7 van de 18
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »
   
C35 Neba camper
Eemspoort
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008

- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Gepost: 25 april 2016 09:39 AM
  [ # 91 ]

Zo, maar weer eens een update plaatsen. Smile Poosje weinig vrije tijd gehad om wat te kunnen klussen, maar afgelopen weekend heb ik me weer uit kunnen leven.
Iets wat ik aan boord al kon doen was de (op Marktplaats aangeschafte) automatische schotel van een nieuwe draad voorzien. Heb het ding voor weinig opgepikt, ze hadden bij demontage de draad direct onder de schotel afgeknipt.
Geen punt, 20 meter nieuw draad bestellen en er aan solderen. Nu moet er enkel nog een nieuwe coax-kabel in, dan kan ie opgebouwd worden.


De oude handbediende schotel heb ik afgelopen weekend dus kunnen verwijderen.


En het overgebleven gat gaat dienst doen als kabel-doorvoer voor de automatische schotel.


Een best lap dak. Het zonnepaneel lijkt zo best klein.


Kort geleden waren we een weekendje thuis, dus een middagje naar Obelink geweest, wat rommeltjes halen voor de Neba. En daar hadden ze ook een oplossing voor het (relatief) grote gat in de badkamer-deur.


Uit een sloop-camper hebben we wat uithouders voor de klepkastjes kunnen scoren, die zaten er bij ons niet eens in.


Ook een nieuwe aflaat-klep onder de vuilwatertank geplaatst.


En een “mangat” in het plateau voor het toilet, zodat het aansluiten van het nieuwe toilet een stuk makkelijker gaat.


Walspanning-aansluiting vervangen, de oude miste zijn klepje en viel binnen ook van ellende uit elkaar.


De kabel van de achteruitrijcamera heb ik ook aangelegd, moet enkel nog her en der vast gezet worden. Ik was door mijn tie-wraps heen…

Ook een poging gedaan om de handrem af te stellen. Maar dat word hem ff niet. Moertjes zitten vast gerot, dus in de WD40 gezet en nu maar hopen dat ze de volgende keer wel willen. Anders moet er maar een nieuwe kabel met moertjes e.d. op. Ik kon de armpjes met de hand samen knijpen, dus geen wonder dat ie niks meer doet. Veel te veel speling.
En misschien moeten er ook nog eens nieuwe remblokjes op, die lijken niet heel veel vlees meer te hebben. Maar goed, voor een handrem is dat ook niet echt nodig.

Gr. Ed

Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2127
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 25 april 2016 09:43 AM
  [ # 92 ]

De handrem heeft 2 stelmogelijkheden. Excentrieke nokken en verstelling op de kabel. Voor die excentrieken heb je een hele dunne sleutel nodig (dacht 21).

Profiel  
 
Eemspoort
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008

- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Gepost: 25 april 2016 10:15 AM
  [ # 93 ]

Die mogelijkheid ga ik de volgende keer verder onderzoeken. Smile

Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 25 april 2016 11:13 AM
  [ # 94 ]

Schotelantenne, kast-uithouders, ‘t wordt allemaal wel luxe hoor Smile

Profiel  
 
Eemspoort
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008

- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Gepost: 25 april 2016 11:30 AM
  [ # 95 ]

Past wel bij een Citroën toch?  Mr. Green
Ik zeg altijd maar zo, je moet je zelf een beetje kietelen, een ander doet het toch niet. Wink

Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110

Profiel  
 
Eemspoort
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008

- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Gepost: 09 mei 2016 09:55 AM
  [ # 96 ]

Gisteren maar even met de stoelen aan het stoeien geweest.
Oude eruit…

om een aangepaste basis te vinden…

nieuwe poten…

Stoelen erop…


Afijn, dit is dan even de proef-opstelling. De bijrijdersstoel staat prima zo. Moet nog 2 gaten erbij prikken zodat de poot rondom vast staat, maar dat was het dan wel.
De bestuurdersstoel is wat lastiger. De oude stoel kon je al niet helemaal draaien, dan kwam ie tegen het stuur aan en wilde daarom niet verder dan 90 graden. Als ik de nieuwe stoel op de zelfde plek zet, zit ik ook met dat probleem, en dat wil ik dus niet.
Als ik de stoel ver genoeg naar achteren plaats dat ie net langs het stuur kan draaien, kan ik in de “rij-stand” helemaal naar voren de koppeling goed intrappen. Maar dan moet de basis naar achteren verlengd worden en daarvoor moet er gelast worden… Dus dat word een iets uitgebreider projectje dan gehoopt.
Maar als het dan klaar is, is het ook wel zo als we het hebben willen. Smile

Gr. Ed

Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 09 mei 2016 10:21 AM
  [ # 97 ]

In zo’n camper zou ik verwachten dat die draaistoelen er sowieso al in zaten. Maar dat lijkt dus een aanpassing achteraf? Wordt wel netjes zo. Bij mij zit alles gebout op het afgezaagde originele stoelframe. Is eigenlijk niet heel handig, los jij het beter op.

