Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007
- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Citroensmgz schreef:Voor in de USA een uitzonderlijke SM: Een Injectie met Europese lampen, en goedgekeurd !
Deze auto is een latere import in de VS zoals ook beschreven staat dus niet verwonderlijk dat het een Europese uitvoering is. Inderdaad wel apart dat in 1982 minder streng werd gekeken maar vermoed dat het te maken heeft gehad met onwetendheid bij de eerste registratie in de VS
Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973
Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 02-11-2005
- XM 3.0 V6 bvm5 Exclusive 1998
- C6 (2005-2012) 3.0 HDI AUTO Exclusive 2009
- CX 25 GTi bvm5 ABS 1987
- SM 3.0 Carb bvm5 1974
- DS 3 DS 3 Opera
Keuring van individuele auto in de VS gebeurt door plaatselijke politie die hebben echt geen kennis van de meeste regels. Ik had bijna een XM in de VS geimporteerd werd alleen maar afgekeurd omdat hij geen chassisnummer had achter de voorruit. Bij oudere autos kun je overtrading van de milieu regels afkopen. Hoe ouder hoe goedkoper, ik betaalde in het begin van de negentiger Jaren 25$ boete per jaar voor een Citroen SM.
mbender schreef:Citroensmgz schreef:Voor in de USA een uitzonderlijke SM: Een Injectie met Europese lampen, en goedgekeurd !
Deze auto is een latere import in de VS zoals ook beschreven staat dus niet verwonderlijk dat het een Europese uitvoering is. Inderdaad wel apart dat in 1982 minder streng werd gekeken maar vermoed dat het te maken heeft gehad met onwetendheid bij de eerste registratie in de VS
Deze auto heeft geen Europese neus, maar een hobbyopstelling van lampen die denk ik van één of andere Amerikaanse auto zijn.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Natuurlijk heft deze auto wel een Europese neus, en als je goed kijkt kun je zelfs de (verbouwde) Europese lamphouders zien zitten. Alleen de ronde lampen zelf zijn van onbekende herkomst, maar de neus zelf is gewoon van een EU-model.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Klopt. Niet goed gekeken. Hoe dan ook, het ziet er niet uit en wat mij betreft is een neus pas een neus als die ook compleet is met alle onderdelen.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Met Italiaanse spec’s:
http://www.witmerodijk.nl/te-koop/citroën-sm-1972/471
P.s. 220Pk SS-blok ??
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Ziet er heel goed uit:
- Een 2.7 carbu, dus geen 220 pk maar 170 pk.
- Geen deelbare bollen? Da’s jammer.
- Wat doet dat ding in het spatbord rechts naast de onderdrukdoos?
- Oude olieslangen !!!!!
- Ik vindt dat het “interieur” er veel beter uitziet dan de vloerbedekking: Die is mij een beetje te rood, maar dat kan aan de foto’s liggen. In Italie zijn heel veel SM’s origineel met stof geleverd.
Een echte Autovox radio ( standaard optie in Italie, met aparte eindversterker, echt origineel en een beter geluid dan een Continental Edison.
To err is human, not to err is divine.
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Dat ding naast de vacuumpot is de motor voor de elektrieke antenne. Verder valt idd de verkleurde vloerbedekking op, en de auto heeft geen getint glas wat erg jammer is omdat het zo kaal en goedkoop oogt.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 2114
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Wat een gave verschijning. Erg mooi! Wellicht ooit….
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007
- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Het italiaanse zijn de knipperlichten en de nummerplaatverlichting? Of zijn er nog meer verschillen.
Wel een mooie verschijning.
Italiaans:
Knipperlichten voor wit ( met stadslicht in hetzelfdehuis en 21/5W lamp, dus de buitenste huizen zijn ongebruikt).
Zijknipperlichten oranje.
Kentekenverlichting achter naast de plaat.
Speciale “beugels” voor montage van kentekenplaat, lijken op wiggen, om de plaat verticaal te monteren.
Beugel voor kentekenplaat voor op de bumper.
In plaats van “longe portee” d.w.z. verstralers in de draaiende koplampen zit daar gewoon groot licht in.
To err is human, not to err is divine.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Leuk ding maar,....waar zitten die slangeklemmen voor de brandstofleidingen ??
Kan me niet voorstellen dat Jerry Hathaway die vergeten is !!
http://www.ebay.com/itm/291736007196?forcerRptr=true&item=291736007196&viewitem;=
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Ik denk het niet: De benzinedruk bij een SM Carburateur is 0.3 bar. Er zijn slangen met een speciaal intern weefsel die bij de juiste afmeting “zelfafdichtend” zijn, d.w.z. die klemmend gemonteerd worden en dan door de druk in de slang zichzelf nog vaster zetten en zo afdichten. Bij die drukken werkt dat.
To err is human, not to err is divine.
Bieden maar….... Mooie site overgens met nog meer citroen’s om op te bieden.
http://bringatrailer.com/listing/1973-citroen-sm-3/
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.