49 van de 52
« Eerste  < Vorige 47 48 49 50 51 Volgende >  Laatste »
   
Madame Prestige ‘88: niet starten… startmotor doet iets maar wil niet rond
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 18 april 2016 10:23 PM
  [ # 721 ]

Zo, alternator op de testbank gezet, deed dus niks, regelaar kapot, had gelukkig nog een nieuwe liggen. Gemonteerd en weer op de testbank, 14V bij 1300 toeren, 40A, goed dus. Ondertussen zit hij er weer in ook, alleen… bij het monteren van de flexibele slang van de LMM op de luchtinlaat bleef de spanband niet op zijn plaats… Na 3 pogingen dan toch eens in de flexibel gekeken, yep, een scheur net achter de spandband. We kunnen dus op zoek naar een andere flexibel en voor zover ik me herinner van vorige keer zijn die niet dik gezaaid… Mocht iemand er eentje kwijtwillen Wink

Profiel  
 
maartens
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1066
Geregistreerd: 03-11-2006

- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 19 april 2016 03:53 PM
  [ # 722 ]

Ik rij al jaren met een balg die ik wat verbouwd heb. Het balgdeel heb ik eraf gesneden en vervangen door een siliconen balg.

zie
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/213124/P120/#1543664

Als je wil kan ik wel een foto maken

Uiteindelijk heb ik R&K een balg laten maken van zacht PVC. Zie hieronder de offerte die ik kreeg:


                                                        Offerte Swenker
Beste Maarten joost,

In Navolging op uw schriftelijke aanvraag kunnen wij u als volgt aanbieden:

Vouwbalg t.b.v. Citroen CX

Diameter inwendig / uitwendig Ø 65 x Ø 100 mm
Lengte min / max 18/105 mm
Manchetten Ø65 x 15 mm

Materiaal rubber olie en vetbestendig

Hardheid in overleg te bepalen (oud model)

Prijs bij 25 st € 15,55 per stuk

Prijs bij 50 st € 13,85 per stuk

Matrijskosten € 475,00 eenmalige bijdrage

Alternatief:

Idem in zacht PVC olie en vetbestendig

Prijs bij   1 st € 46,15
Prijs bij 25 st € 34,50
Prijs bij 50 st € 23,05

Matrijskosten Geen

Prijzen netto excl BTW
Levertijd ca 6 weken na opdracht
Levering af magazijn vracht op rekening
Betaling in nader overleg


In de aanname U een passende aanbieding te hebben gemaakt en Uw gewaardeerde opdracht met belangstelling tegemoet ziende, verblijven wij,

Met vriendelijke groet,

Theo van Bakel

R&K Techniek BV
Tel +31 77 38 79 475
Fax +31 77 38 72 844
.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
http://www.r-k.nl

mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI

Profiel  
 
maartens
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1066
Geregistreerd: 03-11-2006

- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 19 april 2016 04:02 PM
  [ # 723 ]

Hierbij de verdere mailwisseling:

—————-

Dag Theo,

We hebben nog even exact gemeten.
De balg zou aan de ene kant 70mm moeten zijn en aan de andere kant 67mm (beide binnendiameter). Lukt dat?

Maarten-Joost


Van: R&K Techniek BV [mailto:info@r-k.nl]
Verzonden: dinsdag 15 november 2011 9:40
Aan: Maarten-Joost Swenker
Onderwerp: RE: aanvraag rubber balg

Dag Maarten Joost,

Uiteraard om te testen is het PVC een prima optie.

De PVC is op zich erg duurzaam, het voordeel van rubber ligt in de productiemethode (makkelijker).

Een nadeel zou kunnen zijn dat de PVC tot max 70/80° C inzetbaar is, waar rubber makkelijk 100° C aankan.

Ik heb zelf al eens een PVC balgje toegepast in een fiat 500 van 1969 zonder problemen.

De levertijd zal ca. 2 weken zijn. Bij besteling ontvang je een orderbevestiging per mail.

Na ontvangst van de betaling gaan we aan de slag en word de balg z.s.m. geleverd.

Met vriendelijke groeten,


Theo van Bakel


R&K Techniek BV
Tel +31 77 38 79 475
Fax +31 77 38 72 844
.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
http://www.r-k.nl

mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 19 april 2016 07:45 PM
  [ # 724 ]

Ja, een foto zou wel interessant zijn, hoe heb je dat dan gedaan met die drie inlaatopeningen op de zijkant?

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 19 april 2016 07:49 PM
  [ # 725 ]

Vandaag een andere balg meegekregen, maar ik had al een vermoeden dat dit niet de juiste was, bleek ook niet te passen op de inlaatcollector, dus morgen retour. De onderste is de originele (kapotte) de bovenste van een Turbo misschien?

Still looking…

Afbeelding Bijlagen
luchtbalg 2016.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 19 april 2016 09:09 PM
  [ # 726 ]

Turbo 2 met intercooler heeft geen harmonica balg. Bij een een turbo 1 zonder intercooler kan het zijn dat het anders zit.

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 19 april 2016 09:11 PM
  [ # 727 ]

2400 ie dan? :p

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 19 april 2016 10:22 PM
  [ # 728 ]

Zou dit iets kunnen zijn? Alleen dan nog oplossing zoeken voor die kleine leidingen die in de zijkant erin komen…?

https://www.leboncoin.fr/equipement_auto/885118497.htm?ca=19_s

Profiel  
 
maartens
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1066
Geregistreerd: 03-11-2006

- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 19 april 2016 10:30 PM
  [ # 729 ]

Ik zal morgen een foto maken van mijn oplossing. Let wel ik vervang alleen de balg dus het stuk met de luchtaftakking hergebruik ik.

mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 19 april 2016 10:35 PM
  [ # 730 ]

Bij mij is de balg zelf wel niet stuk, er is een stuk afgescheurd waar je de spanband vastzet aan de inkaalcollector… (zie foto, onderste flexibel, helemaal rechts)

Nog even verder zoeken ook…

Profiel  
 
maartens
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1066
Geregistreerd: 03-11-2006

- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 19 april 2016 10:40 PM
  [ # 731 ]

Dan is mijn oplossing niet de oplossing voor jou.
Kijk voor een fotootje van mijn constructie http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/213124/P405/#1921141

mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 19 april 2016 11:46 PM
  [ # 732 ]

Heb je foto effe bekeken.
Maar kan niet echt zien waar hij kapot is.
Maar wat ik wel weet is dat er tegenwoordig een soort tape in de handel is waarmee je zelfs een tuinslang kunt plakken .
En ook dicht is !
Dus deze harmonica buis zeker.

Succes vriendelijke groet Frank

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Gepost: 20 april 2016 12:10 AM
  [ # 733 ]

Rescuetape…

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 20 april 2016 10:18 PM
  [ # 734 ]

Ik heb even een pijltje bij de foto gezet, waar de pijl staat is dus een stuk van die flexibel weg, namelijk het gedeelte waar je de spanband rond zet, mijn buis is nu dus zogegezegd te kort. En over dat resterende stuk krijg je wel een spandband, maar het past niet op de inlaat, omdat de buis inwendig een verdikking heeft. Met tape ben ik dus ook niks, het was volledig gescheurd waar de spandband omheen zat en ik heb dat dan ook maar weggesneden…als je goed kijkt kan je onderaan zien dat daar nog een stukje aanhangt.

CX Basis heeft al geantwoord dat stuk niet te hebben. Twee garages afgeschuimd vandaag, njet… lastig.

Een optie zou nog zijn om het volledige stuk te vervangen door een soort universele balg, en de carterventilatie dan bij 1 van die 2 andere inlaten te koppelen op het eerste stuk, op de lmm.

Afbeelding Bijlagen
luchtbalg 2016.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 21 april 2016 09:44 PM
  [ # 735 ]

Zo, met wat gefoefel de flexibel er voorlopig opgekregen, ik wou toch echt eens proefdraaien om te zien hoe het nu was met de alternator. Dat was alleszins al goed, 14.5V op een 1100 tr/min. Tijdje laten draaien, 90°, darm aan thermostaat nog koud, ok, ontluchten dus voor de klep, motor stil, met wat gepiel kunnen ontluchten, weer gestart, darm direct warm en temperatuur zakt direct naar 71°. Dus dat lijkt allemaal in orde nu, enkel nog die harmonica… morgen mag ik nog terugbellen naar een andere garage, die ging eens zoeken op zolder en CX basis heeft geantwoord ook nog eens te kijken in hun stock.

Op hoop van zege…

Profiel  
 
 
49 van de 52
« Eerste  < Vorige 47 48 49 50 51 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook