ondertussen het motorblok gereinigd en oliekoeler afgekoppeld en doorverbonden , het probleem blijkt nu verholpen te zijn. Enkel nog wat olieresten aan de zijkant van het exspansievat , maar dit ga ik nog reinigen met soda , dit zo snel mogelijk als mijn nieuwe oliekoeler binnen is . Het koelwater blijft nu proper enkel nog wat spatten van de resten die nog in het exspanievat zitten , maar eens dit gereinigd is zou mijn berlingootje weer in perfecte staat moeten zijn .Ik merkte ook op dat er olie aan de carterpan hing , afkomstig van de defecte oliekoeler , deze ga ik zeker testen in water als deze gedemonteerd is , ik ga er perslucht opzetten , en hopen dat ie dan begint te borrelen , maar ik vermoed dat de kans zeer groot is dat dit gaat gebeuren . Ik ben al zeer tevreden dat het niet de koppakking is . Dank jullie wel voor al jullie reacties !
Dat is niet bedoel voor zoveel druk als perslucht, veel kans dat hij daarmee scheurt.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Eindelijk eens tijd gevonden om aan mijn berlingo te werken ,het plan was een nieuwe koppakking te plaatsen , maar bij demontage zag ik dat er ook veel olie zat in de inlaat collector .ik had zo het gevoel dat het verloren moeite was , en heb dan alles maar terug gedemonteerd , en de wagen staat te koop nu ... met pijn in het hart . Ondertussen heb ik een berlingo bij gekocht , een 14i van het bouwjaar 2005 , ook daar heb ik npg een vraagje over , maar ga daar een nieuwe topic voor opmaken .Iedereen alvast merci voor de reacties hier…