Brun scarabée schreef:Oh, is dat zo? Nieuw voor mij
Geldt dat dus voor meerdere SM-kleuren?
Citroen had meerdere leveranciers van lak, soms gekenmerkt door 2 letters bij de kleurcode, en die leveranciers hadden dus niet echt dezelfde kleur. Daarnaast is de veroudering van 2 dezelfde auto’s na 40+ jaar ook vaak niet dezelfde, meer UV, A en B, temperatuur, vocht etc.
To err is human, not to err is divine.
Ben ook heel benieuwd naar het resultaat!
Vandaag een mooie dag om DS naar plaatwerker/spuiterij te brengen.
Jawel, brun scarabee, de oorspronkelijke kleur.
De daar aanwezige citroen kleurenkaart gaf twee tinten aan, zie je ook vaak terug in het aanbod nieuwe lakken, Brun vaak in twee tinten aangeboden.
In daglicht is er nauwelijks verschil tussen deze twee te zien. De een misschien net een heel klein zweempje meer rood erin.
Mijn voorkeur aangegeven voor een 2K lak, en ondanks dat de garagist zelf niet zo tevreden was over de watergedragen lakken (mindere hechting) gaf deze aan dat 2K lastig ging worden. Wordt vooralsnog toch watergedragen met 2K blanke lak erover.
Tenzij…. Ben heel benieuwd naar foto van het “waterbruin”. maar vooral ook : bevalt het?
(foto’s / beeldschermen beïnvloeden ook de kleur op beeld)
DS23 Pallas, C5 Exclusive, Jumpy, BX19 GTi 16v, Acadiane, Saxo
“Zonder smering gaat alles naar de ter**g”
Nét herspoten (véél tijd gekropen in het volledig blank schuren, wat laswerk ed…), nu nog wat kleine onvolkomendheden polieren en dan alles terug monteren…
Plaatjes Please…!!!
(voor het te laat is…want m’n DS gaat nu langzaam richting spuitcabine)
DS23 Pallas, C5 Exclusive, Jumpy, BX19 GTi 16v, Acadiane, Saxo
“Zonder smering gaat alles naar de ter**g”