6 Volt batterij
VooDoobelg
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 139
Geregistreerd: 17-08-2006

- Xsara phase III 1.6i 16v
- Traction Avant 11cv
Gepost: 12 april 2016 09:10 PM

hallo,

ik heb een vraagje voor jullie.
mijn batterij van mij traction 11BL is aan vervanging toe en ik weet niet goed hoeveel Ah ik moet nemen.
nu zit er eentje in met 120 Ah en 570 A start vermogen.
dit lijk me eigenlijk redelijk veel wat voor gebruiken jullie.
orgineel schrijven ze 84 Ah voor.

ik wou de volgende batterij bestellen. dynac 6 volt

mvg Tom

Profiel  
 
2cvMaarten
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1278
Geregistreerd: 30-04-2006

- 2CV 2cv6 special
Gepost: 12 april 2016 10:28 PM
  [ # 1 ]

120AH is zeker genoeg, heb ik er toen ook ingelepeld. Let op de maten van de accubak!

*2cv6 special 1986, GS club 1975, Renault R4TL Savane 1990*

Profiel  
 
engbokho
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 976
Geregistreerd: 09-03-2005

Gepost: 12 april 2016 10:43 PM
  [ # 2 ]
Profiel  
 
VooDoobelg
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 139
Geregistreerd: 17-08-2006

- Xsara phase III 1.6i 16v
- Traction Avant 11cv
Gepost: 13 april 2016 10:49 AM
  [ # 3 ]

zelf dacht ik aan 84 of 100 Ah want als je te zwaar gaat is het schadelijk voor startrelais, motor en het laadsysteem moet deze batterij ook kunnen laden ander kan de batterij ook sneller stuk gaan hebben ze mij gezegd.

ik ken iemand met een traction en een batterij van 84 en hij zegt dat hij zeer vlot start.

mvg Tom

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 13 april 2016 11:03 AM
  [ # 4 ]

Er staat 6V op en de Starter vraagt X aantal ampere, hoe zou dat slechter zijn voor het relais? Er loopt door wat je vraagt.
Als je er niet komt met de dynamo zet je er een kleinere schijf op.

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10262
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 13 april 2016 12:22 PM
  [ # 5 ]
VooDoobelg schreef:

zelf dacht ik aan 84 of 100 Ah want als je te zwaar gaat is het schadelijk voor startrelais, motor en het laadsysteem moet deze batterij ook kunnen laden ander kan de batterij ook sneller stuk gaan hebben ze mij gezegd.

mvg Tom

Nee hoor, dat is onzin. Een accu met een grotere capaciteit kan helemaal geen kwaad. Je kunt dan langer doorstarten als dat nodig is. Hij moet natuurlijk wel passen….

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Gepost: 13 april 2016 03:11 PM
  [ # 6 ]

De 84 Ah wordt aanbevolen voor de Légère, omdat daar geen plaats is voor een grotere. Bij de Normale geven ze een accu van 98 Ah op, net als voor de zescilinder, omdat daar een bredere accubak in zit. Beide accu’s krijgen de motor wel rond, dat is het probleem niet. Ik zou zelf wel voor de grotere gaan, omdat je dan net iets meer over hebt wanneer je met licht en ruitenwissers tegelijk op pad moet Smile

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook