Peugeot 206 1.1i Bleu de Chine (2004)
Citroën DSpécial Bleu d’orient (1974)
Mooi verhaal Ed! Succes met het sleutelen en haar gereed te maken voor Nederlandse wegen.
Marcel Hartman schreef:Mooi verhaal Ed! Succes met het sleutelen en haar gereed te maken voor Nederlandse wegen.
Ed (Edgar) is mijn goede vriend, en de man met het blauw geruite overhemd op de foto’s.
Tevens eigenaar van EH Autoservice in Zierikzee. Mijn naam is Sim
Los daarvan zal Edgar wel de persoon zijn die haar weer rijklaar gaat maken binnenkort.
Ik heb echt heerlijk genoten gisteren, een dag die ik niet snel zal vergeten!
Peugeot 206 1.1i Bleu de Chine (2004)
Citroën DSpécial Bleu d’orient (1974)
Snap ik, zijn mooie momenten als je je auto kan gaan halen.
Wil geen druk op Ed leggen maar haal je wel de Citromobile? (7 en 8 mei)













Totaal aantal Berichten: 1293
Geregistreerd: 30-04-2006
- 2CV 2cv6 special
Leuk verhaal! Dat zal inderdaad heel groot onderhoud zijn als hij zolang heeft stilgestaan. Heel veel succes en geniet met name van deze dame, ze verdient het!
*2cv6 special 1986, GS club 1975, Renault R4TL Savane 1990*
Citromobile zal ik helaas niet halen.
Afgezien van het feit dat Edgar dan de DS nog niet klaar zal hebben, had ik ook dat weekend al vol gepland (voor ik wist dat ik een Citroën ging kopen).
Volgend jaar ben ik er zeker bij
Peugeot 206 1.1i Bleu de Chine (2004)
Citroën DSpécial Bleu d’orient (1974)
Om even weer in te haken op het verhaal van de kleur: ik heb zaterdag wat in de motorruimte gezocht naar een rond plaatje met kleurcode, maar tevergeefs. Dit kan drie dingen betekenen: ofwel is het plaatje verwijderd na een overspuit actie, ofwel is het plaatje gewoon verdwenen, ofwel zoek ik op de verkeerde plek. Ik weet namelijk niet helemaal zeker waar ik precies moet zoeken.
Daarom een vraag aan andere DS eigenaren: zou iemand me met behulp van foto’s kunnen aanduiden waar het plaatje hoort te zitten?
Omdat ik eigenlijk ook wel geïnteresseerd ben in het opvragen van productiegegevens bij Citroën (gewoon voor mezelf, omdat het leuk is), zou ik ook graag weten waar ik moet kijken voor coquenummer en motornummer.
Het chassisnummer heb ik gevonden (staat op de foto op pagina 1).
Alvast bedankt!
Peugeot 206 1.1i Bleu de Chine (2004)
Citroën DSpécial Bleu d’orient (1974)






Totaal aantal Berichten: 555
Geregistreerd: 04-04-2007
- ID/DS DS21ie Pallas Hydraulique
Zo dat was snel! Hartelijk dank hiervoor
Als iemand een gelijkaardige foto heeft met waar ik de coque -en motornummers kan vinden ben ik helemaal blij.
Wat ik daarnet vergat te vermelden: de instapdorpel aan de rechterzijde, voorportier is rot. Aan de buitenzijde zit er echt een heel gat in.
Is dit een gevalletje repareren of een gevalletje nieuwe instapdorpel?
Hoe zitten deze dorpels bevestigd?
Peugeot 206 1.1i Bleu de Chine (2004)
Citroën DSpécial Bleu d’orient (1974)
Op deze pagina is heel veel te vinden over (o.a.) DS kleuren en waar de codes te vinden zijn. Snuffel zeker even rond, want je vind hier ook bekleding, aftermarket opties en dergelijke.
http://www.nuancierds.fr/pastille3.htm
Ben zelf ook wel benieuwd hoe de historische gegevens op te vragen zijn.
Marcel Hartman schreef:
Ben zelf ook wel benieuwd hoe de historische gegevens op te vragen zijn.
Hoe de historisch gegevens op te vragen zijn ben ik al achter dat staat op de website van de ID/DS club.
Nu op zoek naar alle gegevens die nodig zijn om de aanvraag in te dienen…
http://citroeniddsclub.nl/archief-citroen-idds-club/verklaring-originele-productiegegevens/
Peugeot 206 1.1i Bleu de Chine (2004)
Citroën DSpécial Bleu d’orient (1974)






Totaal aantal Berichten: 555
Geregistreerd: 04-04-2007
- ID/DS DS21ie Pallas Hydraulique
Motornummer:
Plaatje links op de foto (bijrijderskant), op het koppelingshuis. Kan een vette boel zijn op die plek. Motor zou een DY3 moeten zijn.
Ik denk dat een Belgische DS geen plaatje met coquenummer heeft. Alleen het plaatje zoals op de foto.
Mocht het er zijn dan vind je het ergens t.h.v. de ruitenwissermotor in de buurt van de pastille.
Let wel: het chassisnummers dat telt voor de keuring is niet die op het plaatje dat je hebt getoond, maar wel deze die in het chassis zelf is ingeslagen, deze vind je op de watergoot onder de voorruit, je moet het rubber even opheffen.
Nogmaals hartelijk dank voor het snelle antwoord!
Ik zat nog even foto’s te bladeren en dacht een hoekje van een plaatje te zien. Na verder inzoomen denk ik dat ik het plaatje met motornummer gevonden heb. Helaas niet leesbaar op de foto, en de auto staat zo’n 150km verderop.
Edgar maar eens vragen of hij een foto wil maken als hij de kap open heeft binnenkort.
Peugeot 206 1.1i Bleu de Chine (2004)
Citroën DSpécial Bleu d’orient (1974)
Gauthier schreef:Motornummer:
Motor zou een DY3 moeten zijn.
Volgens mij een DV3…
Of hadden de laatste DSpeciallen wel een DY?
Mooi verhaal! En leuk te horen dat Edgar een goede vriend van je is. Ik ken hem van zijn talrijke bijdragen op het Peugeotforum le Lion d’Or. Ook div mooie projecten van hem zien voorbijkomen. We hebben beiden wat met 405’en (by far de mooiste auto van de jaren ‘80, sorry chevronnistes…). Succes verder!
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 pret a remettre en route