59 van de 86
« Eerste  < Vorige 57 58 59 60 61 Volgende >  Laatste »
   
80-99-ZT de Trax van Graddus, modificircus
Gepost: 24 januari 2016 11:31 PM
  [ # 871 ]

Gisteren met een fijne kruissnelheid van 120 de 200 km naar het Arnhemse afgelegd met lekkere warme voeten. Het is toch wel een stuk behaaglijker in de auto (in elk geval voorin) met een kacheltje aan boord. Vanmiddag na een natte nacht en ochtend kunnen testen hoe mijn voorruitontwaseming het doet en verdomd, het werkt. Enige minpuntje, de fan draait zo hard dat na honderdvijftig kilometer zowel op de heen- als op de terugweg de kachelradiateur de motor begint te koelen ipv het interieur op te warmen Smile

Profiel  
 
Gepost: 10 maart 2016 10:05 PM
  [ # 872 ]

Het is wel fijn, zo’n kachel, maar dan moet het koelsysteem niet beginnen muiten aan het andere uiteinde. De laatste dagen kwam er een bekend bijgeluid uit het vooronder. Bij doortrekken in toeren en vervolgens gas los klonk er weer een hoge ratel die verdacht veel leek op het geluid dat vorige zomer een groot gat in mijn radiateur aankondigde. Vandaag lekker in het zonnetje de motorkap open en met mijn snufferd onder de motorkap het geluid opgeroepen. En jawel hoor, weer de fan die tegen de radiateur tikt. Op het moment dat ik van het gas af ga komt de hele fan naar voren. Eerst maar eens de V-snaar los, zodat ik zonder spanning op de poulie precies kan voelen wat er op doet. Ok, bijna een centimeter speling in de lengterichting op de hele waterpompas. Zou de schoep weer losgekomen zijn van de as? De temperatuur doet precies wat ze doen moet, dus dat kan haast niet. Geen zin in gokwerk, dus snel de neus er afgehaald en de waterpomp uitgebouwd. Schoep zit netjes vast op de as, maar die as gaat dus rustig heen en weer. Pomp op de werkbank, eerst maar eens de fan verwijderen. Wat overblijft is een as die uit het lager steekt. He, dat lager zit los, waar het eigenlijk de as op zou moeten sluiten. Het duurt even voor ik zie dat er een borgring voor hoort te zitten. Er zit inwendige draad in de neus van de pomp. Ik kan niet geloven dat die er gewoon niet in gezeten heeft. Klopt ook, ze ligt een beetje vermangeld klem voorin de poulie die ik zojuist met de fan verwijderd heb. Gelukkig niet teveel beschadigd en nog bruikbaar. Terug gemonteerd, goed geborgd en weer klaar voor actie. Nieuwe papieren pakking geknipt voor de pomp, het hele spel weer ingebouwd en tadaa, opgelost. Ik word er nog eens handig in.

Profiel  
 
2cvMaarten
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1278
Geregistreerd: 30-04-2006

- 2CV 2cv6 special
Gepost: 11 maart 2016 11:51 AM
  [ # 873 ]

Altijd leuk die waterpompjes van de traction. Heb daar tijdens de restauratie ook mee zitten klooien maarja, de aanhouder wint Wink Mooi dat het weer is opgelost, en hopelijk ook blijft!

*2cv6 special 1986, GS club 1975, Renault R4TL Savane 1990*

Profiel  
 
Gepost: 12 maart 2016 08:59 PM
  [ # 874 ]

Vandaag even ‘gauw’ op en neer gerammeld naar het Salon Champenois in Reims. Blijft een mooi evenement, maar de twee keer 300 km in de trax waren misschien toch wel het leukst Smile

Profiel  
 
Gepost: 13 maart 2016 12:09 AM
  [ # 875 ]

Ik zag em staan als Icccccccr lokker, leuk!

Profiel  
 
Gepost: 13 maart 2016 08:04 PM
  [ # 876 ]

Jouw eend stond ook mooi prominent, maar was al verdwenen voor ik de eigenaar gespot had.

Profiel  
 
Gepost: 26 maart 2016 06:25 PM
  [ # 877 ]

Vorige week plots gerommel in het vooronder. Onder de motorkap geen boosdoeners te vinden, gelukkig zag ik op tijd doorheen het radiateurrooster dat mijn linker aandrijfas nog met slechts twee van de vier boutjes vast hing aan de flens van de uitgaande as op de versnellingsbak. Nog net. Dat is een euvel dat ik aan deze kant nog niet had meegemaakt en vooral niet had verwacht, omdat ik de week er voor, voor ik naar Reims vertrok, alle acht de boutjes nog had gecontroleerd. Gelukkig was ik er op tijd bij en was het vervelendste dat de auto een lift nodig had om thuis te kunnen komen (ondanks dat ik slechts drie kilometer van huis stond). De vier draadgaten in de flens bleken wel wat averij te hebben opgelopen, maar met veel geduld en een paar tappen M8 zijn die inmiddels weer gangbaar. Helaas is de binnenste hoes van de homokineet wel gescheurd door het los ronddraaien, dus de as moet er wel ‘even’ uit. Daar heb ik inmiddels een begin mee gemaakt, dus een dezer gaan we daar mee verder. In de tussentijd wachten we ook vol ongeduld op de ‘nieuwe’ carburateur die er aan zit te komen. Zo blijven we lekker bezi

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 26 maart 2016 06:42 PM
  [ # 878 ]

Wat is d’r met die carburateur dan?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Gepost: 26 maart 2016 07:00 PM
  [ # 879 ]

Ik heb een Solex 32 SDID2 gevonden.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 26 maart 2016 07:01 PM
  [ # 880 ]

O dat is mooooi! Met het juiste inlaatspruitstuk er bij enzo?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 26 maart 2016 07:07 PM
  [ # 881 ]

Is draadeinden met zelfborgende moeren geen optie? Mijn traction had draadeinden in de flens, waar moeren opgingen. Maar ik weet natuurlijk niet wat jij allemaal hebt moeten veranderen voor de DS bak.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Gepost: 26 maart 2016 07:09 PM
  [ # 882 ]

Ja dat klopt, Jan, oorspronkelijk is het bij de traction inderdaad met tapeinden in de flens. Helaas krijg ik in dit geval dan de moeren er niet meer op. Het probleem met de boutjes is inmiddels opgelost, alleen nu dus die hoes vervangen. Blijkbaar heb ik hoezen nodig van een Nissan Micra…

Profiel  
 
Gepost: 26 maart 2016 07:10 PM
  [ # 883 ]
waterman schreef:

O dat is mooooi! Met het juiste inlaatspruitstuk er bij enzo?

Ja, helemaal compleet ‘in goede staat’. Dat laatste moeten we dan maar geloven… Revisiesetjes zijn in de handel dan wel weer vrij eenvoudig te verkrijgen, dus met een beetje goede wil komt het allemaal goed. En wat leuk is, volgens ‘de boekjes’ is de DE versie van de ID19 wel geschikt voor normale benzine.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 26 maart 2016 08:21 PM
  [ # 884 ]

Alle DS en ID motortjes kunnen gewoon op 95 octaan hoor Wink alleen is dat euro95 spul tegenwoordig zo verschrikkelijk slecht dat ik het alleen om die reden niet meer wil tanken. Met die schrale troep sloop je alles, volgens mij kun je dan nog beter op LPG gaan rijden.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Gepost: 27 maart 2016 11:55 PM
  [ # 885 ]

Het scheelt hier 25 cent per liter… LPG is nog bijna 80 cent goedkoper…

Profiel  
 
 
59 van de 86
« Eerste  < Vorige 57 58 59 60 61 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook