48 van de 52
« Eerste  < Vorige 46 47 48 49 50 Volgende >  Laatste »
   
Madame Prestige ‘88: niet starten… startmotor doet iets maar wil niet rond
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3197
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 11 april 2016 01:59 PM
  [ # 706 ]

Denk dat Joris de aansluitkabel naar de startmotor en de stuurdraad ,

langs de stekker van de motor , naar de kabelboom op de vleugel !

Walter nice day

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 14 april 2016 08:17 PM
  [ # 707 ]

Zo, om dat moertje op de alternator vast te draaien mocht de luchtinlaat er ook nog eens af (...pffff) moertje aangespannen, (zat er wat los op) boel weer in mekaar, ohnee, rubbertje vergeten, weer los, rubbertje erop, aanspannen, de accukabel op de + pool van de batterij nog wat steviger aangespannen, CX gestart, njet, het lampje blijft branden en op de batterij meet ik 11,95V bij stationair… bekabeling gevolgd waar ik kon, niks aan te zien, stekkertje in/uit, blijft hetzelfde, heb het even gehad… wou naar CitroMobile met de Prestige, (al drie jaar eigenlijk) maar het zal duidelijk dit jaar ook weer niet zijn. Ze kan even bezinnen, net als ikzelf.

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10399
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 14 april 2016 09:32 PM
  [ # 708 ]

Haal de regelaar eens van de dynamo af en check de koolborstels. Als het begint met flauwtjes branden van het lampje zijn meestal de koolborstels op.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 14 april 2016 09:39 PM
  [ # 709 ]

Dat zal ik eens bekijken als de goesting terug is, want daarvoor mag het ganse zooitje er weer af ... en om te testen er weer op en als het de koolborstels zijn dan zal diegene die me die alternator verkocht heeft mij wel een een woordje mogen uitleggen, het ding is 2,5 jaar oud en de CX heeft misschien 600km gereden in die tijd… achja… haha, nu even niet :p

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10399
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 14 april 2016 10:20 PM
  [ # 710 ]

Je kunt de regelaar met de borstels er af halen zonder verder iets te slopen. Kan zo van de dynamo af.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 14 april 2016 10:25 PM
  [ # 711 ]

Van een 2500 injectie automaat met airco? Ik zou dan wel eens willen weten hoe…

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10399
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 14 april 2016 11:02 PM
  [ # 712 ]

Plaats eens een foto?

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10399
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 14 april 2016 11:28 PM
  [ # 713 ]

Dit is de regelaar met de borstels. Kost een paar tientjes.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Gepost: 16 april 2016 11:16 AM
  [ # 714 ]

Dit onderdeel is helaas niet bij elke CX even bereikbaar om even op de auto te demonteren/vervangen. Bij sommige modellen moet dan de hele dynamo eraf en zelfs dat is soms al een heel gepiel. Bijvoorbeeld als er airco op zit of als het een automaat (met airco!)  is.

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 17 april 2016 05:23 PM
  [ # 715 ]

Om La Léo gelijk te geven, even enkele sfeerfoto’s… de eerste is van de gasveer van de koffer welke ik er NU ga opzetten (dat lukt me nog net Very Happy ), op de tweede kan je gerust even zoeken naar de alternator en als je de regelaar vind ben je helemaal helderziend! Derde foto is een detail van de aansluiting van de twee kabels op de alternator, de zware dikke met het oogje welke vernieuwd werd ongeveer 2 jaar geleden en naar de (ook vernieuwde) startmotor loopt, en dan dat andere kleintje die op de regelaar zit, loopt die dan naar het lampje in het dash?

Kan het zijn dat het lampje in het dash, als dat bijna ‘versleten’ is, de oorzaak kan zijn van alle ellende omdat het geen stroom doorlaat of weet ik veel wat? Want een kapotte regelaar zou in theorie wel kunnen, maar zoals gezegd, hij is nog maar dik twee jaar geleden vernieuwd…

Zo, we gaan even aan het werk in ons beunhokje, aan onze CX MET airco en MET automaat Wink (don’t tell me over het vervangen van de alternator….grrrr)

Afbeelding Bijlagen
nieuwe gasveer 2016.jpgzoekdealternator.jpgdetail alternator.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 17 april 2016 06:09 PM
  [ # 716 ]

Lampje in het dash ziet er nog goed uit, maandag voor de zekerheid eens een nieuwtje halen (vreemd lampje weer…) Even wat kabels gevolgd en stekkers in en uit gestoken (zaten nog goed in de vaseline) maar geen beterschap… batterij laadt niet op… het enige positieve komt van haar kont, die gaat weer superlicht open en dicht Smile

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 17 april 2016 07:41 PM
  [ # 717 ]

Uit verveling en frustratie nog maar eens begonnen om de alternator eruit te pielen… hehe, het begint vlot te gaan, minder dan een uurtje :p Nu deze eruit is ook beter zicht op de bekabeling, ziet er volgens mij allemaal goed uit? nog tips waar ik ondertussen eens kan naar kijken? Morgen naar revisiebedrijf om alternator op testbank te zetten, ben benieuwd…

Afbeelding Bijlagen
alternator eruit.jpgdemontage voor vervangen alternator.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25637
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 17 april 2016 09:56 PM
  [ # 718 ]

wacht effe. waarom maak je de waterslangen los om de dynamo weg te halen?
De draad van je starter naar de plus van de dynamo lijkt matig.. check die goed..

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 17 april 2016 10:11 PM
  [ # 719 ]

Omdat je er anders niet bij kan EN omdat je er hem anders ook niet uit kan krijgen, eenmaal los moet ik hem platleggen en dan kan hij net tussen/naast die ‘tuuten’ van de waterslangen en de radiator door, je vingers meestal niet meer… Zie maar mijn eerste foto’s waar nog niks gedemonteerd was.

Bedoel je dan die dikke zware kabel die direct naar de + van de batterij loopt? Die zit wel in een soort plasticbescherming… maar ik kijk het even na, nu het toch ‘bloot’ ligt. Bedankt!

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 17 april 2016 10:16 PM
  [ # 720 ]

ah, nu lees ik het goed, die draad van de starter naar de + van de dynamo is ‘nieuw’, twee jaar geleden met dynamo vervangen, er hangen wel 3 losse endjes aan dat oogje, misschien knip ik die maar beter of voor het uitzicht, maar hij is dus reeds vervangen.

Profiel  
 
 
48 van de 52
« Eerste  < Vorige 46 47 48 49 50 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook