En ook die blokken staan hier !
Elmer sleutelde vaak in mijn werkplaats.
Na zijn overlijden heb ik i.o.m. zijn familie wat spullen
overgenomen waaronder deze motoren.
Vroeger was een pomp na jaren stilstaan nog bruikbaar.
Zou het door de samenstelling van de huidige brandstoffen
komen dat ik nu twee pompen heb die vastzitten ?
Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006
- Xantia Ambulance, GiFa
Nanko, goodolddiesel en wijlen lelijke eend is allemaal met elkaar bekend.
Ik meende dat het blok van lelijke eend ook bij Nanko is blijven staan
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard
Totaal aantal Berichten: 9404
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Als ik het goed zie heeft het gemonteerde blok een zwart kunststof inlaatspruitstuk.
Dan is dat het blok dat eerst naar Elmer is gegaan.
Dit blok heeft minder gelopen.
Het blok uit mijn Break had namelijk een aluminium inlaatspruitstuk.
Overigens leuk om te lezen dat het niet op de stort beland is.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Schijn bedriegt, ik had een aanval van poetsdrift en heb het spruitstuk gezandstraald en gespoten.
Zelfs de letters met zilverkleurige verf naar voren gehaald, belachelijke tijdsverspilling, het is
dan ook bij het spruitstuk gebleven.
Je andere blok had speling op een drijfstang, maar de cilinderwanden waren als nieuw, die ga ik dus
nog een keer onderhanden nemen.
Je breakblok liep trouwens prima, startte goed en geen bijgeluiden, hij mag voorlopig blijven.
Was het niet het losse blok met stoter problemen ? Elmer heeft daar namelijk nieuwe in gezet.
Totaal aantal Berichten: 9404
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Ik heb een keer bij het Break-blok een aantal klepstoters vervangen door “harde” uit het andere blok.
Wat trouwens ook uit een Break kwam.
Nog even een linkje naar m’n Break zaliger. http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/217105/P0/
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010
- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Ook bij mij staat nog zo’n blok, staat achter een C15.
Terwijl het voorin moet worden ingebouwd.
Maar of dat gaat gebeuren..!!
Het geheel is van en stallingklant en is waarschijnlijk,
nee zeker met wat anders bezig.
Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.
VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.
Totaal aantal Berichten: 9404
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Dit blok staat dus ook nog bij jou.
Toen nog ingebouwd in deze Break.
Is nog bij Doro voor de deur, daar gekocht als donor voor m’n eigen Break.
Bak stuk, synchro 2de versnelling RIP.
In 2010 compleet gestript.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Visa GTI 115 schreef:Ook bij mij staat nog zo’n blok, staat achter een C15.
Terwijl het voorin moet worden ingebouwd.
Maar of dat gaat gebeuren..!!
Het geheel is van en stallingklant en is waarschijnlijk,
nee zeker met wat anders bezig.
Mocht dat C15 project ooit stranden dan wil ik dat blok wel overnemen.
Goed om te weten dat het losse blok verser is dan die uit de komplete XM kwam.
En hopelijk houden de hydraulische stoters zich een beetje gedeist !
Overigens zit de motor van Lucas zijn platgereden XM in mijn BX pick up
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010
- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Dat motorblok is dus niet van mijzelf, maar van de
stallingklant.
Ikzelf kan er dus helaas niets mee.
Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.
VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.
Duidelijk, maar stel de klant laat jou weten dat het project maar naar de ijzerboer moet, dan zou
ik het op prijs stellen dat ik even getipt wordt.
Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006
- Xantia Ambulance, GiFa
http://m.autowereld.nl/citroen/xm/xm-2-1-td-airco-trekhaak-nap-inruilkoopje-17373410/details.html
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010
- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Stuur me je Email adres; dan geef ik je de gegevens van de eigenaar.
Hij woont vlak bij je in de buurt.
Mijn E mail staat in de Avatar.
Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.
VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.
Totaal aantal Berichten: 9404
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
GoodOldDiesel schreef:http://m.autowereld.nl/citroen/xm/xm-2-1-td-airco-trekhaak-nap-inruilkoopje-17373410/details.html
Uit 2000, dus met Lucas EPIC-pomp, die wil je niet hebben.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Inderdaad, epic heb ik al liggen, misschien wel twee, en allebeide zo lek als een teems.