Totaal aantal Berichten: 17397
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Je had een link naar het album geplaatst, in plaats van een link naar een foto…
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Huh!!?? :-))
Citroensmgz schreef:Als je de ventilatoren niet laat draaien als je de airco aanzet dan stroom er geen lucht door de condensor als je stil staat of langzaam rijdt, dan wordt die dus te heet, werkt niet meer en zal uiteindelijke door de te hoge druk ( als je een drukschakelaar hebt op de droger) de Airco uitschakelen. Dat wil je dus niet echt.
Ik heb bij mij een schakeling gemonteerd die de FAN’s in serie zet als je de Airco aan zet, dan lopen ze langzaam, en in parallel als de motor te heet wordt. Je kunt ook heel gemakkelijk met een diode bij airoc gebruik maar 1 fan aanzetten, maar dat is maar wat je wilt.
Ik zou wel een schakelaar maken om de Airco aan/uit te zetten.
Nou dan maar ff zo. Bedoel je met de drukschakelaar deze schakelaar? Zie foto eerder bericht.
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ja dat is de overdrukschakelaar. je hebt ze ook die afschakelen bij te lage druk. Dit om je pomp te beschermen. Deze zogenaamde trinary switches zijn erg gebruikelijk.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Ik vergeet nog wel eens m’n verlichting uit te zetten. Dus zou het handig zijn om er een waarschuwings relais in te bouwen. Ik weet niet of het hier al ergens omschreven staat? Lijkt mij dat er een een schakeling moet komen tussen het contact slot of deur schakelaar binnen verlichting en de koplamp verliching. Heeft iemand hier een inbouw schema(tje) o.i.d. van? B.v.d.
Bedoel je zoiets:
https://www.conrad.nl/nl/lichtverklikker-12v-852288.html
schema zit d’r bij
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Het lijkt er op. Schema is duidelijk. Alleen heb ik geen kleur schema van de de draden van mijn SM. Het zou handig zijn als ie ergens links onder de kap waar de kabelboom ligt ingebouwd kan worden. De draad van contactslot naar bobine kan ik wel vinden (denk ik).
Ik zou het kapje boven m’n stuurkolom eraf halen en ‘m aansluiten tussen de blauwe thule van je contactslot (= de oranje draad van de verklikker) en de groene thule (= de groene draad van je verklikker) van je lichtschakelaar. Verklikker is bij deze situatie geschakeld over de dimlichten.
Bij het aansluiten op de bruine thule van de lichtschakelaar pak je ‘m op je stads/parkeerlichten.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Oke. Dank voor het doorgeven van de kleurnummers. Ik ga er mee aan de slag.
Citroen 23, Het werkt fantastisch. nogmaals mijn dank. :-)
Citroen 23, Het werkt fantastisch. nogmaals mijn dank. :-)
U-Niek schreef:Citroensmgz schreef:Als je de ventilatoren niet laat draaien als je de airco aanzet dan stroom er geen lucht door de condensor als je stil staat of langzaam rijdt, dan wordt die dus te heet, werkt niet meer en zal uiteindelijke door de te hoge druk ( als je een drukschakelaar hebt op de droger) de Airco uitschakelen. Dat wil je dus niet echt.
Ik heb bij mij een schakeling gemonteerd die de FAN’s in serie zet als je de Airco aan zet, dan lopen ze langzaam, en in parallel als de motor te heet wordt. Je kunt ook heel gemakkelijk met een diode bij airoc gebruik maar 1 fan aanzetten, maar dat is maar wat je wilt.
Ik zou wel een schakelaar maken om de Airco aan/uit te zetten.Nou dan maar ff zo. Bedoel je met de drukschakelaar deze schakelaar? Zie foto eerder bericht.
Het gevaar is hier wel dat je de vans vergeet aan te zetten. Dan raakt de airco oververhit. Dat vind ie niet fijn.
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
?? Die gaan als het goed is automatisch aan als de snelheid lager dan 50 km/h is.
Als je dat systeem hebt uitgeschakeld moet je er voor zorgen dat het relais voor de fans aangestuurd wordt zodra je de airco aanzet.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Oops. Dubbel….
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
jantje1948 schreef:?? Die gaan als het goed is automatisch aan als de snelheid lager dan 50 km/h is.
Als je dat systeem hebt uitgeschakeld moet je er voor zorgen dat het relais voor de fans aangestuurd wordt zodra je de airco aanzet.
Dit snap ik niet helemaal Jan. Bij mij gaan ze alleen aan als de motor warm wordt of door middel van de schuif/schakelaar. Bedoel je dit? Hoe kan je dat controleren? bij stilstand stationair zijn ze uit behalve als de temperatuur hoog op loopt. B.v.d.