Stef Sep schreef:roestvrij gemaakt met zilverpapier en zeep; werkt als een bom!
Hoe werkt dat??
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper














Totaal aantal Berichten: 1347
Geregistreerd: 03-02-2011
- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Bakje water, luchtige prop aluminium folie, chroom natmaken, afwasmiddel eroverheen, en schrobben met de prop alu folie. Wat achterblijft is natuurlijk welroestgevoeliger dan nieuwe chroom, want waar roest begon zit geen chroom meer, maar roestvlekken worden zo teruggebracht naar kleine pitjes en dat ziet er gewoon een stuk beter uit dan roest! (ipv afwasmiddel kun je blijkbaar ook cola gebruiken?)
Stef Sep schreef:Die kende ik nog niet! Dat is inderdaad wel heel erg vlakbij Ulft!, sterker nog, daar rij ik zowat langs woensdagochtend in de ‘62 eend van mijn ouders. (mochten jullie een koukleumende (het is bij jullie vast geen 40 graden… hier wel!) lange veertiger met krullen in een oude eend zien rijden; even zwaaien!)
Groeten,
Stef
http://www.autobedrijfberben.nl/ in Ulft zelf, nog dichterbij…
XM 2.0i Ambiance, 1991, dagelijkse auto, afgebrand
2CV6, 1982, restauratie klaar, verkocht!
ID20, 1970, hopelijk eeuwigdurend rijdend project. Dagelijkse auto, wil nooit meer iets anders














Totaal aantal Berichten: 1347
Geregistreerd: 03-02-2011
- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Helaas na vele maanden geduld, druk opvoeren etc komt mijn plaatwerkman/spuiter maar niet tot een einde. Kwaliteit van het spuitwerk is echt te slecht. Daarom in overleg met hem besloten de klus bij hem weg te halen en aan een ander te geven. Kost me 400 euro meer, maar weet dan wel zeker dat het goed gebeurt. Vanmiddag alle spullen opgehaald en bij de nieuwe spuiter gebracht.
Moet nu over een paar weken klaar zijn.
Maar ik heb deze week voor het eerst van mijn leven een auto gekocht die geen oude citroen is; een VW camper uit 1983, luchtgekoeld, met caravan achtige opbouw (alleen cabine is vw) Vlieg Zaterdag naar Johannesburg om hem weer terug naar huis te rijden. Heb daar erg veel zin in!
Groeten,
Stef














Totaal aantal Berichten: 1347
Geregistreerd: 03-02-2011
- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Vandaag voor het eerst een hele dag, van finish formule een tot 18:30, ongestoord gewerkt aan de bedrading van Pierre en eindelijk heb ik m!! (vrouw en kinderen zitten een week in Kaapstad, dus ik heb een week lang geen vrouwelijke supervisie). Hebben jullie dat ook wel eens? Je begint op een boterham met kaas, en 7 uur later besef je dat je niet eens hebt geluncht, geen koffie, niks…maar je hebt een heerlijke dag in de garage gehad terwijl je de hele tijd hardop tegen jezelf gepraat hebt?
POTDORIE!!! Waarom halen die fransen het in hun hoofd om een + aansluiting te vermommen als een massa, inclusief kabelschoentjes met oogjes!!!! Dat heeft me een hoop tijd gekost!!
Je hebt gewoon een dag nodig met een schema dat het meest op de auto lijkt en een pen om dingen af te vinken (Heerlijk!!) om het schema echt te begrijpen. Ruitenwisser ook nog even gerepareerd; kwam niet automatisch terug, sleepcontactje van de zwarte draad maakte geen contact achter het dekseltje vanwege hard geworden vet. Schoongemaakt en hij werkt weer!
Morgenavond alles weer mooi opbinden, dashboard terugzetten, Dinsdag Pierre naar de spuiter brengen voor polijsten en volgende week naar de stoffeerder. Dan vanaf eind Oktober eindelijk heerlijk rondrijden met Pierre! Met op tijd voor de Afrikaanse zomer.
Groeten,
Stef
















Totaal aantal Berichten: 1533
Geregistreerd: 26-06-2006
- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Stef Sep schreef:
Maar ik heb deze week voor het eerst van mijn leven een auto gekocht die geen oude citroen is; een VW camper uit 1983, luchtgekoeld, met caravan achtige opbouw (alleen cabine is vw) Vlieg Zaterdag naar Johannesburg om hem weer terug naar huis te rijden. Heb daar erg veel zin in!
Groeten,
Stef
off topic: Foto?
Du pain, du vin et… Citroën!
Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!














Totaal aantal Berichten: 1347
Geregistreerd: 03-02-2011
- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Maar weer on topic; gisteren Pierre naar de spuiter gebracht voor laatste details aan de buitenkant. Morgen ophalen en dan naar de stoffeerder














Totaal aantal Berichten: 1347
Geregistreerd: 03-02-2011
- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Vanochtend Pierre naar de stoffeerder gebracht, over 2 weken is ie klaar! Ben nu de sierstrips op de deuren aan het uitzoeken en ik kwam er achter dat de wit-rubberen delen in de chromen sierstrips zijn gekrompen, Ze zijn ongeveer 3 cm te kort en zitten daardoor los in de metalen strips die je op de deur plakt.
Hebben jullie dat ook al wel eens meegemaakt?
Hebben jullie tips om ze weer op te rekken?




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Hier krimpen ze ook.
Oprekken weet ik niet of het kan.
Nieuwe zijn gewoon te verkrijgen.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.














Totaal aantal Berichten: 1347
Geregistreerd: 03-02-2011
- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Waar?
















Totaal aantal Berichten: 1533
Geregistreerd: 26-06-2006
- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
der Franzose:
130 Euro voor 7 meter
Du pain, du vin et… Citroën!
Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!














Totaal aantal Berichten: 1347
Geregistreerd: 03-02-2011
- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
En Pierre is zo goed als klaar!
Ik rij er al weer een week mee rond in het dorp. Heerlijk zo’n webasto open dak!
Hartelijk dank allemaal voor alle hulp van alweer de 3e DS die ik hier opknap.
Nog wat kleine dingetjes te doen;
Radio werkt nog niet helemaal lekker.
buikbeplating raakt remschijf bij rechterbocht; beetje frans buigwerk.
Wanneer ik in Maart weer in NL ben moet ik nog een nieuwe thermostaat kopen.
Het is de lekkerst verende en meest comfortabele DS die ik tot nu toe heb gehad.
Groeten uit Afrika!
In dat warme klimaat heb je toch geen thermostaat nodig? Staat toch altijd open.
Gefeliciteerd.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper






















Totaal aantal Berichten: 3443
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Egbert: Ik neem aan dat je dat als grap bedoelt.
Koelwater behoort rond de 90° te zijn bij warme motor.
Ook in S.A. is de buitentemperatuur nooit zo hoog.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Natuurlijk als grap.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper