Ik ben bezig met mijn dame uit 1967, heb ook een tikken geluid, heb dashboard los gehaald en snelheidsmeter eruit gehaald,als je deze (voorzichtig) opent dan tref je bij het achterste deel allerlei tandwieltjes en buisjes van kunststof.Ik heb mijn accuboormachine gepakt,een spijker die ik vierkant heb geslepen en achterin het gat gestopt waar de kabel in hoort. Even rustig laten draaien en kijken waarom ik nu de tik hoor.Wat blijkt, een tandwieltjes mist een tandje. Dat geeft steeds de tik. Omdat mijn kmstand niet klopt en ik geen tandwieltjes kan vinden *wie o wie), heb ik het tandwiel verwijderd. Nu doet mijn km teller het gewoon zonder tikken en blijft de naald goed. Heb de boel weer in elkaar gezet, moet m nog testen op snelheid, binnenkort meer
Freek
DS ID19 1967
historie 3x 2CV6
Dus als ik het goed begrijp zoek je nog een tandwiel. Zou je aankunnen geven (met foto) welke je zoekt, dan kan ik even kijken of ik die voor je heb liggen.
Heb zelf eens last gehad van een wiebelende naald, maar dat bleek afkomstig te zijn van de 2 magnetische schijfjes die scheef tegen over elkaar stonden en dus af en toe elkaar raakten.
















Totaal aantal Berichten: 1533
Geregistreerd: 26-06-2006
- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
een wiebelende naald kan ook komen door een versleten binnenkabel of gare (tussen) koppeling, maar meestal een te kleine bocht (knik) in de buitenkabel.
Du pain, du vin et… Citroën!
Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!
Freek,
Dit moet hem als het goed is zijn. Zal hem gelijk naar je opsturen!
p.s. Alle tandjes gecheckt en zien er netjes uit.
Marcel,wat gaaf! Het gaat mn om dat kleine wieltje. Kan het alicht proberen, stuur maar op. Ben benieuwd of het tikken dan weg is. Zou leuk zijn. Nu blijkt mijn dag teller ook stuk te zijn,in die zin, als je op de ‘reset’ knop drukt,dan druk je alle rolletjes naar boven en zit de boel scheef. Das wel balen, maar goed, als de normale km maar kunnen draaien. Leuk.
Freek
DS ID19 1967
historie 3x 2CV6
Marcel,wat gaaf! Het gaat mn om dat kleine wieltje. Kan het alicht proberen, stuur maar op. Ben benieuwd of het tikken dan weg is. Zou leuk zijn. Nu blijkt mijn dag teller ook stuk te zijn,in die zin, als je op de ‘reset’ knop drukt,dan druk je alle rolletjes naar boven en zit de boel scheef. Das wel balen, maar goed, als de normale km maar kunnen draaien. Leuk.
Freek
DS ID19 1967
historie 3x 2CV6
Marcel,wat gaaf! Het gaat mn om dat kleine wieltje. Kan het alicht proberen, stuur maar op. Ben benieuwd of het tikken dan weg is. Zou leuk zijn. Nu blijkt mijn dag teller ook stuk te zijn,in die zin, als je op de ‘reset’ knop drukt,dan druk je alle rolletjes naar boven en zit de boel scheef. Das wel balen, maar goed, als de normale km maar kunnen draaien. Leuk.
Freek
DS ID19 1967
historie 3x 2CV6
Hoi Freek,
Hij is onderweg. Mocht je er achter komen wat het probleem is met je dagteller dan hoor ik het wel.
Goedemorgen Marcel.Dank. ik zie net dat ik tot 3x toe mijn reactie deelde . Het probleem is 2 ledig. Enerzijds is er een aluminium stukje afgebroken die het palletje met veertje moet vasthouden aan de linkerkant van de dagteller. Anderzijds is, na het indrukken (om de zaak op 0 te krijgen) dat de gehele nummering kolom los komt. Dat hoort, maar bij mij schiet deze omhoog waardoor de cijfersrol scheef komt te zitten. Als ik je tandwieltjes heb hoop ik iig dat de km teller weer draait en dat de zaak opgeteld word. Ik ga je op de hoogte houden, en alle anderen. De tik is hopelijk voorbij
Freek
DS ID19 1967
historie 3x 2CV6
inmiddels is de klus geklaard en is de tik voorbij. Mijn meter doet het weer, zonder tikken. Inmiddels heb ik ook via Marcel een nieuw gedeelte voor de dagteller ontvangen, die moet nog geplaatst worden. Enige wat het nu nog niet doet is mijn temperatuur meter. Iemand een idee, of weet of er een forum over opgesteld is?
Freek
DS ID19 1967
historie 3x 2CV6