Totaal aantal Berichten: 1417
Geregistreerd: 19-10-2007
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Ok tnxz voor de reacties. Dan ga ik 4 vierkant gat velgen opknappen.
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009
- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
ik heb 185 rondom op mn DSuper5. Vorig jaar een achterspatbord vervangen en ik merk dat aan die kant er weinig ruimte is tussen band en spatbord. Aan de andere kant beduidend meer. Ik heb dus 2 verschillende spatborden, 1 extra brede en 1 gewone.. Maar passen doen die 185ers onder beide spatborden anyway.
Overigens is ea niet zichtbaar alleen meetbaar.
HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”
gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Daar is dus weer het verhaal van de geheimzinnige injectie achterschermen, wat is er nu precies anders aan
Totaal aantal Berichten: 43263
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik snap niet wat er geheimzinnig aan is! Die schermen hebben gewoon een iets andere onderste rand waardoor er een klein beetje extra ruimte is ontstaan.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 10240
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Die zijn iets meer “uitgeklopt”. Iets boller aan vnl de achterkant.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Daar was al eens eerder discussie over geweest:
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/216529/P0/
Volgens mij was er nog ergens een topic waar niet iedereen hetzelfde idee bij deze achterschermen had…
mooie bandjes voor weing http://www.123pneus.fr/cgi-bin/rshop.pl?dsco=125&typ=D-121649&partner=1&ID=criteo_fr&ef_id=VKQbUAAAAPk0D@0m:20160311193100:d
Citroën Dspecial 1972
Citroën C-Crosser 2,2HDi
Is al veel over geschreven op dit forum.
Waterman was nav wat lekke banden tijdens CitronPresse vorig jaar niet erg enthousiast.
Ik rij er nu al een tijd mee en ben erg enthousiast over de wegligging, het mooie uiterlijk ( en uiteraard de lage prijs)
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Ik sluit mij graag bij Egbert aan! Ik rijd er nu bijna een jaar op, naar alle tevredenheid. Na een kleine 10k km nog nauwelijks slijtage waarneembaar. Ook op de steile dwarshelling van de kombaan van Monthlery koersvast en minder bijgeluid dan menigeen. Volgens mij waten de mijne nog 10 € per stuk goedkoper, door een zeer ervaren DS-specialist erop gelegd. Met nieuwe binnenbanden.
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Kan het zijn dat ze lek gaan omdat het eigenlijk tubeless banden zijn?
Die zijn vaak niet zo glad afgewerkt aan de binnenkant en dat kan de binnenband op den duur beschadigen.
Klopt en ze zijn wat grof afgewerkt, met scherpe randjes. Daarnaast vond Waterman de wangen vrij slap.
Ik heb nog geen lekke banden gehad.
Verstandig om voor montage de binnenkant te controleren op scherpe randjes en die evt glad te maken.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ze moeten dus wel gemonteerd worden met binnenbanden?
Misschien helpt het ook wel om nieuwe binnenbanden te monteren, kan me voorstellen dat oude binnenbanden toch wat gevoeliger zijn dan vers rubber.
Totaal aantal Berichten: 1532
Geregistreerd: 26-06-2006
- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Arjan Verkade schreef:Ze moeten dus wel gemonteerd worden met binnenbanden?
Ook al eerder discussie over gehad:
DS velgen hebben geen ‘hub’ en daarom mogen er geen (tubeless) banden zonder binnenband op.
Du pain, du vin et… Citroën!
Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
‘Hub’= ‘hump’
Als ik het zo bekijk heeft het voornamelijk te maken met het ventiel.