Gefeliciteerd!
Als je papieren kenteken compleet is kun je daar zeker nog wel mee overschrijven!
Daarna zul je als nieuwe eigenaar een pasje krijgen…
Vandaag is ze op de brug geweest voor een snelle check om te zien in welke staat ze is. We kregen haar echter niet gestart. Na controle van de diverse zaken kwamen we erachter dat er gewoon te weinig benzine in zat…
Nadat dat opgelost was liep ze heerlijk. Bodem ziet er ook nog prima uit. Remschrijven en blokken nog ok. Leidingwerk ok. Spruitstuk moet gelast worden en dat kost een dag werk. De proefrit was heerlijk, vering nog heerlijk zacht, alleen hield ze bij het overschakelen af en toe in. Uitzoekwerk om daar de oorzaak van te vinden. Er zit wat steenslag op de voorbumper wat ik opnieuw laat spuiten.
Komende tijd wordt ze geschorst, zodat ik een van mijn huidige Saabs kan verkopen en de XM in het voorjaar in orde kan laten maken. Zin an!
Sfeerimpressie met Wil Wijnhoven onder de kap:
XM v6.24 ‘92
mooi hoor, die bloemkoolloze sierstrips ! En die velgen, niks meer aan doen !
En ze rijdt weer als een tierelier.
Spuitstuk demonteren, lassen en weer monteren kostte Wil 5 uur totaal. Valt mee moet ik zeggen.
Een gebruikte achterdemper en complete uitlaatpijp (inclusief dat peperdure flexibele stuk) kostte me 325 euro. En deze is zo goed als nieuw.
Ik ben zo blij als een kind. Ze rijdt formidabel!
Nu nog ff goed poetsen.
XM v6.24 ‘92
Ze hield in bij overschakelen. Wat was daar de oorzaak van ?
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Onbekend. De uitlaat is geheel vervangen en sindsdien houdt ze niet meer in.
XM v6.24 ‘92
Toch een tegenvaller…
De koppeling zat er aan te komen gaf Wijnhoven aan. Ik had gehoopt dat ik de reparatie 1 tot 2 maanden kon uitstellen. Vorige week naar Groningen geweest voor een project (ik woon in Eindhoven).
Heerlijke rit van 260 km, maar op de heenweg bij het wegrijden vanaf een parkeerplaats merkte ik dat de koppeling begon te slippen. In Groningen had ik diverse afspraken staan waar ik de XM voor nodig had en het slippen (en mijn zorgen) werd steeds erger.
De volgende dag na nog wat afspraken telefonisch afgewerkt te hebben het avontuur naar het zuiden begonnen. Wijnhoven gebeld dat ik rechtstreeks naar Boxmeer zou rijden. Op de snelweg ging het aanvankelijk goed, dus ik dacht dat moet lukken. Tja, zoals een diva betaamt, kapte ze ermee in Zwolle met een verbrande koppeling. ANWB gebeld, XM opgehaald en bezorgd bij Wijnhoven. Ik mocht mijn weg stuiterend vervolgen in een Hyundai i20…. Hoe ga je dat uitleggen aan je vrouw. Een oude bak kopen, geld investeren om haar weer rijdend te maken en een week later in een Hyundai thuiskomen met de uitleg… dat het weer geld gaat kosten…
Goed, thuissituatie overleefd. Topvrouw heb ik! Koppeling laten vervangen (ching ching), meteen originele speedlines gemonteerd en ze rijdt weer als nieuw. Morgen weer naar Groningen. Heb er zin in!
XM v6.24 ‘92