Totaal aantal Berichten: 2128
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Die had ik niet mee. Ik heb maar vertrouwd op mijn knutselkunsten
De camper stond er enorm stoffig bij, maar geen plassen olie eronder, geen platte banden en verder ook nog zoals ik hem had weggezet.
Voor de zekerheid even wat gepompt met het handpompje op het dieselfilterhuis, half uurtje voorgloeien en daarna was het starten en met 3 keer rond ook lopen!
Even de slang erop en de ruiten gewassen en via een omweg en een stukje snelweg de Fitroën warm gereden en weer thuis op de oprit gezet. We kunnen op pad!
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009
- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
mooiman maar ik kan iedereen aanraden tijdens een winterslaap in ieder geval de remmen eens af en toe in te trappen. En zet de auto op bokken of beweeg hem eens een paar meter hen en weer. Zo hou je de remmen en lagers gangbaar en voorkom je vastzitten.
HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”
gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive
Totaal aantal Berichten: 2128
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Nuttige tips, maar in mijn geval niet zo bruikbaar helaas. Zonder dat de motor draait, heb je bij de C35 na een poosje geen remdruk meer en op bokken zetten is bij mijn stallingsplek niet mogelijk. Er staan namelijk nog voertuigen achter die er wellicht uit moeten. En alleen even starten en na een minuutje weer uitzetten is ook niet zo bevorderlijk voor het geheel.
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Precies, mijn stallingshouder ziet me aankomen…
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008
- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Wat dat betreft, wij zijn enorm blij met onze stalling. De meeste hebben een eigen parkeervak en wat er overblijft staat op het pad.
Ik zou de camper ook niet zomaar even op blokken zetten, maar ik heb genoeg plek om een stukje voor- en achteruit te gaan en de remmen te testen.
Gistermiddag nog even gedaan. Gloeien, even slingeren en daar ging ie. Minuutje of 5 laten draaien, even heen en weer, is ie wel blij mee.
Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009
- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
zou dan toch in ieder geval af en toe de wielen 1 voor 1 opkrikken en een zwieper geven. Dan kan het vet in de lagers zn werk doen en voorkom je langdurige punt belasting van de lagers.
Kun je hem starten en een kwartier of langer laten draaien is dat niet slecht maar juist goed. Kort laten lopen heeft geen zin en is alleen maar slecht voor je uitlaat ivm condens.
HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”
gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007
- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Vraagje, hoezo 30 minuten voorgloeien? Is bij lange stilstand niet voldoende om te wachten tot het voorgloeilampje uit is, daarna contact uit en opnieuw voorgloeien? Neemt hooguit x2 30 seconden in beslag ipv 30 minuten?
Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973
Totaal aantal Berichten: 2128
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Die 30 minuten is inclusief overdrijven
Er zit nu een 2.5 motor in ipv een 2.2. De 2.2 had een soort gloeispiraaltje als verklikker in het dashboard. Die zit er nu niet meer aan. En mijn dashboard heeft geen voorgloeilampje helaas. Het is dus een kwestie van langzaam tot 40 tellen terwijl je de startknop half uitgetrokken hebt. Dat voelt als een eeuwigheid!
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008
- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Startknop? De mijne gloeit voor als je de sleutel op contact zet. Ik heb wel een startknop, maar die is achteraf ingebouwd. Het contactslot heeft ook een start-stand.
Ik heb overigens wel de indruk dat het wat langer duurt dan 30 seconden eer het lampje uit gaat idd. Dan even slingeren en en na een tel of 5 springt ie tot leven. Al met al een stuk prettiger dan de GMC V8 die we hiervoor hadden. Daar werkte het brandstof-opvoerpompje niet lekker van. Voordat de benzine bij de carburateur was en ie wou lopen had je de accu al bijna leeg.
Anderzijds, als de V8 dan ook liep, had je voldoende vermogen om 3,5 ton te verplaatsen. Dat kan ik van de 2.5D niet echt zeggen, hahaha.
Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110
Gerrie, wil je weer zo’n dashboardgloeier inbouwen? Ik heb de mijne over.
Totaal aantal Berichten: 2128
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Die zit er nog in, maar is niet meer aangesloten. Werkte niet met deze setup heeft de vorige eigenaar me verteld. Ik heb me er niet echt in verdiept tot nu toe. Ik heb het gloeirelais en gloeispiralen liggen uit onze ouwe Xsara. Dat is voor zover ik begrepen heb een sneller gloei systeem. Misschien dat ik die nog wel eens ga inbouwen en dan ook ergens een lampje monteren. Liefst dan natuurlijk in het dashboard zoals de types vanaf 80 oid….
Klopt, dat setje is in 10 seconden ipv een half uur warm genoeg
Er zijn een paar lampjes over in het C35 dashboard, alleen geen pictogrammetjes.
Zou er een pen bestaan die dekkende 1mm brede witte lijnjes trekt?
Ik heb al in mjn voorraad oude klokkenspellen gekeken of daar wat gelijksoortigs inzit
helaas ziet dat er heel anders uit.
Ik ga verklikkerlampjes gebruiken voor dynamo, kvs nvo en gloeien.
Totaal aantal Berichten: 2128
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Afgelopen week voor het eerst dit jaar op pad geweest met de camper. En wat een weertje. Als dat een voorbode is van het weer dat we krijgen als we met de Fitroën op pad gaan durf in Schotland wel aan
We hadden een leuke, zeer kindvriendelijke camping uitgekozen net buiten Voorst. Gelukkig waren we daar al ruim voordat het Giro circus losbrak. Heerlijk rustig in het begin van de week. Maar met Hemelvaart, bevrijdingsdag, de start van de Giro en het geweldige weer liep de camping toch erg rap helemaal vol.
De 242 heeft het prima gedaan. Alle 4 de fietsen mee en voldoende spullen voor een maand
Toch moeten we nog steeds erg wennen aan de hoeveelheid opbergruimte in de camper. Ik denk dat de helft van de kastjes leeg is…
Voorst is een kleine 175 km rijden voor ons, ook in de omgeving nog wat tripjes gemaakt en zo op een totaal van zo’n 500 probleemloze kilometers gekomen voor deze korte vakantie. Gereedschap heb ik toch weer alleen voor de fietsen nodig gehad (trappers er af en weer op, anders passen er geen 4 fietsen achterop. En een lekke fietsband plakken)
Wel weer het fenomeen dat de camper wat moeilijker start na een dag staan. Pompen met het handpompje lost dat op. Dus toch ergens lucht. Daar moet ik dus naar gaan zoeken.
Ook wil ik een ander luchtfilter inbouwen. Het originele oliebad luchtfilter is vervangen door een ander maar dat zit niet naar mijn zin. Zit nu met ty raps en ducttape. Ik heb nog een filterhuis liggen van een Xm. Daar ga ik wat mee knutselen denk ik.
Verder voor de zomervakantie toch ook maar weer de motorolie, de versnellingsbakolie en de olie in de reductiekasten verversen.
Hier nog een paar niet veel zeggende foto’s
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Wat zijn testritjes met een camper toch fijn, hè? Dat de kastjes niet gevuld raken is met een buscamper nou nooit het probleem - zelfs niet als je maar met tweeen bent. Zit zo’n opbouw toch handig in elkaar.
De motorolie laat ik met enige regelmaat vervangen. Maar om de hoeveel km ververs jij de bak en reductiekasten?