Profiel  
 
Eemspoort
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008

- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Gepost: 09 mei 2016 10:53 AM
  [ # 98 ]

Sja, die zullen er beslist origineel al in hebben gezeten. De vorige stoelen waren ook draaibaar en de bestuurdersstoel kwam dan ook niet verder dan 90 graden vanwege het stuur. Maar die stoelen en draaipoten waren niet de originele, daar ben ik wel zeker van.
Dus ja, met de “nieuwe” stoelen en poten wil ik het “gelijk goed” doen, dan klopt het plaatje weer een beetje van deze camper. Smile

Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110

Profiel  
 
Eemspoort
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008

- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Gepost: 26 mei 2016 11:13 PM
  [ # 99 ]

Even een kleine update.
Kort geleden nieuwe accu’s geplaatst, de oude waren toch echt op. Van 2 x 60 ah AGM naar 2 x 75 ah AGM voor de huishouding en een 120 ah start-accu.
Moet voorlopig wel voldoende zijn denk ik zo.


Ook het gat in de vuilwatertank eindelijk eens dicht gemaakt met polyester. Hopen dat het blijft zitten… Ziet er raar uit zo, maar word nog wel een beetje fatsoenlijk gemaakt en in de matzwarte verf gespoten.


En vandaag heb ik de schotel maar eens verder af gemaakt. Ik heb de montageplaatjes binnen, dus die moesten er even onder.
Maar voor het zover is, eerst nog even de voet van de schotel wat behandelen en conserveren.



Paar lagen primer, paar lagen kleur-lak en een paar lagen blanke lak. Niet voor het mooie, want uiteindelijk zie je er amper wat van, maar het is zo wel goed geconserveerd.
Montageplaatjes eronder.


Voet terug onder de schotel.


Zo, die is er klaar voor.


Enkel nog een rondje testen en als ie het goed doet, gaat ie het dak op. Smile


Gr. Ed

Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110

Profiel  
 
Eemspoort
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008

- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Gepost: 04 juni 2016 03:46 PM
  [ # 100 ]

Gisterenmiddag weer even aan het knutselen geweest. Nieuwe koelkast geplaatst en mijn vriendin heeft het gordijnrail voorin gerestaureerd en de nieuwe isolerende verduisteringsgordijnen opgehangen.

Ook weer even onder de camper gelegen om met de handrem te klooien. Heb aan boord een sleutel 24 op maat gemaakt om de nokjes te verstellen.
Ik heb ze nu maximaal naar binnen staan en de handrem werkt nu, hetzij niet zo krachtig als ik zou willen.
Conclusie: ik heb niet alleen een nieuwe kabel nodig maar ook nieuwe blokjes. De schijf zelf verkeerd in prima staat.

Gr. Ed

Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 04 juni 2016 11:02 PM
  [ # 101 ]

Da’s inderdaad iets om wat aan te doen, de handrem is de noodrem als er geen remdruk is. Bijvoorbeeld als je onverhoopt een stukje gesleept moet worden. Remblokjes zullen waarschijnlijk erg lijken op iets uit een GS of 2CV.

Profiel  
 
Eemspoort
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008

- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Gepost: 05 juni 2016 12:38 AM
  [ # 102 ]

Dat is idd wel het nadeel van dat hydraulische systeem. Geen motor = geen remmen.
Maar buiten de nood-rem functie is het in een camper zowiezo nuttig om een handrem te hebben.
Als je op keggen staat dan moet ie ook wel blijven staan.  Mr. Green

Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2127
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 05 juni 2016 12:48 AM
  [ # 103 ]

Klopt!
En je moet er ook voor zorgen dat de veerbollen in het systeem goed op druk zijn zodat deze accumulatoren hun werk kunnen doen als de motor uitvalt. Je kunt dan dus nog wel remmen op de druk in de bollen. Zijn die plat, dan is het na 1 keer remmen als de motor niet draait wel zo’n beetje over…

Profiel  
 
Eemspoort
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008

- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Gepost: 05 juni 2016 12:58 AM
  [ # 104 ]

Aha! Dat beantwoord min of meer een vraag die ik nog niet gesteld had. Het viel me namelijk op dat ik direct na het starten geen remmen heb.
Had ie eerst geen last van, maar nu moet ie even draaien, beetje op toeren brengen eer het lampje uit gaat en dan heb ik remmen.
Er zal dus een probleempje zijn met het rem-systeem. Kan dit met die bewuste bollen/accumulatoren te maken hebben? Of zou dat een andere oorzaak kunnen hebben? Volgens het peilglaasje zit er voldoende LHM in.

Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 05 juni 2016 01:08 AM
  [ # 105 ]

Uiteindelijk verdwijnt de remdruk als de motor niet loopt. En het kost inderdaad tijd om de remdruk weer op te bouwen. De C35 heeft twee ‘veerbollen’ die de boel een tijdje op druk houden als de motor niet loopt. Die gaan een paar jaar mee. Als de remdruk ook na een korte stop verdwenen is, moeten die bollen vervangen worden. Als het lampje onmiddellijk uit gaat na het starten, hebben de bollen helemaal geen druk meer. En dan Is de rem direct weg als de motor niet draait. Been there.

Profiel  
 
 
7 van de 18
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook