Hoi allemaal,
Van mijn dealer begreep ik dat er nog regelmatig updates van Citroen komen voor de boordcomputer van de C4. Immers wordt alles door de BC aangestuurd. Ik ben benieuwd of er veranderingen aankomen voor de brandstofverbruik meter, de tuning van de motoraansturing, de memory stand van de buitenspiegel en vooral de MP3 functie van de radio. Helaas kun je zelf niet uitlezen welke software versie er nu in zit. Meestal krijg je pas een update als je toevallig voor een beurt bij de dealer bent.
Willen jullie hier een bericht posten als de dealer er een nieuwe versie in heeft gezet? Of misschien kan iemand als Oldenhage hier wel vertellen wanneer er een nieuwe versie is en wat de verbeteringen zijn, dan laat ik die software direct bij mijn dealer erin zetten :thumbsup.
C4 Coupé VTS, 1.6 16v, Noir Obsidien, Panorama dak, LPG
Re: Software update boordcomputer C4
Citrolover schreef:Hoi allemaal,
Van mijn dealer begreep ik dat er nog regelmatig updates van Citroen komen voor de boordcomputer van de C4. Immers wordt alles door de BC aangestuurd. Ik ben benieuwd of er veranderingen aankomen voor de brandstofverbruik meter, de tuning van de motoraansturing, de memory stand van de buitenspiegel en vooral de MP3 functie van de radio. Helaas kun je zelf niet uitlezen welke software versie er nu in zit. Meestal krijg je pas een update als je toevallig voor een beurt bij de dealer bent.
Willen jullie hier een bericht posten als de dealer er een nieuwe versie in heeft gezet? Of misschien kan iemand als Oldenhage hier wel vertellen wanneer er een nieuwe versie is en wat de verbeteringen zijn, dan laat ik die software direct bij mijn dealer erin zetten :thumbsup.
Autofabrikanten gaan steeds meer lijken op Microsof!
GRG
.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
Totaal aantal Berichten: 1724
- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
Citrolover schreef:Hoi allemaal,
1 update voor alle zaken die je hier post zal er nooit komen, er is geen boordcomputer aanwezig, er is wel een MM computer een BSI en een radio die (bijna) allemaal te updaten zijn.
Zodra er een update is die beduidend beter is dan de vorige wordt dit een terugroepactie. Dat kan een urgente actie zijn of een service actie. Urgent, dan worden de klanten aangeschreven, service, wordt ie opnieuw geprogrameerd als ie in de werkplaats komt. (reden te meer om de auto bij de officielle garage in onderhoud te houden)
Als er een update is voor de radio, zodat deze ook MP3’s kan afspelen zal ik dat posten.
Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115
Totaal aantal Berichten: 15704
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Misschien kun jij me dan ook wel vertellen of er zo’n update is of ooit komt voor de rd3 in mijn 2003 berlingo?
dennisnu schreef:Hoi ik heb net (2 weken) de nieuwe software in mijn C4 en had wel wat problemen. 1 Mijn lichten gingen niet meer automatisch aan, 2 Ruitenwisserstand voor automatisch was Interval opeens. 3 grootste probleem was de temperatuur regeling AC was totaal van slag en het werd en bleef maar bloedheet. Positief: mp3 speler werkt perfect. Navigatie systeen heeft meer optie gekregen zoals etappes, omleidingen enz.
Succes ermee Dennis
Als je navigatie hebt, dan heb je zeker het JBL systeem met MP3? Ik wacht nog steeds op de MP3 Functie voor de RD4 radio.
C4 Coupé VTS, 1.6 16v, Noir Obsidien, Panorama dak, LPG
dennisnu schreef:Citrolover schreef:dennisnu schreef:Hoi ik heb net (2 weken) de nieuwe software in mijn C4 en had wel wat problemen. 1 Mijn lichten gingen niet meer automatisch aan, 2 Ruitenwisserstand voor automatisch was Interval opeens. 3 grootste probleem was de temperatuur regeling AC was totaal van slag en het werd en bleef maar bloedheet. Positief: mp3 speler werkt perfect. Navigatie systeen heeft meer optie gekregen zoals etappes, omleidingen enz.
Succes ermee Dennis
Als je navigatie hebt, dan heb je zeker het JBL systeem met MP3? Ik wacht nog steeds op de MP3 Functie voor de RD4 radio.
Nee, voorheen had ik geen mp3 maar na de software update van mijn navigatie wel
dennis
Dit gaat dus om een RT3 systeem . Daar is inmiddels andere software voor zodat je in het toestel zelf een MP3 CD kunt afspelen.
Je kunt dus niet tegelijk navigatie gebruiken en een MP3 CD luisteren, tenzij je een wisselaar hebt die MP3’s ondersteund.
graddus schreef:Misschien kun jij me dan ook wel vertellen of er zo’n update is of ooit komt voor de rd3 in mijn 2003 berlingo?
Naar mijn weten zal deze er nooit komen. Alleen de RT3 (inmiddels beschikbaar) en de RD4 (op korte termijn verwacht ik) zullen MP3’s kunnen afspelen.
Misschien een stomme vraag maar welk type cd speler zit er in de C4 coupé met af fabriek cd speler? (VTR+ met pack2)
C4 coupé 1.6 VTR+
Rajackar schreef:Misschien een stomme vraag maar welk type cd speler zit er in de C4 coupé met af fabriek cd speler? (VTR+ met pack2)
Dat is een RD4 radio.
Blade_ schreef:graddus schreef:Misschien kun jij me dan ook wel vertellen of er zo’n update is of ooit komt voor de rd3 in mijn 2003 berlingo?
Naar mijn weten zal deze er nooit komen. Alleen de RT3 (inmiddels beschikbaar) en de RD4 (op korte termijn verwacht ik) zullen MP3’s kunnen afspelen.
Heb je btw een idee wat voor korte termijn dit zal zijn?
Mijn c4 moet binnenkort weg voor de beurt na 30k en het zou ideaal zijn als dat meteen een update uitgevoerd zou kunnen worden
C4 coupé 1.6 VTR+
@Rajacker:
Daar is nog helemaal niks zekers over te zeggen. Er is zelfs geen officiele melding dat de update er komt, alleen geruchten.
Het is wel mogelijk om via een kabeltje via de Aux ingang van de RD4 een iPod of iets dergelijks aan te sluiten. Dat is inmiddles gewoon te bestellen bij je dealer….