


Totaal aantal Berichten: 185
Geregistreerd: 14-06-2010
- SM 2,7 Carb.
- C6 (2005-2012) 2.2 hdif exclusive
- ID/DS 23 injection electronique Pallas
- Saxo vts 1.4
- GS/GSA 1220 Pallas
- Xantia 1.9 TD Break
Hallo,
Wie heeft er goede of slechte ervaringen met welk type benzineleiding?
Heb op mijn IE nu ongeveer zo’n 1,5 jaar geleden de gates barricade slang gemonteerd. Maar gisteren terug opgestart na de winter en de benzine lekte er weer uit. Was al de tweede maal.
Daarvoor had ik er dik 10 jaar een gewone benzineleiding opzitten en nooit problemen mee gehad.
Hallo,
En waar ontstaat dan precies de lekkage? Voor de Pomp of er na? Of bedoel je de leiding naar de verstuivers?



Totaal aantal Berichten: 185
Geregistreerd: 14-06-2010
- SM 2,7 Carb.
- C6 (2005-2012) 2.2 hdif exclusive
- ID/DS 23 injection electronique Pallas
- Saxo vts 1.4
- GS/GSA 1220 Pallas
- Xantia 1.9 TD Break
Waar de lek exact nu vandaan komt moet ik nog nagaan, maar in ieder geval in de buurt van de injectoren / vaste brandstofrail.
Vanaf http://www.citroen-forum.nl/forums/viewreply/1657219/ heb je wel wat door te lezen
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.






















Totaal aantal Berichten: 3197
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
voortschrijdende ervaring leert dat die Barricade slang moet nagetrokken worden , slang krimpt aan de klemmetjes .
ook heb ik nog een keer gehoord dat op een DS injectie de slang heel snel gescheurd was ;
spijtig genoeg geen verdere info .........
@ cwawa
zijn de eerste keer ook de stukjes op de injectoren vervangen ?
drukregelaar OK ?????
Walter
Meten is weten , gissen is missen



Totaal aantal Berichten: 185
Geregistreerd: 14-06-2010
- SM 2,7 Carb.
- C6 (2005-2012) 2.2 hdif exclusive
- ID/DS 23 injection electronique Pallas
- Saxo vts 1.4
- GS/GSA 1220 Pallas
- Xantia 1.9 TD Break
drukregelaar is goed.
alle leidingen zijn vervangen geweest, ook deze naar de injectoren.
Zou kunnen dat de klemmen moeten aangedraaid worden, maar een echt veilig gevoel geeft het me in ieder geval niet. Dit zal ik morgen proberen te checken.
Bij mij was de metalen leiding bij de aansluiting aan de rubber slang van de pomp gescheurd. Stukje afgezaagd. (Rubber slang zat onlogisch onder spanning gemonteerd en heeft blijkbaar eea doorgetrild.)
Ik bedoel bij de injectorenleiding