Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
95 is 25 cent goedkoper dan 98? Of bedoel je iets anders?
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Dat bedoel ik ja.
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Dan is of de 95 heel goedkoop of de 98 er duur, zulke grote verschillen zie je niet vaak…
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
België wel. de 95 zit hier rond de 1,14 en de 98 tegen de 1,40 op dit moment.
Totaal aantal Berichten: 392
Geregistreerd: 25-01-2011
- Berlingo 1.9 D 600
- 2CV 2CV6 Club "I Fly Bleifrei"
- ID/DS DS23 Pallas Mechanique
- XM XM 3.0 V6 Pallas
- Jumper 2.2 hdi dc ml270
- Saxo vts 1.4 Radio 538
ik heb zaterdag nog effe een flinke emmer super plus in duitsland getankt wij wonen zo,n 30 km van de grens 1.25 euri kijk dan maakt 1op8.5 ook niet zoveel uit
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
graddus schreef:België wel. de 95 zit hier rond de 1,14 en de 98 tegen de 1,40 op dit moment.
Ik betaalde gisteren, aan de snelweg bij de Total voor Antwerpen, slechts 1,33 voor een liter 98. Het prijsverschil met de euro 95 daar weet ik niet, Euro 95 gooi ik sowieso niet in een klassieker ook al mag/kan het er in. Het 95 spul is zo schraal dat het knap is dat het überhaupt wil ontsteken en bij al die wrakken, van Benz tot 2cv, Axel en ID19 is het verschil bij rijden op échte 98 zo groot dat het die paar centen echt wel waard is.
Al in 2008/2009 werd duidelijk, bij een vermogensmeting van de sm, dat het gebruik van knappe benzine tot een enorme vermogensverbetering kan leiden. Tussen 95 octaan en 100 octaan zat geloof ik iets van 15 pk….
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Nou, de aandrijfas ligt er naast. Dat was weer een heel gevecht met al die stukken speciaalgereedschap (en het belangrijkste, een hamer van 10 kg). Na het eten een nieuw hoesje er om en dan het hele spel weel in omgekeerde richting.
Totaal aantal Berichten: 392
Geregistreerd: 25-01-2011
- Berlingo 1.9 D 600
- 2CV 2CV6 Club "I Fly Bleifrei"
- ID/DS DS23 Pallas Mechanique
- XM XM 3.0 V6 Pallas
- Jumper 2.2 hdi dc ml270
- Saxo vts 1.4 Radio 538
niet vergeten bij het dak beginnen te slaan
Totaal aantal Berichten: 1802
Geregistreerd: 25-06-2007
- BX 19 GT
- Traction Avant 11BL
Ik zag op Flickr ineens een bekende auto voorbij komen. Gespot!
1949 Citroën 11B Normale (Traction Avant) by Rob, on Flickr
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Ha, dat was in Antwerpen op het Classic Salon.
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
De aandrijfas zit er ook weer in trouwens. Wat een gevecht weer. Nooit denken dat het handig is om eerst de bakzijde vast te zetten. Dat is wel veel gemakkelijker, maar uiteindelijk betekende het dat ik 2 mm tekort kwam om de astap doorheen de fusiekom te steken. Mocht alles dus weer terug los. Jippie. Soit het zit weer in elkaar, morgen nog even de remmen stellen en dan mag ie weer naar buiten.
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Hoe heb je de boel bij de bak nou weer goed vast gekregen? En, hoe zorg je er voor dat het niet weer los kan lopen? Is het mogelijk de zooi te borgen bv?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Uiteindelijk heb ik de draad in de flens met een tap op kunnen zuiveren en de boel met nieuwe boutjes weer vastgezet. Deze kant gaf nooit problemen, aangezien het een prutklus is om die boutjes er in te frotten had ik er aan deze zijde dus ook nog geen threadlock tussen zitten. Nu dus wel. Aan de rechterkant, die eigenlijk van in het begin al steeds los liep lijkt dit vooralsnog prima te werken.
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
De kloterij is dat er aan de achterzijde van de flens erg weinig ruimte is om er een moer achter te krijgen. Plus dat de flens aan die kant niet helemaal vlak is. Anders kon ik er een borgmoer achter zetten.
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Kun je, als je aan het uiteinde van de boutjes een klein gaatje boort er misschien een borgdraad doorsteken? Of komen de boutjes niet door de flens heen bij het vastzetten?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste