1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Berlingo nu ook met PureTech 110 S&S
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17394
Geregistreerd: 15-10-2006

- CX 2400 Super
Gepost: 09 maart 2016 02:59 PM

De Citroën Berlingo is vanaf vandaag een motorisatie rijker met de PureTech 110 S&S. Deze benzinemotor, die reeds beschikbaar is op andere Citroën-modellen, combineert uitstekende prestaties moeiteloos met een lage CO2-uitstoot van 119 g/km.

Een Citroën Berlingo is er al vanaf €23.850 incl. BTW/BPM. De vanafprijs van de Citroën Berlingo met PureTech 110 motor is €26.090 incl. BTW/BPM voor een Feel-uitvoering.

bron: persbericht Citroën Nederland

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
wim V8
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1102
Geregistreerd: 12-06-2011

Gepost: 09 maart 2016 04:28 PM
  [ # 1 ]

Nog meer techniek.

Doe mij mn oude XUD maar hoor.

Gr. Wim.

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 09 maart 2016 11:37 PM
  [ # 2 ]

Ging inderdaad tijd worden, niet omdat het milieuvriendelijke motoren zijn (althans naar de huidige normen) dat iedereen nog een diesel wilt kopen, diesel is bah geworden door sjoemelsoftware van een volkse auto

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 10 maart 2016 10:37 AM
  [ # 3 ]
wim V8 schreef:

Nog meer techniek.

Doe mij mn oude XUD maar hoor.

Gr. Wim.

Nou, jij liever dan ik. Geen vermogen, en echt zuinig is dat ook niet. Modern is beter. En niet alleen voor het milieu.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
wim V8
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1102
Geregistreerd: 12-06-2011

Gepost: 10 maart 2016 10:58 AM
  [ # 4 ]

Ja oke, maar vermogen hoef ik niet in een bestelwagen.
Ik rijd altijd 1:15 en 82,6 cent per liter, zuiniger wil je bijna niet.

Met een zogenaamde milieu benzinemotor rijd ik altijd nog 1:10 á 11.

De Ottomotor heeft een rendement van 30% en dat kan in principe bijna niet veranderen.

Milieu-motoren gebruiken meer lucht die eigenlijk schoon had kunnen blijven Wink

Gr. Wim.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 10 maart 2016 11:01 AM
  [ # 5 ]
wim V8 schreef:

Milieu-motoren gebruiken meer lucht die eigenlijk schoon had kunnen blijven Wink

Gr. Wim.

Muhahahhahahahahahhahahaaa hoe verzin je het haha

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
KiteFlupke
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 209
Geregistreerd: 05-04-2009

Gepost: 11 maart 2016 08:52 AM
  [ # 6 ]

PureTech 3 cilinder, ik krijg al bang… Ik zal wel mijn DW8 volledig op rijden wat beter voor het milieu is. In Afrika onderhouden ze hun dieseltjes minder goed.

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 11 maart 2016 08:10 PM
  [ # 7 ]

Begrijp het niet goed, wat zou er nu slecht zijn aan een drie cilinder, dat is heden gewoon noodzakelijk om de norm te halen en eerlijk gezegd toch niks nieuws onder de zon. Er is zelfs een hoop minder dat kan kapot gaan tegenover die DW8

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
Sd
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 47
Geregistreerd: 19-10-2015

- Berlingo 3hdi16
- C3 berline
Gepost: 11 maart 2016 09:30 PM
  [ # 8 ]

Hallo na lang aarzelen toch ook gegaan voor de nieuwe pure tech moter had ook mijn twijfels maaaaar na een test rit ja man super ik had eerst de 1600 cc turbo diezel nu 1200 cc turbo benzine super tevreden mee is nu wel c3 Picasso maar is de zelfde moter doe een testrit en je zal merken dat de nieuwe 3 cilinder niet meer te vergelijken is met de oude trillende motor maat een hele fijne moter is geworden trouwens de zelfde moters liggen in mini en de kleine BMW s

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 11 maart 2016 09:39 PM
  [ # 9 ]
Sd schreef:

de zelfde moters liggen in mini en de kleine BMW s

Dat wordt vaak gezegd maar is niet correct Wink

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 11 maart 2016 09:40 PM
  [ # 10 ]
paso schreef:

Begrijp het niet goed, wat zou er nu slecht zijn aan een drie cilinder, dat is heden gewoon noodzakelijk om de norm te halen en eerlijk gezegd toch niks nieuws onder de zon. Er is zelfs een hoop minder dat kan kapot gaan tegenover die DW8

Precies. Daarbij is er niets mis met modernisering en verbetering. Als we allemaal zo terughouden zouden zijn als sommigen hier dan reden we nu nog met paard en wagen

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Sd
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 47
Geregistreerd: 19-10-2015

- Berlingo 3hdi16
- C3 berline
Gepost: 11 maart 2016 09:58 PM
  [ # 11 ]

Ja heb het ook ergens gelezen ik ben er in iedere geval tevreden mee zou het zo opnieuw kopen doe een test rit en oordeel dan je zal zien dat het een zuinige stille moter is met veel POWER ik vind zelf dat mijn 1200 niet moet onder doen voor de oude 1600 cc ja ik weet het was diesel en nu benzine maar toch

Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 12 maart 2016 10:46 AM
  [ # 12 ]

Dan ben ik waarschijnlijk een zeur
Maar de 1,2 pure tech met 82 pk vind ik in onze c3 verre van een prettige motor.

Mag mss modern zijn,maar het rijden en met name het vertrekken uit stilstand vind ik storend.

De 1,6 thp was op papier ook een top motor..
Lees de problemen er mee maar eens..

Dus om te stellen dat de nieuwe motoren beter zijn..
Ben ik niet van overtuigd.

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 12 maart 2016 11:08 AM
  [ # 13 ]

Voor een C3 is 82pk inderdaad wat onderbemeten. In het geval van deze Berlingo gaat het om een turbovariant van hetzelfde blok, en die heeft een totaal ander karakter. Veel meer koppel. Zeker in vergelijk de de oude VTi lijkt mij de Puretech 110 een grote verbetering.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 12 maart 2016 11:15 AM
  [ # 14 ]

Zeker niet onderbemeten.
Probleem is dat je ff iets mist bij vertrekken
Er komt niks en opeens grijpt alles in..
1 x ridjend valt het wel mee..

Logisch dat ene met turbo beter zal rijden, maar de 1,6 thp heeft ook een turbo..men lees de problemen met deze motor maar eens
Vooruitgang is zeker goed, maar het moet wel betrouwbaar afgeleverd worden..
En daar schort het bij deze motoren wel aan.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 12 maart 2016 11:26 AM
  [ # 15 ]

Laten we geen appels met peren vergelijken. De Puretech en THP zijn volledig anders en bij de 3-cilinders horen we nochtans niets over betrouwheidsproblemen.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook