2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
stoterbussen
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5376
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 09 maart 2016 08:02 AM
  [ # 16 ]
jantje1948 schreef:

De Valvoline racing VR1 10w60 heeft genoeg zzp. Wordt ook door veel sm rijders gebruikt.

10W60 is synthetisch.
De 20W50 uitvoering is mineraal. Deze zou ik voor DS adviseren…

Profiel  
 
GW-tje
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005

- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Gepost: 09 maart 2016 09:23 AM
  [ # 17 ]

Als je gaat “leppen” is het wel van belang dat het slijpen niet droog gebeurt. Je moet een pasta gebruiken, olie of petroleum zodat de slijpkorrels gebonden worden en blijven. De clou is dat tijdens de schurende bewerking het oppervlak drijft en dat de korrels steeds kleiner worden. Dan ontstaat dat spiegelglimmende oppervlak. Je schuurt als het ware automatisch met een steeds fijner wordende korrel.

Het zal inderdaad voorkomen dat er wel eens een stoterbus sneuvelt. Vroeger werden er ook fouten gemaakt en ook in de kwaliteitscontrole. In het algemeen is het zo dat de bussen door en door gehard zijn.

Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991

Profiel  
 
camemBert
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1532
Geregistreerd: 26-06-2006

- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Gepost: 09 maart 2016 01:26 PM
  [ # 18 ]

en dat ‘gehard zijn’ zou je toch wel kunnen meten? Of is dat heel specialistisch?

Du pain, du vin et… Citroën!

Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!

Profiel  
 
GW-tje
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005

- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Gepost: 09 maart 2016 01:28 PM
  [ # 19 ]

Om dat goed te doen moet dat “destructief” en dat is niet zinnig. Je moet er dan 1 doorslijpen om de structuur te kunnen bekijken onder de microscoop en met een hardheidsmeter tekeer gaan.

Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2972
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 10 maart 2016 10:30 PM
  [ # 20 ]

Heb ik een keer op een amateuristische manier gedaan:
Doorgeslepen en een hamer met centerpunt als “hardheidsmeter”. Door vrij gelijkmatig te slaan, en vgl hoe diep de putjes worden krijg je een aardige indruk van de hardheid. Mijn conclusie toen was: door en door gehard.
Ik geef grif toe dat er veel af te dingen is op deze methode, maar het is tenminste iets.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 10 maart 2016 11:14 PM
  [ # 21 ]

Hoe vaak hebben we het hier al niet over gehad.
Is het niet wat om dit een keer echt te laten testen?
Dit omdat qwaliteit van groot belang is!
Zijn ze niet door en door gehard kun je ze nieuws laten harden en kun je qwaliteit waarborgen.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2972
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 10 maart 2016 11:55 PM
  [ # 22 ]

Ik vertrouw gewoon op de uitspraak van Citrotech.
Dat is een bedrijf met heel veel kennis van de DS, van materialen, maakt de mooiste dingen zelf, heeft een uitgebreid machinepark, maakt dingen zelf laat ze dan harden en slijpt ze vervolgens heel precies na.
Als die zeggen dat de bussen door en door gehard zijn en ze daarom zelf slijpen, dan mogen wij aannamen dat ze dat goed uitgezocht hebben.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
Gepost: 01 augustus 2023 01:06 PM
  [ # 23 ]

Een een oud topic terug opgraven Smile

Heeft er iemand ervaring met de nieuwe stoterbussen die Citrotech en Der Franzose aanbieden?
Of ga je toch beter voor een mooi gebruikt setje of een geslepen set?

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook