Dat zou erg leuk en leerzaam zijn. dit zijn nou net die “geheimen van de smid"die dit forum zo interessant maken. bedankt voor de moeite
Gaan we doen Egbert, leuk! Ik verwacht komende week gereed te zijn met het voorbereiden: schoonkrabben en ontvetten. Te meer daar de beloofde LPG set voor mijn andere break niet is aangekomen.
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Ik schreef hier al eerder dat ik in mijn andere break een LPG installatie ga inbouwen. Via tips van dit forum bij LPG Onderdelenshop terecht gekomen. Had ik echter maar even onder de advertenties gekeken in Google. Daar volgt al hoog op de hitlijst een item van Radar over de LPG Onderdelenshop https://radar.avrotros.nl/forum/viewtopic.php?f=76&t=136041. Daar word ik niet blij van aangezien ik in hetzelfde schuitje zit als deze mensen die de moeite hebben genomen om een review te schrijven.
Ik heb de installatie 2 weken geleden telefonisch besteld en per mail bevestigd. Komen inderdaad vriendelijk over. Waren die middag (uiteraard…) goed bereikbaar, heb ze twee keer snel aan de lijn gekregen. Heb dezelfde avond nog betaald. Toen bleef het stil. Week erna gebeld: na enkele pogingen (ggh, geen voicemail) weer mevrouw aan de lijn. Die vertelde dat de pallet die middag door GLS zou worden opgehaald, levering de volgende dag. Vorige week donderdag dus. Donderdag gebeld, want had niks van GLS gehoord. Wilde weten hoe laat. Verwarring aan de andere kant van de lijn. Pallet bleek er nog te staan. Zij boos op GLS, ging DHL bellen. Zou alles op alles zetten om het op Goede Vrijdag te laten leveren. En mij informeren. Niks gehoord. Vrijdag gebeld. Pallet stond er nog. Geen DHL gekomen. Ze beloofde mij het zaterdag of desnoods op Tweede Paasdag te komen brengen, maar dan persoonlijk (ik rijd van hier niet even naar Opmeer heen en terug). Ze zou me dan per sms berichten.
Vanaf dat moment is het me niet meer gelukt om ze te bereiken, noch heb ik ooit een sms ontvangen. Gisteren 5x gebeld met verschillende toestellen (ivm mogelijke nummerherkenning). Geen gehoor. Later werd ik teruggebeld door een monteur. Mevrouw zou ervan weten maar was weg. Later zelf weer gebeld. Toen werd mij doordezelfde monteur beloofd dat ik de pallet donderdag of vrijdag zou ontvangen en dat ik daarvan bericht zou krijgen. Nog geen bericht gehad. Zone gebeld: geen gehoor, zowel niet op gsm als vaste lijn. Hoe verdienen ze daar in godsnaam hun geld? Waarom hebben dit soort K*T-bedrijven überhaupt bestaansrecht en gaan hardwerkende ondernemers over de kop?!?
Goed, dit was na mijn MP-avontuur van deze maand dus mijn tweede zeperd in 1 maand tijd over een periode van 10 jaar. als ik die 550 euro kwijt ben is het wel een dure maand aan het worden. Mijn vriendin is advocaat en je wil niet weten hoe vaak je die vandaag de dag nodig hebt, echt ongelooflijk! Kijk, voor 30 euro ga ik (helaas) niet procederen, maar voor 550 is het al interessanter. Hoewel het nog steeds meer kost dan oplevert. Plus een paar dagen van je leven.
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Wat een gezeik weer. Toen het bedrijf nog GMS heette ging alles prima..
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 1278
Geregistreerd: 30-04-2006
- 2CV 2cv6 special
Dat is wel heel vervelend. Wel fijn dat je het vermeld, zeker zodat andere mensen zich niet hun vingers hieraan branden.
*2cv6 special 1986, GS club 1975, Renault R4TL Savane 1990*
Precies, een scherpe prijs is 1, maar je kunt beter iets meer betalen bij een leverancier die altijd zijn afspraken nakomt.
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Totaal aantal Berichten: 809
Geregistreerd: 12-05-2006
- ID/DS DS 20 Pallas BVH
Als je lpg onderdelenshop in google tikt, komt er automatsch “opgelicht” achter als zoeksuggestie…
Ook iemand op een us auto forum die er heen gereden is.
Je hebt wel pech zeg. Kilo utrecht tango zooi.
