De afgelopen dagen de balans opgemaakt. Aan de koets zit best wel wat laswerk, met name voetenbak (compleet), bodemplaten in de hoekjes en het onderste voorruitframe is erg lelijk gelast. Ook het chassis heeft laswerk.
Vanavond het blok en de bak bekeken, zo te voelen zit de boel vast.
Beste puist werk dus. Wel leuk werk en we geven niet zomaar op! Komend weekend gaan we de balans en de plannen opmaken. TBC!
Feauteaus:
ex-en
Meerdere 2cv’s
Citroen BX Deauville
Citroën BX Palais, 1990 -> werd BX 1400 GTI ABS
XM V6 Exclusive 1991
Acadiane
Nu
2cv Scharrelston (bouwpakket 1 op 1 schaal)
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007
- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Gaat een hoop werk worden om deze Dyane te redden
Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973
Totaal aantal Berichten: 365
Geregistreerd: 22-12-2011
- 2CV 6
- Xantia 2.0i SX automaat
mooi ding!
koetsje valt goed mee dus. voetenbakje en kwart bodemplaatjes van een 2cv passen in een dyane en onderste deel voorruitframe is ook nog nieuw leverbaar. Gelukkig geen verrotte binnenschermen achter en achterpaneel. Veel succes en plezier ermee!
Totaal aantal Berichten: 9403
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Staat nu op de “markt” al te koop.
De moed al opgegeven?
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007
- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Hoi Rene, ik heb de dyane met wat vrienden gekocht, hebben gisteren eens heel kritisch gekeken wat er gedaan moet worden, welke kennis wij in huis hebben en hoeveel tijd geld en energie wij erin willen steken en zijn tot de conclusie gekomen dat het project te groot is. Daarnaast konden wij er gezamenlijk niet uitkomen wat het einddoel voor deze auto zou zijn 4 mensen 4 ideeën. De basis is echt goed maar voor ons als vrienden groep die er een paar weekenden in wil steken net een wat te groot project en niet weten wat wij uiteindelijk met deze dyane willen.
Na een goede bak koffie zijn we verder gaan sleutelen aan de eend van een van deze vrienden. Over twee weken gaat de zeilboot van een andere vriend uit het water voor groot onderhoud dus projecten genoeg om met elkaar te delen.
Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973
De vraag is even hoe incompleet hij is. Zitten deze delen er nog bij?
- voor en achter spatborden
- dashboard met teller etc.
- kabelboom
- ramen (voorruit, achterruit, 4x deur ruit, ruitjes l/r achter) inclusief raamrubbers
- kenteken papieren
Dyane ‘81 blauw met bruine roest, broemt altijd goed
BX 16 RE BREAK K6 ‘89 AKA Das Boot 19TZI
HY ex-brandweer ‘77, restauratie te volgen op: https://www.facebook.com/groups/149847185089247/
GSpecial ‘79
XM ’ sept. 2000 -kopen?-
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007
- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Edit mod: citaat van direct voorafgaand bericht verwijderd
Al het plaatwerk zit erbij! Een spatbord voor is goed de ander heeft werk. Spatborden achter zijn te redden hebben wat roest op het stukje wat onder de achteruitjes zit, daar moet een nieuwe strip op.
Zitten twee achterkleppen bij, een matig de ander redelijk goed.
Dashboard en teller zijn aanwezig
Kabelboom is er ook, geen idee doe goed deze nog is niks doorgemeten
Alleen de voorruit mis, rubber is er wel. Rest van de ramen en rubbers aanwezig
Kenteken 100% compleet en ONK uit 1979
Blok en bak kunnen als verloren worden beschouwd zaten vast aangezien hier geen olie in zat.
Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973
Jammer dat project gestopt is.
Met wat doorzettingsvermogen is dit wagentje wel weer op de weg te helpen.
Kruipolie op beide zuigers en boel komt eerdaags wel los.
Citroen rolls better then a Rolls!!
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007
- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Ik heb het blok los gekregen met behulp van kruipolie en hitte maar toen deze open/los was kon het blok echt als opgegeven worden beschouwt. Zeker omdat 2cv blokjes makkelijk te krijgen zijn voor redelijke prijzen.
Mocht je interesse hebben in de Dyane dan mag je het blok en bak er bij nemen maar hier kan je echt niks meer mee.
Het chassis en koets zijn redelijk, voor een 40 jaar oude auto zelfs heel goed! Project is voor ons helaas te groot vandaar het besluit de Dyane in de verkoop te zetten
Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973
Dan moet het er wel heel erg hebben uitgezien van binnen.
Vaak is dat nog wel te redden of heeft er water ingestaan ipv olie?
Citroen rolls better then a Rolls!!
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007
- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Ik vermoed dat via de carburateur inderdaad vocht in het blok is gekomen. Was kurkdroog van binnen en in de cilinders zat een laagje vliegroest. Met een beetje zoeken vindt je een blok met bak al voor €150/€200 waarvan je zeker weet dat deze goed zijn. Daarvoor ga ik dit blok niet reviseren met onbekend eind resultaat.
Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973
Inderdaad er worden wel bakken en blokken aangeboden voor die bedragen. Ook weer afwachten wat je dan hebt.
Als ze verloren zijn misschien nog iets voor delen. zie berichtje
Citroen rolls better then a Rolls!!
Blok is nog wel te redden. Heeft wel nieuwe zuigers en cilinders nodig en een hele goede spoelbeurt van het carter.
Hopelijk komt er iemand die deze Dyane wil opknappen. Ding is te goed om te eindigen als conservenblikje. Jammer dat het voor ons net een maatje te groot is als klus.
ex-en
Meerdere 2cv’s
Citroen BX Deauville
Citroën BX Palais, 1990 -> werd BX 1400 GTI ABS
XM V6 Exclusive 1991
Acadiane
Nu
2cv Scharrelston (bouwpakket 1 op 1 schaal)
Komt er nog een reddende engel voor deze Dyane?
Tot nu toe zijn er wel geinteseerden komen kijken, helaas nog geen koper. De Dyane staat dus nog te koop. Degene die een redelijk bod neerlegt, hoef echt niet de hoofdprijs te hebben, mag Dyaantje meenemen. De boel staat namelijk enorm in de weg.
ex-en
Meerdere 2cv’s
Citroen BX Deauville
Citroën BX Palais, 1990 -> werd BX 1400 GTI ABS
XM V6 Exclusive 1991
Acadiane
Nu
2cv Scharrelston (bouwpakket 1 op 1 schaal)