Dit is toch niet echt nieuw, ze moeten echt met wat beters komen.
Heb gereden in xantia 2.0 8v ber .ax volcane bx 1.4 saxo 1.1 en 1.4 xantia br 2.0 16v, C5 br 2.0 excl 2004 Rij nu C5 tourer 2.0 exclusive van 08.08.08 en een GSA 1981 en DS 21 pallas 1968.
Ja, je hebt nu eenmaal auto’s en Citroeën
Totaal aantal Berichten: 11769
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Van de redactie
Citroën onthult de nieuwe C6
Op de autosalon van Peking, van 23 tot en met 27 april, onthult Citroën de nieuwe C6! Die C6 ‘Phase II’ is echter alleen bedoeld voor de Chinese markt. Is dat vervelend?
De nieuwe C6 is een grote sedan, met een lengte van 4,98 meter, een breedte van 1,84 meter en een wielbasis van 2,90 meter. Citroën wil op dat riante platform een auto met een even riante binnenruimte leveren, uitgevoerd in materialen van hoge kwaliteit. De nieuwe C6 laat zich kenmerken door een vloeiend gelijnde koets en een interieur dat op welbehagen gericht is.
De nieuwe C6, die in Wuhan in samenwerking met DongFeng wordt gebouwd, is een voortvloeisel uit een samenwerking tussen de styling- en R&D-bureaus van Citroën in Frankrijk en China. Dat neemt overigens niet weg dat er duidelijk Duitse invloeden in de vormgeving van de nieuwe C6 waarneembaar zijn. Gelukkig komt de concave achterruit van de vorige C6 in het nieuwe model terug. De nieuwe C6 wordt uitgerust met LED-verlichting met 3D-signatuur, een dashboard waarin de tellers zijn vervangen door personaliseerbare beeldschermen, adaptieve cruise-control, Active Safety Brake en heel veel meer. Met de nieuwe C6 wil Citroën het dan ook tegen de grote Duitse limousines opnemen, en eerlijk is eerlijk: dat is geen kinderachtige opgave.
In Europa moeten we het zonder de opvolger van de, bij leven al legendarische, oer-C6 doen. Zou Citroën er goed aan doen om de nieuwe C6, in navolging van de C-Elysée, toch naar Europa te halen?
Tekst: Penny Lane o.b.v. persbericht Citroën Communication, foto’s: Citroën Communication
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Het interieur is zeker niet onaardig, alhoewel ik niet van bruin houd. Aangezien ik er om pecuniaire redenen nooit in zal zitten, blijft de buitenkant over. Deze doet pijn aan mijn ogen, dus nee, hij hoeft niet hierheen te komen.
Totaal aantal Berichten: 7790
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Ik vind rechtopstaande ventilatieroosters zó vreselijk lelijk.
We gaan ‘m hier nooit zien, en dat is niet zo heel erg. Ik vind ‘m de naam C6 niet waardig.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 7790
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Wat ik overigens wel weer aardig vind, is het in het leder geperforeerde motiefje. Dat zou te customisen moeten zijn!
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 349
Geregistreerd: 15-02-2013
- C5 2.0 16 V Ligne Business
- CX 20 TRE
- CX Athena
Eigenlijk is alleen de neus wel aardig. Voor de rest een in mijn ogen vrij saaie ‘dertien in een dozijn’ auto zonder enige eigenzinnige of artistieke uitstraling zoals de echte C6 wel had. Laat maar lekker in China dit ding!
@2d: Wat zou je voor motiefje willen: “2d” in duizendvoud?
(Sorry, meer iets voor het café.)
Kijk, de nieuwe Phaeton!
Citroënloos
Eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat er maar weinig is aan deze auto wat een Citroën een Citroën maakt.
Het is gewoon een VW Passat met een ander logo. Oh joepie, een concaaf achterraam.
Ik begrijp heel goed dat Citroën de concurrentie wil aangaan met de Duitse merken.
Waarschijnlijk ligt het competitieve element in de prijs, want van z’n bijzondere looks moet ‘ie het niet hebben.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Tja die duitserommel verkoopt nu eenmaal
De c6 en de c5 zijn niet zo’n verkoophits…
Dus helaas zal psa om winst te maken de meute volgen
En de chinezen kopen dit…
Die nieuwe look van Citroën is heel VW, de Jumpy ook al…........
En toch, verleden jaar nog naar een Latitude gaan kijken (toch terug C8 gekocht), Citroën heeft een top model nodig om te concurreren met diezelfde Duitsers, Bij DS zit er ook niets van die aard.
C6, spijtig dat het niet die van de eerste scoop is geworden.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 1803
Geregistreerd: 25-06-2007
- BX 19 GT
- Traction Avant 11BL
Tsja, gebaseerd op een Dongfeng kan het al moeilijk worden om een echt onderscheidende Citroën neer te zetten. Maar willen ze dat in China wel? Ik denk dat een volledig op Europese leest geschoeide auto daar moeilijk aan de man gebracht kan worden. Deze C6 moet je dan ook compleet los zien van de vorige C6, behalve de naam hebben ze niets met elkaar gemeen. Ze zijn bedoeld voor een ander continent, en als het doel van auto’s verschilt kan je ze al niet vergelijken.
Wat ik wel een verfrissende blik vond die ik gisteren op een ander forum las: Citroën wil deze auto volgens zijn eigen persbericht positioneren in het D-segment. Maar de afmetingen lijken eerder E-segment. Dat strookt met de lijn die PSA heeft ingezet waarbij Citroën meer het value-for-money merk wordt. Hopelijk gaan ze voor Europa ook die kant op, een net wat grotere C-segmenter (zoals de Skoda Octavia) doet tijden van de goedkope en ruime BX herleven. En dat is nog steeds de meest verkochte Citroën in Nederland.
@Nielsje: Voor de ontwikkelende markten gaat Citroën qua styling een kant op die inderdaad nogal op VW lijkt, de C4 L(ounge) heeft ook zo’n neus gekregen. Voor de facelift had hij bijna hetzelfde front als ‘onze’ C4, een stuk beter wat mij betreft.
Totaal aantal Berichten: 17403
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Ondertussen in Beijing:
foto’s: Citroën Communication
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Het is te hopen dat de rugleuningen van de achterbank versteld kunnen worden, anders kun je net zo goed in bed gaan liggen.
Totaal aantal Berichten: 17403
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Het groothoekobjectief suggereert op de eerste foto meer ruimte dan er is. Kijk maar naar de derde foto.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!