LHM-aanvoer slang vervangen.
Pasqual
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 251
Geregistreerd: 17-10-2005

- Xantia 2.0 16v Exclusive Break
Gepost: 01 maart 2006 11:59 PM

Ik heb sinds maanden last van een “hangende” drukregelaar. Van alles geprobeerd zoals: nieuwe veerbollen rondom, nieuwe sloop drukregelaar, nieuwe sloop opbrengstverdeler, systeem gespoeld,reservoir en filters schoongemaakt, LHM vervangen, lekke remklauw vervangen, maar helaas, het mocht allemaal niet baten. De drukregelaar bleef “hangen”. s’Morgens bleef hij wel 2 min. open en tijdens het rijden na opwarmen 2 a 3 sec. Ik dacht: dan blijft de pomp dus over. Totdat een vriend zei dat de aanvoerslang van het reservoir naar de pomp misschien wel eens vervuild dus redelijk verstopt zou kunnen zijn, dus meer weerstand!! Ik heb dus een hydro-slang gekocht en die met zo weinig mogelijk bochten aangesloten op de pomp en het reservoir en het probleem lijkt toch echt minder te worden. Vanmiddag bleef hij nog wel een beetje hangen bij het omhoog komen, maar tijdens het rijden veel minder. Ik heb de oude slang gewoon op de plaats laten zitten en afgeblind voor het geval het allemaal na een tijdje toch niet zo mag baten. Enige probleem met een zelfgekochte slang is dat de aansluiting op het reservoir 12 mm. is en op de pomp 10 mm. Dus daar heb ik 2 slangenklemmen gebruikt i.p.v. 1. Tot nu toe geen lekkage.
Heeft hier iemand positieve of negatieve ervaring mee, haak dan gezellig in…..

Groeten Pasqual

Heb gereden: bx progress 1.6 tzi uit ‘91, een xantia 1.8 uit ‘93.
Rijd nu: Xantia Break 2.0

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 02 maart 2006 01:08 AM
  [ # 1 ]

euhm, van vervuilde aanvoerleidingen heb ik nog nooit gehoord.

wel van valse lucht.
dwz dat je pomp olie met lucht aanzuigt.
aangezien het een niveau pomp is, kan deze dus niet zelf de olie aanzuigen,en zal net als een wasmachine pomp, lucht gaan slaan.

als er een beperkte hoeveelheid olie in de leiding zit (smorgens) dan zal hij op een gegeven moment wel de benodigde hoeveelheid olie aanzuigen,en op druk gaan, echter dat duurd en duurd en duurd..

ik vermoed dat je wisselen van de aanzuigslang dus het luchtverhaal heeft opgelost.
daarnaast zou je eens een heel kritische blik moeten werpen op je deksel van het reservior..waar al die slangen aanzitten..
daar wil soms ook wel eens een lek onder zitten.

mvgr wupke Wink

Profiel  
 
marx-7
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 932
Geregistreerd: 09-09-2005

Gepost: 02 maart 2006 06:31 PM
  [ # 2 ]

Het reservoir deksel hebben we ook vervangen en alle slangetjes voorzien van nieuwe “normale” slangenklemmen. Ook tot dusver is alles droog daar…..Filters schoongemaakt en noem maar op. Langzaam iets om gek van te worden Shocked

Bij het vorige deksel zaten trouwens de filters verkeerd gemonteerd en kwamen we tot de ontdekking dat er een aantal aanzuig (of retour) buisjes misten. Alles weer opgebouwd zoals die fransozen het ooit bedoeld hadden maar…......niks nada en noppes verschil.

Als dit niet werkt zou je dan toch bijna als laatste optie gaan denken aan de pomp.

Nog 1 vraagje, ik hoor wel eens iets over interne lekkages, waar zijn de meest voorkomende plaatsen waar dit gebeurd??

ex-bx gt
ex-bx tri
ex-saxo
ex-xantia
ex-bx progress
ex-C4 Picasso
2012 C5 Tourer

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 02 maart 2006 07:23 PM
  [ # 3 ]
marx-7 schreef:

Het reservoir deksel hebben we ook vervangen en alle slangetjes voorzien van nieuwe “normale” slangenklemmen. Ook tot dusver is alles droog daar…..Filters schoongemaakt en noem maar op. Langzaam iets om gek van te worden Shocked

Bij het vorige deksel zaten trouwens de filters verkeerd gemonteerd en kwamen we tot de ontdekking dat er een aantal aanzuig (of retour) buisjes misten. Alles weer opgebouwd zoals die fransozen het ooit bedoeld hadden maar…......niks nada en noppes verschil.

Als dit niet werkt zou je dan toch bijna als laatste optie gaan denken aan de pomp.

Nog 1 vraagje, ik hoor wel eens iets over interne lekkages, waar zijn de meest voorkomende plaatsen waar dit gebeurd??

remservo.
Hoogteregelaars.
veerpoten.

de remservo kan je simpel controleren door de lekslang naar je reservior te volgen.
haal hem daar los, en hang hem in potje.
als je 30 cl binnen 1 minuut vol is,dan is de lekkage te groot.
minder dan 3 minuten is redelijk.
minder dan 5 is normaal.
meer dan 10 minuten,,euh in je handjes klappen.

HR,kan je ook middels de lekslang controleren.
veerpoten dito,,

interne lekkage is dus op te sporen middels 1 voor 1 alle retourslangen van je reservior los te halen, en kijken welke het meest retour stuurt bij stationair lopende motor.
let wel sommige appendage’s dienen bediend te worden om hun retour te activeren.

mvgr wupke Wink

Profiel  
 
cms-je
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 85
Geregistreerd: 22-06-2005

Gepost: 02 maart 2006 11:34 PM
  [ # 4 ]

Het komt wel eens voor dat de slang geknikt is t.h.v. de steun v.h. LHM reservoir ( daar lopen 2 slangen in 1 huls )

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook