69 van de 82
« Eerste  < Vorige 67 68 69 70 71 Volgende >  Laatste »
   
Arjan’s DS 23 IE Pallas Mécanique 1972
gjvdh
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 809
Geregistreerd: 12-05-2006

- ID/DS DS 20 Pallas BVH
Gepost: 15 april 2016 10:01 AM
  [ # 1021 ]

Is prima te doen. Het is schroeven, schroeven en nog een schroeven Smile

Kun je gelijk dingen mee pakken waar je normaal niet zomaar bijkomt.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 15 april 2016 07:41 PM
  [ # 1022 ]

Ja dat is zeker even jammer en niet voorzien. Ik denk ook niet dat je zoiets kan zien aankomen of voorkomen.
Goed zulke dingen horen er nu eenmaal bij.

Iemand een idee hoeveel extra werk het is om het blok eruit te halen als de bak er toch uit moet?
Zal bij een injectie nog wel iets aan extra werk zijn.

En wat te vervangen als je er toch bij kan:
Treiterslang
Handremblokjes
Koppeling set (tenzij echt nog als nieuw)
Keerringen motorblok

Indien motor eruit:
Distributie ketting en spanner

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 15 april 2016 07:50 PM
  [ # 1023 ]
Arjan Verkade schreef:

Iemand een idee hoeveel extra werk het is om het blok eruit te halen als de bak er toch uit moet?

Bak er uit zonder motor: 3 uurtjes. Met motor en al 2 uur extra. Inbouw zeker 3 uur extra.

Koppeling vervangen bv door alleen de bak er uit te halen doe ik in 8 uurtjes. Met motor er uit en alle shit meepakken ben je zo 16 uur bezig.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
SalsaChris
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 910
Geregistreerd: 22-07-2011

- ID/DS Dsuper
Gepost: 15 april 2016 08:24 PM
  [ # 1024 ]

Ben jij ff lekker snel Waterman.
Mij kostte het net iets langer.
Ik deed er toch een uurtje of 10 over.
Maar goed voor mij was het de 1ste x, jij hebt het waarschijnlijk al tig x gedaan

CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand

http://www.SalsaChris.mijnalbums.nl

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 15 april 2016 08:27 PM
  [ # 1025 ]
SalsaChris schreef:

Ben jij ff lekker snel Waterman….jij hebt het waarschijnlijk al tig x gedaan…

Laughing Ik denk dat ik zeker 50 tot 75 DS koppelingen vervangen heb ja Laughing

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 15 april 2016 09:09 PM
  [ # 1026 ]

Oké, dat is nog te overzien maar telt toch wel aan. Daar bovenop komen dus nog de onderdelen.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 15 april 2016 09:12 PM
  [ # 1027 ]

ja, 3000 euro ben je zo verder hoor.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 15 april 2016 09:24 PM
  [ # 1028 ]

Ja die richting zie ik het ook zo naar toe lopen.

Motorsteunen en bak steun ook maar goed laten bekijken denk ik.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 16 april 2016 01:20 PM
  [ # 1029 ]

Het kan ook een kapotte tripoide van een aandrijfas zijn. Dat was JanSr twee keer overkomen.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 16 april 2016 02:43 PM
  [ # 1030 ]

Beide aandrijfassen zijn nieuw, nog geen 1500 km oud.
Ik zal het in elk geval doorgeven, nieuw spul kan ook stuk. Ze zullen er toch als eerste uit moeten Wink

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 16 april 2016 02:44 PM
  [ # 1031 ]

De originele aandrijfassen gingen wel eens wat rammelen, maar stuk ging het nooit. Die moderne, nagemaakte, assen schijnen wel stuk te willen. Maar ja, imitatietroep hé...

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 16 april 2016 02:57 PM
  [ # 1032 ]

Die moderne assen reden wel beter, het komt vooral makkelijker van zijn plek.
Het ontwerp schijnt wel van Citroën te zijn en ze zijn geleverd als revisie assen. Of de mijne originele zijn of imitatie weet ik niet.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 30 april 2016 05:28 PM
  [ # 1033 ]

Vanmorgen maar even gaan kijken bij de DS. Het stond er inmiddels zo bij.

Toch maar even een handje mee geholpen om de boel wat schoner te krijgen.
Het hoeft er allemaal niet als nieuw uit te zien, maar alle dikke vettige lagen zijn nu wel weg.

Het probleem leek eerst aan de prise as te liggen, na het verwijderen van de bak bleek dat toch niet helemaal het geval te zijn.

Zo kwam de koppeling eruit.

Ooit al eens vervangen door een goedkope imitatie, hier zit het hart op 3 punten vast. Bij een Valeo met 6 of 8.

De prise as is wel gecontroleerd en was ook echt aan vervanging toe. Een NOS as is nog gevonden die is erin gegaan.

Ook de distributie ketting was op zijn einde, de spanner stond al maximaal. Deze is ook vervangen.
Hetzelfde ook voor de linker motorsteun, ook nieuw nu. (rechts is pas 1 jaar oud)

Er komt nog een nieuwe koppakking op, er kwam te weinig koelwater uit het systeem dus het vermoeden is dat deze ook matig is.

Ook nog even de kachelradiateur eruit gehaald. Hier kwam allemaal vieze troep uit en zit duidelijk verstopt. Deze gaat de komende dagen de soda in, hopelijk komt er dan weer wat meer warmte uit.

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5380
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 30 april 2016 06:12 PM
  [ # 1034 ]

Zo zeg!
Die plaat kon kennelijk niet tegen het geweld van een 23IE!
Maar hij is ook wel aardig gebruikt zo te zien.

Zit het stuurhuis nou nog op z’n plaats?
Of is dat tijdelijk even teruggezet?
Het is mij nog nooit gelukt om een motor/bak eruit te halen zonder eerst het stuurhuis te demonteren…

En misschien een kleine tip:
Ik zou die nieuwe motorsteun toch rechts zetten.
Dan gaat ie weer een jaartje langer mee. Ik heb bij die van mij heel professioneel een bierblikje er overheen gefrot om te beschermen tegen de hitte van de uitlaat. Dat standaard dingetje stelt niet zoveel voor.
En verder moet je wel zorgen dat de soda goed uitgespoeld wordt, want het kan aluminium (bijv.cilinderkop) aantasten.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 30 april 2016 07:25 PM
  [ # 1035 ]

Er is even tijdelijk een ander stuurhuis in gezet zodat die naar de hete hogedruk was gerold kon worden, ik heb later het stuurhuis eruit gehaald.

Die rechter motorsteun is ook nog wel aardig in de auto te vervangen, dus die laat ik maar even zitten. Daar is nog geen 10.000 km meer gereden.

Kachel idd even goed uitspoelen, das een goeie.

Profiel  
 
 
69 van de 82
« Eerste  < Vorige 67 68 69 70 71 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook