kost dat dan?



Totaal aantal Berichten: 101
Geregistreerd: 04-01-2016
- Ami 8 berline
- CX 20re
Dit zijn de voorwaarden voor rotterdam,er staat niet bij of een dagontheffing iets kost, maar nederland kennende???
http://www.gezonderelucht.nl/rotterdammer
Gr wimlex
Ex visa club 1983, Ex bx 14 e 1986
Ex. Cx 20re 1987, Ami 8 1974, berlingo 1.8 1999
Liever een oude franse, dan een nieuwe japanse!
Ik heb hier de brief van de gemeente voor mijn neus.[ik mag mijn BX dus niet meer voor mijn deur parkeren. Over deze bizarre onrechtmatigheid en mijn ergernis hierover later meer]
Tot 1 mei geen bekeuring maar een waarschuwing [op zich al vreemd je voert een maatregel per 1 januari in maar bekeurt pas vanaf 1 mei] Dus een ieder kan tot deze datum gewoon Rotterdam in.
Vanaf 1 mei kan je max 12 x per jaar voor 1 dag een ontheffing krijgen Kost 24,90 per dag.
Of dit alleen voor bewoners van rotterdam is?? staat in de brief niet vermeld
BX 1.4 serie 2 RE 1986
Ik hoor dat de 50 grootste schepen van deze planeet meer uitstoot hebben als alle auto’s bij elkaar.
Wat een bizarre wereld is het geworden. Natuurlijk moeten we er met z’n allen voor zorgen dat de lucht zo schoon mogelijk blijft, zeker in de steden. Maar wat maakt men er een bizarre puinhoop van, niet gehinderd door enige relevante kennis van waar het in feite over gaat.
Of gaat het primair gewoon om de poen?



Totaal aantal Berichten: 101
Geregistreerd: 04-01-2016
- Ami 8 berline
- CX 20re
Yep!
Ex visa club 1983, Ex bx 14 e 1986
Ex. Cx 20re 1987, Ami 8 1974, berlingo 1.8 1999
Liever een oude franse, dan een nieuwe japanse!
JA en van die grote [passagiers]schepen haalt Rotterdam er dit jaar een paar van extra naar binnen.
Toen El Gore[vergeef mij de juiste spelling]die amerikaan zich, een aantal jaren geleden alweer, ging bemoeien met “Het Milieu” wist ik wel hoe laat het was. Eerst zijn zakken goed vullen met zaken doen waarvan je je kan afvragen of dat wel zo goed voor het milieu was en dan ineens milieu bewust. Milieu is sinds die tijd nu geld verdienen geworden.
We hebben hier in Rotterdam een wethouder [waar nog nooit iemand van had gehoord voordat hij wethouder werd]die zich wil en moet profileren.En dat doe je dus zo.
Ik ben helemaal niet tegen milieu maatregelen. Ik heb een trein abb. Doe alles in het centrum van Rotterdam op de fiets en bezoek de grote steden Den Haag Utrecht Maastricht per trein.
Dit stinkt. Dit is tijdens het spel de spelregels veranderen.
Dit noemde we vroeger onfatsoenlijk
Je moet bewoners die al een oud autootje hebben met rust laten. [ik heb nu geen keuze meer]
Amsterdam lost dit m.i. toch iets vriendelijker op. Vanaf nu geen parkeervergunning meer voor oude auto’s maar de mensen die al een vergunning hebben laten ze met rust.
BX 1.4 serie 2 RE 1986
ik vind het gewoon asociaal en discriminerend.
Als je wegenbelasting betaald moet je toch overal moeten mogen rijden?? vind ik.
Persoonlijk heb ik ook geen auto die de zone in mag, dus mijd ik Rotterdam gewoon. Ga wel naar een andere stad. Is trouwens ook niet echt gastvrij te noemen van rotterdam dit.
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Han S schreef:Ik hoor dat de 50 grootste schepen van deze planeet meer uitstoot hebben als alle auto’s bij elkaar.
Wat een bizarre wereld is het geworden. Natuurlijk moeten we er met z’n allen voor zorgen dat de lucht zo schoon mogelijk blijft, zeker in de steden. Maar wat maakt men er een bizarre puinhoop van, niet gehinderd door enige relevante kennis van waar het in feite over gaat.
Of gaat het primair gewoon om de poen?
Tel daar eens alle vliegtuigen bij, of alle kolencentrales van Nederland, of het affakkelen door Shell… Je kunt er ook nog ruim tien vuilverbrandingsovens bij tellen.
Laten we de honderdduizenden gezinnen met een gezellige openhaard of allesbrander maar niet noemen.
Immers, het gaat om die laatste paar oudere wagens die al aan alle milieueisen van 2 decennia geleden voldeden. Die kunnen natuurlijk niet getolereerd worden
Mvg. Alfred.
Xantia Break HDi 140, bj. 2001, Euro 3
Een half miljoen km.
Dat van die schepen etc is natuurlijk wel waar.
Maar, deze schepen dienen ook een economisch belang voor het land, is het niet?
Niet dat ik het discussiepunt daarmee van de baan wil vegen, maar de achterliggende gedachte is anders.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!




































Totaal aantal Berichten: 17407
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Dat zo’n schip meer uitstoot dan een auto mag niemand verbazen. De vraag is of de uitstoot per ton lading per afgelegde kilometer hoger of lager is.
Als je bij elk van deze containers 1 vrachtwagen of 40 personenwagens denkt…
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
“Dat van die schepen is natuurlijk waar” Lees de onderzoeksresultaten eens:
Bij die 16 grootste schepen ging het alleen over de zwavel (SO2) vervuiling begin jaren 2000 toen bunkerolie met tot 4.5 % zwavelzuur gebruikt werd. Daarbij werd er al van uit gegaan dat iedereen bunkerolie gebruikt met 4.5 % zwavelzuur wat toen ook al niet correct was.In 2018 zal de maximum zwavelzuur in de gebruikte bunkerolie beperkt zijn tot 0.5 %. Waarom refereren aan zwavelzuur: Omdat dit de meest afwijkende component is, voor wat betreft de andere vervuilende uitstoot: Grote schepen zijn wel vuil maar het “contrast” is minder.
To err is human, not to err is divine.
@lfred schreef:Han S schreef:Ik hoor dat de 50 grootste schepen van deze planeet meer uitstoot hebben als alle auto’s bij elkaar.
Wat een bizarre wereld is het geworden. Natuurlijk moeten we er met z’n allen voor zorgen dat de lucht zo schoon mogelijk blijft, zeker in de steden. Maar wat maakt men er een bizarre puinhoop van, niet gehinderd door enige relevante kennis van waar het in feite over gaat.
Of gaat het primair gewoon om de poen?
Tel daar eens alle vliegtuigen bij, of alle kolencentrales van Nederland, of het affakkelen door Shell… Je kunt er ook nog ruim tien vuilverbrandingsovens bij tellen.
Laten we de honderdduizenden gezinnen met een gezellige openhaard of allesbrander maar niet noemen.Immers, het gaat om die laatste paar oudere wagens die al aan alle milieueisen van 2 decennia geleden voldeden. Die kunnen natuurlijk niet getolereerd worden
![]()
Mvg. Alfred.
De PVDA wil rond 2025 alle auto’s elektrisch. Dat is wat mij betreft een voorbeeld van onkunde. Okay, op het moment dat die Tesla langsrijdt is hij schoon, maar hoe wordt die energie opgewekt? Maar daar hebben we het al over gehad.
Ik heb twaalf zonnepanelen en als de voorjaarzon schijnt zit hij al op rond 2.5 kw. Zal ik dan maar een Tesla kopen?
Daar hebben we een mooie uitdrukking voor: ” Niet gehinderd door enige kennis noch ervaring “.....
To err is human, not to err is divine.





















Totaal aantal Berichten: 2949
Geregistreerd: 06-03-2004
- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
Weet je ik zet binnenkort mijn mooie CX te koop of ik pleur hem gewoon op de schroothoop, dat scheelt een hoop gezeik aan mijn kop.
Ik ga voortaan wel met de fiets, beter voor het milieu en beter voor mijn totale gezondheid.
Ik ben al dat kruikengezeik in de wereld ondertussen wel een beetje zat.



Totaal aantal Berichten: 101
Geregistreerd: 04-01-2016
- Ami 8 berline
- CX 20re
Hee ,ik heb nog wel plek op mijn schroothoop!?
Ex visa club 1983, Ex bx 14 e 1986
Ex. Cx 20re 1987, Ami 8 1974, berlingo 1.8 1999
Liever een oude franse, dan een nieuwe japanse!