Toch zou de ruit nog wel wat verder dicht mogen. Dus zit waarschijnlijk de hele deur wat te laag en zal dus het hele afstellen van de linker kant opnieuw moeten gebeuren ben ik bang.
De hoogtestand van de ruit dwz hoe ver je hem dicht kan draaien is aparte te regelen en heeft binnen zekere marges niets te maken met de “hoogte"van je deur.
gerardeux schreef:In het ergste geval kan er zelfs een verkeerde maat raamhouder gemonteerd zitten (voor een dikkere ruit maar dat zal wel niet bij zo’n origineel exemplaar). De afstelling van die geleiderailsen is vrij eenvoudig.
Gerard
al is het afstellen van die raamgeleiders dmv die vulringen niet mijn favoriete klus ops:
maak van die stel/vul-ringen een U-vormige ring (dus een stukje eruit zagen/flexen) dan kan je ze zo om het schroefdraad van de raamgeleider heenschuifen. en hoef je dus niet steeds met dat raam omhoog/omlaag te schuifen.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
hmmmja,
ops: Daar zit wel wat in. Je kan de ruit inderdaad in alle drie de dimensies verstellen en ook nog kantelen. Dat gedoe met die vulringen is zeker ook niet mijn favoriete klus om nog maar te zwijgen over het compleet demonteren van het raam uit de deur (wat nodig is voor vervangen van die kunststof raamhouders): dat kun je echt veel beter met z’n tweeen doen zeker bij een net gespoten auto. Maar van buiten naar binnen stellen is als daar nog ruimte zit wel vrij simpel. De ruit naar boven kan ook helpen tegen tochten dat is ietsje minder simpel omdat dan de deurbekleding gedemonteerd moet worden.
citroen23 schreef:maak van die stel/vul-ringen een U-vormige ring (dus een stukje eruit zagen/flexen) dan kan je ze zo om het schroefdraad van de raamgeleider heenschuifen. en hoef je dus niet steeds met dat raam omhoog/omlaag te schuifen.
Dit vindt ik een reuze handige tip.
Eerst maar eens die plastic raamgeleider dingen bestellen voordat ik aan de klus begin. Ook al zou het niet aan die dingen liggen dan nog lijkt mij vervangen na 45 jaar geen slecht idee.
Auto’s nu:
Citroen xsara, Citroen ID 19 P (1960) en euh…..daihatsu cuore
Gehad: vw polo, ford escort, datsun 100y, peugeot 309, 2 BX-en en een xantia diesel