Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Nielsje schreef:Pas nou maar op, straks ga je je aan dat ding hechten..
Ik heb wel weer zin in een axpeditie!
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Omdat ik toch het hele jaar rijden kan met de Axel én het van vrijdag op zaterdag aardig geregend heeft (en dus het ergste strooizout weggespoeld is), ben ik afgelopen weekend fijn op pad geweest met het karretje:
Een vreemde mist trok op tussen de bomen..
Bij thuiskomt vanmiddag in de wasbox het ding maar even flink afgespoeld met spoelwater, vooral ook de wielkasten, dorpels, neus en bodem. Het blijft een beetje spelen met vuur natuurlijk (je hóórt het ding zachtjes knisperen), maar de eerste trip van dit jaar zit er alweer op dus. En wat rijdt ‘ie toch lekker!
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Wat is het toch een schattig gebakje.
Adri
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Druklager begint overigens wel erg consequent te gieren..
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 6316
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Het blok moet er zeker uit om dat te verhelpen?
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Ik denk haast dat dat minder werk is dan de aandrijfassen los en de bak van z’n plek halen
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
sterker nog, net als bij de gs kun je de bak er pas uit halen als de motor eerst is uitgebouwd. Aangezien die motor toch zo lek is als een mandje kan nu mooi alles in één keer.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Komt goed uit qua timing, nu je wat meer tijd hebt
Ben benieuwd naar het gierende geluid, en lekt je blok echt zoveel?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Het blok zeikt niet leeg, maar na elke rit markeert ‘ie wel z’n territorium.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Ah! Een mannetje dus.
Je zou castratie kunnen overwegen, dat helpt.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Altijd leuk, zo’n vergelijkende test!
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Zeker als je een echte “test-Axel” ter beschikking hebt.
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Enige tijd geleden heb ik via eBay een nieuw setje windgeleiders voor de portieren aangeschaft. Eigenlijk was dat meer ‘omdat het kan’, maar omdat ik me in toenemende mate aan het ergeren was aan het windgeruis dat de deuren/ramen/rubbers produceren heb ik de geleiders maar meegenomen naar de voorjaarsmeeting, om zo wat te doen te hebben.
Binnen no-time zaten ze er in, en zonder te plakken of de daartoe bestemde clips te gebruiken blijven ze ook prima zitten! Het belangrijkste is wel dat ze hun werk écht goed doen: windgeruis is nagenoeg verdwenen! Of nu ja, het buldert niet meer boven motor- en bandengeruis uit.
Er zijn wel een paar kanttekeningen: met de geleiders in de raamlijsten moet het raam bij het sluiten een beetje geholpen worden. Ook zonder de windgeleiders kwamen ze bij het sluiten al tegen de binnenste portierrand aan, maar dat is nu dus nog wat heftiger. Daarbij zijn de geleiders nogal ‘sjonnie-tuning’ donker. Ik heb inmiddels wel de fabrikant gemaild of ik ze ook in een lichtere kleur zou kunnen krijgen, ik ben benieuwd!
Van binnen zien ze er zo uit:
Bij een geopend raam het handje lekker op de a-stijl leggen gaat nu ook wat minder. Verder steekt het dus nogal af tegen de verweerde zwarte verf op de deurstijlen
Horror voor de puristen dus, maar ook al was het destijds een zeer gangbare accessoire, vermoed ik niet dat ik nog eens het origineel tegen zal komen, zoals bijvoorbeeld op de Visa Leader in de vergelijkende test van laatst. Ik vind het voor nu prima!
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Wat op de onderste foto ook goed te zien is: ik heb de Axel op de brug met de beentjes in de lucht weggezet in de hoop de schokdempers wat gangbaar te houden. De achterkant van de auto kraakt bij in- en uitveren en staat scheef. Ik vermoedde eerst een vastzittende remklauw links; de naaf wordt ook wat warm. Het wiel draait echter vrij makkelijk rond. Ik denk dus toch dat ik aan een ‘nieuw’ setje schokbrekers moet zien te komen, deze zijn echt niet fris meer.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
En dan nog iets: bij enthousiast genomen bochten naar rechts ruik je vrijwel direct benzine. Moet ik dan aan de vulpijp van de brandstoftank denken? Ik weet dat dat geval gewoon GS/GSA is, maar in mijn l’Expert Automobile staat er niets over vermeld.
Wie weet raad?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!