Hallo,
Ik wil in het plafond voor bij de lichtunit een extra 12 volt / usb inbouw stopcontactje maken voor de dashcam. Dit om de kabel niet in het zicht te hebben.
Hoe krijg ik dat ding open ? Heb er al een schroevendraaier tussen gezet maar ik wil niets forceren .....
Schroevendraaier met brede platte kop ertussen en dan op alle plaatsen naar beneden trekken. Gaat best bruut.
Totaal aantal Berichten: 139
Geregistreerd: 24-06-2011
- C5 Aircross 130
- 2CV AZ 4 BL
Kun je zomaar ergens een usb extra bijzetten?
Huidig bezit: 2cv4 1970, C3 Aircross Shine 110 S&S [aug.2018] en DS3 1.2 Pure Tech van echtgenote [feb.2017]
Voorheen gereden: 2cv4, Simca 1307S, GSpécial, diverse AX-en [TRS, TRE, GT-Volcane, Furio], Saxo 1.6i VTR, Berlingo 1.9D 600, C5 Ph1 1.8i LP Break, Xsara Picasso 1.8i Attraction, C5 Ph2 2.0i Break Caractère, DS3 1.6 e-Hdi, C4 Cactus Shine 110S&S.
Voorheen “voor erbij” gehad: 2cv6 [bj.1984], GSpécial 1015 Break [bj.1976, eigen import uit Fr.]
Nee je kunt er niet zomaar usb bijzetten, stekker met dubbele 12 contact heeft hij al naar achter gelegd, dit is echter andere koek.
Denk dat de TS 12V van het lampje wilt aftakken, dat kan een tijdje goed gaat en dan krijgen we een “topic help…...” de cactus heeft een can bus die ziet direct dat de ontrokken stroom niet klopt.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Of een topic “help mijn cactus is afgefikt”
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
Dan toch maar rechtstreeks vanaf de accu met een zekering er tussen. Door het schutbord, langs de raamstijl, achter het hemeltje langs. Kun je lekker met 500 watt laden ... Where there is a will, there is a way….
Het kon nog best wel eens goed gaan hoor, vanaf de voeding van de courtesy lights. Proberen kan altijd. Mocht je een melding krijgen, kun je eventueel de standaard stroomvretende verlichting nog vervangen voor led…
Misschien handig om eerste te checken hoeveel stroom de dashcam vraagt. Als dat 0.5A is of zo, moet het met het vervangen van de standaard lamp voor een ledje denk ik wel kunnen.
Laat maar weten of het gelukt is, ik krijg ook met geen mogelijkheid die lichunit van het plafond,.heb het al met behoorlijke krijgt ronom geprobeert, maar de hele unit komt van het dak wel los maar niet uit de hemel.
wilde een ledlampje achtein plaatsen, omdat het achter wel erg donker is op de achterbank, wanneer je de deur opendoet.
Heb dus de actie maar gestaakt, voordat er dingen kapot knappen.
gr Rene
Omdat de bevestiging van de unit aan het dak en de reflector in de unit bij mij vibreerde heb ik de boel losgetrokken.
Ik kan me herinneren dat ik rechts vooraan ben begonnen met er tussen steken van een platte schroevendraaier en dan met beide handen naar beneden te trekken. Best eng hoor. Ik moest veel kracht zetten maar de hoek schoot los. Daarna de linker hoek. Omdat meerdere dingen bleken te trillen, heb ik de unit wel 10x losgetrokken. Ging steeds makkelijker .
Dank allen. Ik ga er zaterdag mee aan de slag. U hoort van mij !
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 27-04-2010
- C3 VTR 1.6 HDI
- BX Millesime
- BX 16V MK2
- XM V6 24V
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- C25 2.5 Diesel Mobilehome
- CX Laagdaks prestige
Als het enkel voor een USB stopcontact is, kan dat zeker. Trekt max 1,2 ampère. Verder zou het mij heel erg verwonderen dat de stroom van dat lampje ergens op het CAN netwerk gemeten wordt, dus volgens mij kan het gewoon. Zolang het voor een USB stopcontact is, en niet voor een 12V stopcontact op een waterkoker op aan te sluiten.
BX zei ik, toen lachten ze, 16 kleppen voegde ik er snel aan toe maar ze bleven lachen. Dan heb ik ze laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen.
Als je koplamp stuk is, of je hebt een achterlicht defect dan heeft de auto dat ook in de gaten (weet niet of de Cactus deze functionaliteit heeft). Een camera die continue draait en beelden opslaat, trekt wat meer stroom dan een interieurlampje, dus ik denk dat de auto dit wel degelijk in de gaten heeft.
Zijn de draden naar het interieurlampje dik genoeg om de extra stroom te kunnen verplaatsen zonder warm te worden/af te fikken? En kan de huidige zekering het aan? Welke functionaliteiten hangen er nog meer achter de zekering voor het interieurlampje, als je deze allemaal aanzet samen met de camera, brand de zekering dan niet door?
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 27-04-2010
- C3 VTR 1.6 HDI
- BX Millesime
- BX 16V MK2
- XM V6 24V
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- C25 2.5 Diesel Mobilehome
- CX Laagdaks prestige
Bij een koplamp of achterlicht is dat idd zo, maar het zou mij heel sterk verwonderen moest dit bij een interieurlampje ook zo zijn.
Wat stroom betreft zou dat misschien kunnen, dat hangt vooral af van de wattage van de lamp die er in zit. Een dashboardcam heeft echt niet zo veel stroom nodig. als het via een standaard usb stopcontact gevoed wordt max 1,2 ampère. Als er 1,2 ampère meer door een kabel gaat, gaat dat echt het verschil niet maken hoor, of het zou echt een hele hele dunne draad moeten zijn. Wat de zekering betreft hetzelfde verhaal. De kans dat die, die 1,2 ampère niet zou aankunnen is vrij klein. Moest het dan nog zo zijn kan je het gewoon terug demonteren. Ik zou het zeker proberen.
BX zei ik, toen lachten ze, 16 kleppen voegde ik er snel aan toe maar ze bleven lachen. Dan heb ik ze laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen.
Waarom bestaan er dan led lampjes met canbus ondersteuning voor de interieurverlichting? Led trekt te weinig en met een extra weerstand op de led trekt hij de 5W die het normaal is?
1.2A X 12V = 14.4W het driedubbele
Voordeel van de canbus is juist dat hij alles kan monitorren wat de vanbus destijds slechter deed.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
(Roy,,Dank allen. Ik ga er zaterdag mee aan de slag. U hoort van mij !)
En Roy, is het gelukt? de unit uit het hemeltje te trekken? ben benieuwd.
gr Rene
Hij zal toch niet de Hemel op z’n hoofd gekregen hebben?
Ik kon er pas vorige week mee aan de slag. Ik heb 1 hoekje losgekregen. Bij verder wrikken leek er wat te knappen op een andere plek meer in het midden van de console en kwam de hele hemel iets los. Ik durfde niet verder te gaan en heb de boel weer teruggedrukt. Eens kijken wat de garage er de volgende beurt mee kan.