Ih nog even verder gekeken op Google. Iets dat ik normaliter doe VOORDAT ik meteen bedrijf in zee ga. Maar ja, ik was gesterkt door enige positieve ervaringen hier.
Als ik de horror-verhalen over deze stromans-BV’s lees dan word ik niet bepaald vrolijk over de afloop van dit avontuur. Wordt nog een jaartje dure benzine stoken vrees ik.
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Das mooi balen,wat zegt je vriendin ervan is er überhaupt nog wat te halen…...
Succes ermee
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Ja, zolang die toko niet failliet is of gaat valt er wat te halen. Ik wacht morgen af en eind van de dag gaat zij namens haar client (😊) een ingebrekestelling aankondigen. Dat is de eerste stap. Als het te veel tijd gaat kosten zetten we er onze rechtsbijstandsverzekeraar op. Die zullen een afweging maken van kosten en baten. Ze keren mij sowieso uit. Maar principieel gezien laat ik ze liever kennis maken met alle onprettige hoeken en gaten van onze rechtsstaat. Intussen focus ik mij op alles wat wél leuk is in het leven.
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Update: LPG Onderdelenshop blijkt mij gisteren opnieuw te hebben voorgelogen: de pallet zou zijn aangeboden aan DHL en vandaag of morgen worden bezorgd. Toen ik ze vroeg om een tracking-nummer konden ze mij die niet geven. Deze zouden ze voor mij nazoeken en doorbellen. Niet gebeurd uiteraard. Ik heb zojuist met DHL gesproken: Zij bevestigen mij dat LPG Onderdelenshop nooit een pallet aan DHL heeft aangeboden dat aan mij geadresseerd is. Dan is de zaak nu definitief duidelijk: hier is sprake van een fraudezaak, diefstal of hoe je het ook wil noemen. Ik maak een apart topic aan met verwijzing naar bovenstaand berichten. Als waarschuwing. Verder gaat mijn vriendin vandaag proberen contact te zoeken en daarna gaan we ze schriftelijk per aangetekende post in gebreke stellen. Hier gaan ze spijt van krijgen.
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Totaal aantal Berichten: 392
Geregistreerd: 25-01-2011
- Berlingo 1.9 D 600
- 2CV 2CV6 Club "I Fly Bleifrei"
- ID/DS DS23 Pallas Mechanique
- XM XM 3.0 V6 Pallas
- Jumper 2.2 hdi dc ml270
- Saxo vts 1.4 Radio 538
wat een ellende echt klote voor je man, maar erg bedankt voor de waarschuwing ,ik wou er net een instalatie bestellen maar ga toch maar naar de specialist in groningen. inladen en dan betalen ...... dat vind ik toch wel zo prettig…..
Lijkt me vooralsnog het verstandigste!
Update:
Laatste stand van zaken is dat ik ze vandaag toch nog aan de lijn heb gekregen. Mevrouw gaf aan dat de pallet echt naar DHL is gegaan. Ik gaf aan dat DHL daar blijkbaar anders over denkt en ik twijfels heb over hun integriteit. En het beu ben om aan het lijntje gehouden te worden. Ze begreep dat zei ze en zou bij DHL nagaan hoe verder. Ik heb geëist om binnen 30 min teruggebeld te worden. Dat beloofde ze. En prompt: ze belde terug op m’n vaste lijn (voicemail) en bevestiging per email. Het bericht was dat DHL deczendingen van hun bedrijf nu 2 dagen niet on line (zichtbaar heeft). En dat ze me verder zou informeren. Vaag verhaal. Nu krijg ik vanavond een vervolgbericht: de pallet stond nog in het depot van DHL in Alkmaar en ze heeft het er weer opgehaald om hem morgen persoonlijk hier af te komen leveren.
Het blijft een hele vreemde gang van zaken en ik ben erg benieuwd… Wordt vervolgd.
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009
- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Balen man, ik hoop dat het goed komt.
In heb onlangs een installatie bij ze gekocht voor mn HY en die is netjes geleverd.
Ook bij een andere HY rijder op het HYforum en naar aanleiding van zijn verhaal heb ik bij hun besteld.
Ik heb ze een keer gebeld met een technische vraag en werd netjes en uitgebreid te woord gestaan.
HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”
gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Ben zeer benieuwd,maar eigenlijk kan ze dit helemaal niet!
Dit omdat jij de rechtmatige eigenaar bent van dit pakket ( omdat je betaald hebt) en dus alleen jij het kunt opalen.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.