143 van de 146
« Eerste  < Vorige 141 142 143 144 145 Volgende >  Laatste »
   
Steely Dan, la CX Break de Bogarde VERKOCHT
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25563
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 07 maart 2016 03:04 PM
  [ # 2131 ]

En we rijden constant door. Er wordt niet gestopt om te plassen:

hahahahaaha

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5008
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 07 maart 2016 03:14 PM
  [ # 2132 ]
bogaard77 schreef:

ik heb het in excel staan.


Ik wist dat er meer moesten zijn die dat doen!

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9363
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 07 maart 2016 03:25 PM
  [ # 2133 ]

Ik hou wel het verbruik bij in Excel met brandstofkosten/km-berekening.

Maar ik heb nog geen standaard omslagpuntsberekening. Smile

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25563
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 07 maart 2016 03:42 PM
  [ # 2134 ]

Ik wilde eens kijken of een benzine CX break haalbaar zou zijn.. Niet dus. Ik had daarvan het verbruik op 1 0p 7 gezet (bron: Wterman) en de diesel op 1 op 13.

Met mijn kilometrage verdien ik bijna 300 euro.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9363
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 07 maart 2016 03:45 PM
  [ # 2135 ]

Dus Steely blijft voorlopig? Wink

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25563
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 07 maart 2016 03:48 PM
  [ # 2136 ]

voorlopig ja. tot iemand een bod doet!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43264
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 07 maart 2016 04:15 PM
  [ # 2137 ]
EW schreef:
bogaard77 schreef:

ik heb het in excel staan.


Ik wist dat er meer moesten zijn die dat doen!

Ga nou niet lopen doen alsof dat cool is EW want dat is het namelijk NIET.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43264
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 07 maart 2016 04:20 PM
  [ # 2138 ]
bogaard77 schreef:

88 cent tegen € 1,17 in frankrijk..

LPG kost in België buiten de snelweg 27 cent en langs de snelwegen 37ct. Dát is pas goedkoop rijden:

Moderne auto, gewicht 1460 kg, op LPG G3, 102 euro mrb per maand dus, verbruik 1 op 9 tegen 50 cent per liter in NL en zeg 40 ct in DE en BE. FR is gas nog steeds 70 ct, maar toch.
Onderhoudskosten bij 30.000 km per jaar en zelf sleutelen 300 euro. jaarlijkse tijdsinvestering aan sleuteluren tussen de 8 en de 12 uur max. Per jaar dus.

Modern rijden is dus goedkoper, comfortabeler en betrouwbaarder.

Ergo: ik snap dat de Stealy Ramp weg moet.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9363
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 07 maart 2016 04:35 PM
  [ # 2139 ]
bogaard77 schreef:

tot iemand een bod doet!

http://www.wijkopenautos.nl/auto-inkoop/ al geprobeerd? Laughing

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 07 maart 2016 07:03 PM
  [ # 2140 ]
waterman schreef:
bogaard77 schreef:

88 cent tegen € 1,17 in frankrijk..

LPG kost in België buiten de snelweg 27 cent en langs de snelwegen 37ct. Dát is pas goedkoop rijden:

Moderne auto, gewicht 1460 kg, op LPG G3, 102 euro mrb per maand dus, verbruik 1 op 9 tegen 50 cent per liter in NL en zeg 40 ct in DE en BE. FR is gas nog steeds 70 ct, maar toch.
Onderhoudskosten bij 30.000 km per jaar en zelf sleutelen 300 euro. jaarlijkse tijdsinvestering aan sleuteluren tussen de 8 en de 12 uur max. Per jaar dus.

Modern rijden is dus goedkoper, comfortabeler en betrouwbaarder.

Ergo: ik snap dat de Stealy Ramp weg moet.

Eens daar kan weinig tegenop. Bij mijn vaste tankstation vandaag 47 cent!
Bij een verbruik van 1 op 10/11 en MRB rond de 700 Euro per jaar.

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5008
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 07 maart 2016 10:30 PM
  [ # 2141 ]

en toch vanmorgen bericht dat het aantal lpg-auto’s sterk terugloopt.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 07 maart 2016 11:07 PM
  [ # 2142 ]

Ik vermoed dat de downsizing daar wel mee te maken heeft, het zal voor veel mensen niet interessant zijn om een 3 pitter die al ruim 1 op 20 loopt op LPG te rijden. En daarom is het voor de leveranciers niet interessant om hier een installatie voor te ontwikkelen.

Daarbij merk ik ook dat niet voor elke type moderne motor een LPG installatie ontwikkeld is. Volgens mij is voor de THP achtige motoren nog weinig te krijgen.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9363
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 09 maart 2016 11:37 PM
  [ # 2143 ]

Even terugkomend op het dieselverbruik, mijn ritgemiddelde tot de laatste tankstop bij Venray op de terugweg was 13,6 km/l.
Op de heenweg met meer klimwerk uiteraard hoger dan de terugweg.
Ter vergelijk, het jaargemiddelde van 2014 was 15,5 km/l en van 2015 zelfs 15,9 km/l.
In 2015 overigens niet met de CX op wintersport geweest.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25563
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 17 maart 2016 12:01 PM
  [ # 2144 ]

Omdat er nog steeds een slang lekt; er zit een verbindingsbuisje in de slang tussen de lucht container en de kachel, moet die slang vervangen worden. Ik heb twee andere ( de notoire van voor de vakantie o.a.) ook al vervangen.

Om de kachel slang te vervangen moet het zijpaneel eruit dus gisteren avond maar begonnen. Eerst dashboardkastje weggehaald.Dat lukte eerst niet tot ik de moeren IN DE MOTORRUIMTE !! WTF!! had gevonden….
Toen paneel weg en dan zie je dit:

mischien vanavond maar eens een luik snijden en de nieuuwe radiator preventief plaatsen.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 17 maart 2016 12:03 PM
  [ # 2145 ]

Is die nog nooit eerder vervangen? Dat zijn er vast niet veel meer…

Profiel  
 
 
143 van de 146
« Eerste  < Vorige 141 142 143 144 145 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook