen, dat doet me goed. Ondertussen loopt de productie van de “kleintjes” voor de EW10J4 wat achter op schema. De desbetreffende bank heeft vele inzeturen gekend door wat paniekwerk wat alleen op deze CNC-bank gedaan kan worden.

Voor de rest kan ik melden dat mij positieve ervaringen bereiken over deze oplossing. En dat vind ik prachtig!

Er zijn nog 13 stuks voor de EW10A in voorraad; geschikt in de C4, C5 en C8 met EW10A 2.0i 16v benzinemotor.

Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991

Profiel  
 
Martijn_vK
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 79
Geregistreerd: 15-12-2015

- BX 19 GTi Automatic
- C5 Break Différence 2.0 16v
Gepost: 08 maart 2016 02:21 PM
  [ # 53 ]

Super! Zo zie je dat je met simpele manieren een hoop resultaat kan bereiken. Keep up the good work.

Een goede gasafscheider in de carterventilatie is iets wat ik nog mis bij de meesten fabrikanten. Dat warme lucht je motor weer in gaat is al niet handig maar dan ook nog met olietroep maakt het net zo’n zotte uitvinding als EGR. Ik snap de redenatie wel, vooral vanuit milieu-oogpunt, maar daar gaat het juist ook vaak mis. Maar dat is een heel andere discussie natuurlijk Wink terug on topic maar weer.

Peugeot 306 Cabriolet 1.6 - 2000
Peugeot 104 SL 1.1 - 1978

Profiel  
 
GW-tje
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005

- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Gepost: 16 maart 2016 03:50 PM
  [ # 54 ]

De olierestrictors voor de EW7, EW10J4 en TU5JP (Saxo 1.6 8V) zijn klaar.
Ze worden deze week nog verzonden en iedereen krijgt nog bericht.

Afbeelding Bijlagen
received_926906184096823.jpeg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991

Profiel  
 
Garage Johan Oldenhage (Adverteerder)
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 87
Geregistreerd: 17-03-2013

Gepost: 19 maart 2016 11:37 PM
  [ # 55 ]

Voor alle twijfelaars:

Ik heb bij GW 5 restrictors besteld, Alle 5 gemonteerd op auto’s met behoorlijk olieverbruik. Bij alle 5 is het olieverbruik meetbaar afgenomen. Het is een simpele oplossing die prima werkt.
Bang voor keringen die er uit komen ben ik niet. Bij de THP doppen we soms carterslangen geheel af en ook daar klappen er geen keringen uit.

Ik sta volkomen achter het product!

Garage Johan Oldenhage B.V.
Tarwestraat 9 2153GE Nieuw Vennep
website

Profiel  
 
GW-tje
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005

- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Gepost: 23 maart 2016 09:28 AM
  [ # 56 ]

Ondertussen hebben zo’n 26 olierestrictors hun weg naar een oliebehoeftig motorblok gevonden.
Er zijn voor de EW10A en 6FZ motoren nog een tiental in voorraad. Voor de EW10J4 is de voorraad nu bijna op. Er is dus nog wel het één en ander te krijgen voordat ik nieuwe series aan ga laten maken.
Dus wie er nog 1 wil…..

Daarnaast zou ik het leuk vinden om wat reacties te horen wat het bij je heeft opgeleverd en wat je ervaringen zijn, als je er 1 gemonteerd hebt.

Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991

Profiel  
 
Martijn_vK
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 79
Geregistreerd: 15-12-2015

- BX 19 GTi Automatic
- C5 Break Différence 2.0 16v
Gepost: 23 maart 2016 10:27 AM
  [ # 57 ]

Je zou kunnen overwegen ook op het Peugeotforum kenbaar te maken wat je hier doet!

Peugeot 306 Cabriolet 1.6 - 2000
Peugeot 104 SL 1.1 - 1978

Profiel  
 
GW-tje
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005

- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Gepost: 25 maart 2016 04:14 PM
  [ # 58 ]

Vandaag het eerste harde cijfer van een andere gebruiker terug ontvangen!

C5jan deelde mij het volgende mee:

Verbruik in mijn EW10A zonder restrictor: 1 liter olie op 1500km, met restricor 1 liter olie op 2500km.
Dat betekent een verbetering van maar liefst 67%.

Mijn eigen verbetering ligt nu op zo’n 75%, maar dat gelooft vast niemand…...

Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991

Profiel  
 
GW-tje
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005

- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Gepost: 25 maart 2016 04:14 PM
  [ # 59 ]

Vandaag het eerste harde cijfer van een andere gebruiker terug ontvangen!

C5jan deelde mij het volgende mee:

Verbruik in mijn EW10A zonder restrictor: 1 liter olie op 1500km, met restricor 1 liter olie op 2500km.
Dat betekent een verbetering van maar liefst 67%.

Mijn eigen verbetering ligt nu op zo’n 75%, maar dat gelooft vast niemand…...

Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991

Profiel  
 
XTR
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1725
Geregistreerd: 19-04-2004

Gepost: 28 maart 2016 12:13 AM
  [ # 60 ]

Als VTI-120 rijder ga ik dit topic de komende tijd eens volgen…

M’n huidige C3 verbruikt nog niet overmatig, m’n vorige VTI-120 (in een 207) was grootverbruiker Wink

ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…

daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)

Profiel  
 
 
4 van de 19
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook