Mijn HDI2.0 heeft nu ook de kwaal die velen al wel gehad hebben, namelijk een gebroken spiraalveer aan de voorzijde. In mijn geval aan de rechterzijde. Gelukkig zonder schade. Alleen de binnenzijde (motorzijde) van het binnenscherm heeft een “ontvelling”. Dit is al weer hersteld.
Vandaag de stoute schoenen aangetrokken en een nieuwe veer gemonteerd en daarna de zaak weer ingebouwd. Het eindresultaat is echter niet naar tevredenheid. De onderste veerschotel loopt bij het sturen tegen de binnenzijde van het voorscherm en raakt ook de remleiding. Alles weer uitgebouwd en gekeken naar verbuigingen of zo in de schokbreker. Niets te zien. Ook de veerschotels (boven en onder) hebben geen schade.
Wat opvalt is, dat in vergelijking met de onderste veerschotel aan de bestuurderszijde, deze veel ruimte heeft tussen schotel en binnenscherm. NU zijn de De veerschotels excentrisch geplaatst op de schokbrekers. Aan de bestuurderszijde heeft de schotel veel ruimte t.o.v. het binnenscherm en aan de passagierskant heeft de schotel minder (nu dus geen) ruimte. De schotels aan de rechterzijde is sowieso anders gepositioneerd. De schokbreker kan maar op een manier in de schacht van de fusee wordt gemonteerd (het nokje komt in de sleuf van aan de bovenzijde van de fusee en aan de bovenzijde heb ik de nokken van de bevestigingsplaat aan de voorzijde. Dus daar heb ik m.i. geen fout gemaakt. Wie weet wat hier aan de hand is? Of wat doe ik fout? Of rest er alleen een nieuwe schokbreker?
teveel citroenen
Nieuwe dag, nieuwe inzichten. Wat blijkt, de onderste veerschotel kan gedraaid worden, en daarmee dus de stand t.o.v het binnenscherm. Nu alleen uitvogelen wat de stand is en dan kunnen we weer rijden.
Weer wat geleerd
teveel citroenen
Totaal aantal Berichten: 546
Geregistreerd: 23-01-2005
- Berlingo Berlingo 1.9D WJY DW8
En wij óók!
Citroen Berlingo 1.9D bestel uit 2004 nieuw, nu 290k km, en eigenlijk probleemloos..
Citroen Berlingo 1.6i Een ouwe Subaru Forester is toch beter…
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
waarom heb je maar één veer vervangen?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
De andere kant ga ik komende dagen vervangen. Auto moet een dag gebruikt worden.
teveel citroenen
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Aha, helemaal duidelijk.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste