Hallo,
De ZX 1.6i (1995) van mijn schoonzus heeft steeds vaker de neiging af te slaan zodra ze afremt om te stoppen. Het toerental valt terug en de ZX slaat af. Ze start echter meteen weer na het afslaan. Iemand een tip/tips waar ik sit euvel moet zoeken?
En nog een vraagje over de claxon van mijn Xsara:
De Xsara heeft een airbagstuur maar de claxon werkt erg moeilijk. Ik moet hard drukken op het stuurkussen om de claxon te activeren. Kan ik het atuurkussen gewoon demonteren om de contacten in het stuur te reinigen?
11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.
Van de ZX zal waarschijnlijk de stappenmotor schoongemaakt moeten worden, maar daar kunnen de experts vast uitsluitsel over geven.
Wat betreft de Xsara, de toeter zit op de lichtstengel op het puntje.
Krijg je er überhaupt geluid uit als je hard op het stuur drukt?
Er staan echt claxonembleempjes op het stuurkussen maar het boekje zegt idd de linker stuurhandle. Als dit zo is ben ik lekker bezig geweest met het rammen op het kussen.😆😇
11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.
Toch maar ff gechecked maar de claxonbediening zit toch echt op het stuurkussen. Dus mijn vraag blijft, kan ik het stuurkussen gewoon verwijderen ondanks het feit dat er een airbag in het stuur zit?
11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.
Totaal aantal Berichten: 6145
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Niet zomaar.
Eerst accu loskoppelen en een kwartier wachten. Maar het weer aansluiten moet je even opzoeken, dat kan nogal een procedure zijn.
Doe je het niet goed, kom je geheid met een brandend airbaglampje te zitten.
Als je de boel los hebt moet je alle contactje even opschuren en een beetje bij buigen, waarschijnlijk werkt de toeterT dan wel weer.
Totaal aantal Berichten: 324
Geregistreerd: 31-05-2014
- BX 14 Deauville "Het Kasteel"
- AX 1.1i Volcane
Bart1989 schreef:Van de ZX zal waarschijnlijk de stappenmotor schoongemaakt moeten worden, maar daar kunnen de experts vast uitsluitsel over geven.
Ik ga mezelf absoluut geen expert noemen, maar het klinkt inderdaad als een vervuilde stappen motor. Eventueel ook de contactjes van de gaskleppotmeter even langs lopen.
Koen.
Voor de deur:
1993 BX 14 Deauville “Het Kasteel” GZ-TT-15 (236dkm)
1995 AX 1.1i Volcane LF-JG-33 (209dkm)
Kijk, da’s mooi duidelijk. De stappenmotor dus. Aangezien ik alleen maar een schematisch overzicht heb van het brandstofsysteem van een 16i (BFZ/XU5) heb nu de volgende vraag:
Heeft iemand misschien een foto of een linkje waarop ik precies kan zien waar de stappenmotor in bevestigd?
11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.
Totaal aantal Berichten: 324
Geregistreerd: 31-05-2014
- BX 14 Deauville "Het Kasteel"
- AX 1.1i Volcane
Duidelijk!!! Dank je wel.👍👌
11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.
Vanmorgen de stappenmotor gedemonteerd en helemaal schoongemaakt. Na montage starten en rijden. Het toerental viel weer keurig terug na zo’n 800rpm. Helaas bllef het niet zo en na een poosje begon het afslaan weer. Mijn vermoeden is dus dat de stappenmotor niet helemaal lekker meer is. Eerst maar eens een vervanger scoren.
11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.