Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Er moet 2,25 liter bakolie in, 2,5 liter mag ook. Maar als je via de controleplug aan de zijkant gaat vullen krijg je er vaak maar 2 liter in, daarna stroom ie over. Vullen via de plug op het bovendeksel dus.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Dacht ik al wel.
Maar dan moet de koeltunnel er dus uit.
Tijdwinst is dan nul.
Maar evengoed dank voor de tip
Jan.
Heeft iemand nog ideeen voor het wisselen van de voorraadbol ??
Die is moeilijk bereikbaar. En de chassisbalk zit in de weg.
Moet de regelaar dan los, of is er een trucje voor??
Jan.
Totaal aantal Berichten: 11737
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
De tijdwinst is dan misschien nul, maar dan weet je wél zeker dat er voldoende bakolie in zit
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Jan.D schreef:Heeft iemand nog ideeen voor het wisselen van de voorraadbol ??
Die is moeilijk bereikbaar. En de chassisbalk zit in de weg.
Moet de regelaar dan los, of is er een trucje voor??Jan.
Jan: auto op de brug, dan een poot met een blokkie hout onder het carter, de brug een stukkie laten zakken waardoor de poot de motor iets omhoog duwt, met sleuteltje 12 de drukregelaarschroef een halve slag los, met een beitel de bol effe lostikken. Omdat de motor omhoog staat kun je de bol er nu tussenuit rommelen. ‘t is een beetje gedoe maar op deze manier is het zo gepiept.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
DS-TT heeft een filmpje in de maak over alle bollen incl vooraad bol vervangen.
Ik stuur je een Pb met de link.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Totaal aantal Berichten: 25570
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Jan.D schreef:Dacht ik al wel.
Maar dan moet de koeltunnel er dus uit.
Tijdwinst is dan nul.
Maar evengoed dank voor de tipJan.
Nee, als je alleen de stoffen hoes losmaakt past er een slang tussen die je in het gat steekt. Trechter op slang en gaan!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Heren mijn dank voor de goede tips.
Soms is het zo simpel dat je niet op het idee komt.
Jan.
Lui ik heb iets bedacht om van de treiterslang een feestslang te maken.
als ik heb uitgevonden hoe ik foto’s plaats zal ik het laten zien.
Het is niet moeilijk. Nog een keer een ergernisje en dan is het treiteren voorbij.
Jan
Dag lieden.
Morgen wordt de DS door een profi in de was gezet.
Daarna mag ze ook in de regen staan.
A.s. zondag staat ze voor het eerst op een klassiekershow hier in de buurt.
De rest van de zomer gaat ze doen waarvoor ze gemaakt is n.l. rijden….
Groetjes:
Jan.
Moi Luu
Afgelopen zondag naar de oldtimershow “Visje Kopen"in
Termunterzijl geweest.
Reuze gezellig en bloedheet weer.
Meer dan 200 oldtimers.
Kijk op eemskrant .nl
De eerste foto die je ziet is mijn Dame.
Groet:
Jan D.
Totaal aantal Berichten: 11737
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Totaal aantal Berichten: 3437
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
De ideale bollentang:
Voor een luttel bedrag te koop bij Chyparse. Met 1/2” vierkant, past op elke doppendoos.
Het origineel is voor deelbare bollen. Voor gelaste boven heb ik de band iets ingekort.
Zelfs de meest onwillige bol krijg je los, waar die ook zit.
Ook zonder brug vervang je hiermee de voorraadbol:
1 Auto op hoogste stand.
2 Kriksteunen er onder
3 Met de krik het carter iets omhoogdrukken
4 Druk aflaten
5 Van boven af de bol losdraaien.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Totaal aantal Berichten: 11737
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Het instructieboekje bij deze DS hoort eigenlijk bij haar donor, voorheen de DH-26-38. Achterop trof ik een bestellijstje aan:
25, 29, 31, 22. Maar ‘s even in de afhaallijst van het plaatstelijke Chinees-Indisch restaurant gekeken: Witte rijst, nasi of bami goreng met saté (drie stokjes), nasi of bami goreng Djawa (met kerrie, kipfilet en varkenshaas) en nummer 22 staat niet meer op de lijst. Maar dit lijstje moet er vóór 2006 al op gekalkt zijn, dus dat kan gebeuren
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!