Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
En we rijden constant door. Er wordt niet gestopt om te plassen:
hahahahaaha
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
bogaard77 schreef:ik heb het in excel staan.
Ik wist dat er meer moesten zijn die dat doen!
Totaal aantal Berichten: 9407
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Ik hou wel het verbruik bij in Excel met brandstofkosten/km-berekening.
Maar ik heb nog geen standaard omslagpuntsberekening.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ik wilde eens kijken of een benzine CX break haalbaar zou zijn.. Niet dus. Ik had daarvan het verbruik op 1 0p 7 gezet (bron: Wterman) en de diesel op 1 op 13.
Met mijn kilometrage verdien ik bijna 300 euro.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 9407
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Dus Steely blijft voorlopig?
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
voorlopig ja. tot iemand een bod doet!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
EW schreef:bogaard77 schreef:ik heb het in excel staan.
Ik wist dat er meer moesten zijn die dat doen!
Ga nou niet lopen doen alsof dat cool is EW want dat is het namelijk NIET.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
bogaard77 schreef:88 cent tegen € 1,17 in frankrijk..
LPG kost in België buiten de snelweg 27 cent en langs de snelwegen 37ct. Dát is pas goedkoop rijden:
Moderne auto, gewicht 1460 kg, op LPG G3, 102 euro mrb per maand dus, verbruik 1 op 9 tegen 50 cent per liter in NL en zeg 40 ct in DE en BE. FR is gas nog steeds 70 ct, maar toch.
Onderhoudskosten bij 30.000 km per jaar en zelf sleutelen 300 euro. jaarlijkse tijdsinvestering aan sleuteluren tussen de 8 en de 12 uur max. Per jaar dus.
Modern rijden is dus goedkoper, comfortabeler en betrouwbaarder.
Ergo: ik snap dat de Stealy Ramp weg moet.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 9407
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
bogaard77 schreef:tot iemand een bod doet!
http://www.wijkopenautos.nl/auto-inkoop/ al geprobeerd?
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 27923
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
waterman schreef:bogaard77 schreef:88 cent tegen € 1,17 in frankrijk..
LPG kost in België buiten de snelweg 27 cent en langs de snelwegen 37ct. Dát is pas goedkoop rijden:
Moderne auto, gewicht 1460 kg, op LPG G3, 102 euro mrb per maand dus, verbruik 1 op 9 tegen 50 cent per liter in NL en zeg 40 ct in DE en BE. FR is gas nog steeds 70 ct, maar toch.
Onderhoudskosten bij 30.000 km per jaar en zelf sleutelen 300 euro. jaarlijkse tijdsinvestering aan sleuteluren tussen de 8 en de 12 uur max. Per jaar dus.Modern rijden is dus goedkoper, comfortabeler en betrouwbaarder.
Ergo: ik snap dat de Stealy Ramp weg moet.
Eens daar kan weinig tegenop. Bij mijn vaste tankstation vandaag 47 cent!
Bij een verbruik van 1 op 10/11 en MRB rond de 700 Euro per jaar.
en toch vanmorgen bericht dat het aantal lpg-auto’s sterk terugloopt.
Totaal aantal Berichten: 27923
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik vermoed dat de downsizing daar wel mee te maken heeft, het zal voor veel mensen niet interessant zijn om een 3 pitter die al ruim 1 op 20 loopt op LPG te rijden. En daarom is het voor de leveranciers niet interessant om hier een installatie voor te ontwikkelen.
Daarbij merk ik ook dat niet voor elke type moderne motor een LPG installatie ontwikkeld is. Volgens mij is voor de THP achtige motoren nog weinig te krijgen.
Totaal aantal Berichten: 9407
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Even terugkomend op het dieselverbruik, mijn ritgemiddelde tot de laatste tankstop bij Venray op de terugweg was 13,6 km/l.
Op de heenweg met meer klimwerk uiteraard hoger dan de terugweg.
Ter vergelijk, het jaargemiddelde van 2014 was 15,5 km/l en van 2015 zelfs 15,9 km/l.
In 2015 overigens niet met de CX op wintersport geweest.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Omdat er nog steeds een slang lekt; er zit een verbindingsbuisje in de slang tussen de lucht container en de kachel, moet die slang vervangen worden. Ik heb twee andere ( de notoire van voor de vakantie o.a.) ook al vervangen.
Om de kachel slang te vervangen moet het zijpaneel eruit dus gisteren avond maar begonnen. Eerst dashboardkastje weggehaald.Dat lukte eerst niet tot ik de moeren IN DE MOTORRUIMTE !! WTF!! had gevonden….
Toen paneel weg en dan zie je dit:
mischien vanavond maar eens een luik snijden en de nieuuwe radiator preventief plaatsen.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 27923
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Is die nog nooit eerder vervangen? Dat zijn er vast niet veel meer…