Totaal aantal Berichten: 3830
- CX 2200
- CX 2200
hoi,
ik ben mijn nieuwe plaatwerk aan het klaarmaken voor de spuiter en nou wilde ik de naden en kale plekjes met rx 5 behandelen maar nou zij mijnheer rustbuster dat je daar niet overheen kunt plamuren/ spuiten… iemand hier ervaring mee? Anderen zeggen dat het weer wel kan als je na de rx 5 eerst rx 10 erop spuit…
Anders wordt het fertannen denk ik…
grt, Wouter
Totaal aantal Berichten: 62
- (Grand) C4 Picasso Business
Kijk even hier, staat alles beschreven
Grand C4 Picasso
DSpecial ‘74
C5 Break
Xantia, ZX, BX
Oh ja, ik meende dat RX5 alleen over roest was te gebruiken en niet de blanke plaat
Grand C4 Picasso
DSpecial ‘74
C5 Break
Xantia, ZX, BX
Totaal aantal Berichten: 783
- ID/DS DS20 Pallas hydraulique
- 2CV 6 Special (652)
Wat jij bedoeld is Owatrol.
Owatrol heeft roest nodig om ‘op te drogen’. Wordt veel gebruikt voor scheepsruimen.
DS 20 Pallas Hydraulique ‘71, Dsuper5 ‘74, 2CV (652) ‘75 en Kawasaki W650 ‘03
Voor het oog misschien….
Rustbusters:
Vraag: Kan RX5 over een bestaande laklaag worden aangebracht?
Antwoord: Nee, de resultaten daarvan zijn onvoorspelbaar. Voor een optimale bescherming dient RX5 op het blanke staal te worden aangebracht. Na het schoonschuren of slijpen dient u echter 24 uur te wachten met het aanbrengen van RX5. In die tijd kan zich een nieuwe oxide-huid vormen. Deze is noodzakelijk om RX5 een basis te geven waaraan het zich hecht. Men zegt wel dat het staal eerst moet ‘aanroesten’. Van echte roest is echter nog nauwelijks sprake. Het betreft hier in werkelijkheid een dun laagje ijzeroxide. De werkzame bestanddelen van de RX5 dringen in dit laagje en sluiten het onderliggende staal zo effectief af van de zuurstof in de buitenlucht.
Grand C4 Picasso
DSpecial ‘74
C5 Break
Xantia, ZX, BX
Totaal aantal Berichten: 591
- C5 2.2 HDIF TOURER Exclusive
Misschien even aan de spuiter vragen ? Mij lijkt fertan het beste alternatief, dit kun je er redelijk makkelijk met wat water weer afwassen.
Totaal aantal Berichten: 3830
- CX 2200
- CX 2200
Nou, ik denk dat het RX 5 wordt voor de onderkanten van deuren en binnekanten van schermen enzo, daarna RX 10 als het in de kleur moet en RX 7 als het niet zichtbaar is. Deurvlakken met fertan, als het nodig is.
Dank iedereen voor de reacties
grt, Wouter (die lekker aan het schuren is)