Douwe schreef:oke die klauw moet er dus af…..
als ik er flink met de hamer op mep krijg ik er wel beweging in…
maar het is de bedoeling dat hij gewoon altijd soepel heen en weer gaat?hij staat nu lekker in de wd40
Hij moet idd heel soepel kunnen bewegen, ook als je er scheef aan trekt.
dan ben ik bang dat ik de klauw moet demonteren….. vanavond moet ik werken. Morgen maar weer verder klussen dus
bedankt voor de tot nu toe gegeven hulp
ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop
wow, die blokjes waren wel heel erg op ja.
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
metro2005 schreef:wow, die blokjes waren wel heel erg op ja.
nouja vooral de buitenste heh, die was vlak met het metaal eigenlijk… de binnenste was zo slecht nog niet
Douwe schreef:metro2005 schreef:wow, die blokjes waren wel heel erg op ja.
nouja vooral de buitenste heh, die was vlak met het metaal eigenlijk… de binnenste was zo slecht nog niet
Nou, als ik dat andere blokje zo zie op de foto zou ik toch zeggen dat ie voor 50-75% op was. maar dat kan aan de foto liggen
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
De andere kant liep ook niet soepel maar inmiddels zijn beide kanten vrij gekomen en maak ik de klus af.
Bedankt allen!
Dat ene blokje was ver heen, is het niet zo dat je al bij het remmen zo’n metaal op metaal geluid hoorde?
.Prutselaar.
dat hoorde ik inderdaad jah, bij vors remmen hoorde je ze aanlopen.
Ze zijn inmiddels vervongen gelukkig, nu durf ik tenminste weer te remmen!
Hm dat had ik ook bij mijn break, en dan merk je ook ineens hoeveel remkracht je mist als je plots hard moet remmen voor een overstekende hond.
Nooit steken die beesten over tot dat je remmen niet meer 100 zijn…als of ze het ruiken.
Mij was alleen vertelt dat als je metaal op metaal hebt met remmen dat je ook je schijf moet vervangen omdat de oppervlakte te ruw is geworden en dat je (nieuwe) blokjes dan enorm hard gaan… iemand die daar wat zinnigs over kan zeggen? Opzich klinkt het mij wel logisch in de oren.
.Prutselaar.
Mijn remmen werkten nog prima, had alleen het idee dat ze wel vrij snel blokkeerden.