Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006
- Xantia Ambulance, GiFa
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard
XU of TU, je krijgt het er allemaal makkelijk in. Er is geen enkele reden om bij de TU te blijven.
Mijn c15e heb ik naar diesel omgebouwd, zonder moeilijkheden.
Ik zou er een lekkere 2 liter 16v inhangen uit een xantia ofzo.
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006
- Xantia Ambulance, GiFa
Idee? http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/230915
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard
Ik heb vandaag een peugeot 306 break opgehaald met een 1.6 8v. Ik ga de stenen dus niet uit de straat trekken maar ga wel richting het dubbele vermogen van wat ik nu heb. Even een vraagje, zitten in de c15’s met 1.4 injectiemotoren andere benzinetanks? Dit ivm met pomp en retourleiding die bij de carburateurmotor niet nodig zijn. Nou denk ik dat met een universele brandstofpomp je een heel eind komt, maar als iemand nog een tank met pomp en retour heeft liggen lijkt het me nog makkelijker!
Moet een tank met 2 gaten zijn.
Maar pomp is met platte flens welke buiten op de tank ligt die met 6 boutjes vast zit.
Wat voor een pomp zit er in de 306? Ook met platte flens of al met wartel?
Je kunt misschien een gat bijmaken en de pomp met platte flens met parkerschroeven vast zetten.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Vandaag aan de slag geweest, het ging allemaal vlot en vrij gemakkelijk! Blok zit nu in de c15! Koelslangen zijn aangesloten, versnellingsbak voelt goed aan (alle 5 versnellingen en achteruit) voorpijp van de uitlaat moest iets aangepast om goed uit te komen dus dat ook gedaan, gaskabel/koppelingskabel aangesloten en plek gemaakt voor de ecu en andere aanbouwdelen die niet oorspronkelijk op de c15 zaten. Het tussenlager van de rechter aandrijfas was zo beroerd dat ik morgen maar op zoek ga naar een nieuwe as (of is het tussenlager los te vervangen?)
Morgen ga ik verder met de lastigere klusjes; de brandstoftoevoer (en terugvoer) ik heb de pomp uit de 306 gehaald en dit is een tank met een wartel, ik ga eens kijken of ik die pomp in de c15 tank kan krijgen. Anders op zoek naar een losse pomp die ik in de leiding kan zetten.
Verder moet de bedrading aangesloten, dit moet gaan lukken al zal het wel gepuzzel worden. Aan de 306 motor zitten 2 ronde stekkers die het blok met de auto verbinden, ik neem aan dat doverse citroens dit ook hebben, is er ergens een overzicht welk stekkertje waarvoor is? Kan ik op internet niet zo snel vinden.
Alles zit erin en ik ben een heel eind, detail is dat hij niet wil starten. Startmotor draait etc. Etc. Maar hij slaat niet aan. Ik heb een vermoeden dat het met de sleutelherkenning te maken heeft dus mijn plan was om de “ring” die de sleutel herkent en de sleutel aan elkaar vast te maken en weg te werken in de motorruimte. Nu heb ik die ring los, maar ik kan nergens in het bedradingsschema van de 306 (uit de haynes) de ring terugvinden. Het gaat om 4 draadjes:
B273: oranje
47: Bruin
8271: Wit
3238: Grijs.
Heeft iemand een schema waarin deze wel te vinden zijn? Of kan iemand vertellen waar ik ze op aan moet sluiten?
Alvast bedankt!
Ik ben zelf al (iets) verder gekomen, ik heb nu de onderbreker zelf gevonden en de draadjes weer vastgesoldeerd hieraan. Nu zit ik weer met de volgende draden die uit de onderbreker komen. (Met de onderbreker bedoel ik een klein zwart kastje dat onder de middenconsole hing) nu komen hier nog een aantal draden uit die op de een of andere manier naar de ecu moeten, maar welke draden waaraan moeten is voor mij nog een mysterie…
Het is gelukt!een combinatie van een slecht contact een nog één draadje dat een geschakelde plus nodig had zorgde ervoor dat hij het nu doet. Er zijn nog wat kinderziektes te verhelpen zoals wat benzinestank, en andere kleine dingen maar hij loopt en rijdt prima! Hij is niet idioot snel geworden, wel lekker vlot. Vooral opvallend is hoeveel langer de versnellingsbak ik die uit de 306 komt. Met de oude motor kon ik max. 60 in de 2, nu is dat 90. Een heel verschil dus!
Bedankt voor alle hulp!
Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006
- Xantia Ambulance, GiFa
Is dat nu een tu of een xu die je hebt ingebouwd?
Klinkt als een tu.
Als je snel had gewild, had je de bak van de c15 moeten plaatsen, je maar toch niet harder dan 130 in nl.
306 al weg? Achteras is nogal geliefd voor zx break of xsara Picasso
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard
Het is inderdaad een tu, maar een wat langere 5 bak is ook niet zo gek gezien ik er komende zomer mee op vakantie wil, en op de snelweg is dat juist wel lekker!
De 306 is er nog, maar niet lang meer, ik heb geen reacties gekregen of de achteras… Dus mocht je interesse hebben is hij er nog. (Wordt het wel lastiger hem naar de sloop te brengen!
Ik had er een bak van een AX 1.0 in hangen, ook langere bak, de 1400 kon dat prima verzetten en zo plezant tegenover de korte bak.
Klopt je teller nog? Is hij aangesloten? Je kunt het tandwiel in het diff vervangen, heb ik toen gedaan.
Maar in de 306 zal een electronische teller zitten zeker? Je kunt die zender wisselen naar eentje met een kabel, is ff zoeken op het net maar de info is-was wel te vinden.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Ja teller lijkt aardig te kloppen. De 306 heeft inderdaad een elektronische kilometerteller, maar ik kon het kabeltje en het tandwieltje uit de 4 bak van de citroen er zo indraaien. Met een inbusboutje geloof ik, viel erg mee dus. Ik zal nog eens een rondje rijden met gps erbij om te kijken of het echt klopt, maar volgens mij wel aardig!
Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006
- Xantia Ambulance, GiFa
Als hat zonder morren past, dan zou het wel kunnen kloppen, er zijn verschillende soorten tandwielen in de omloop.
Achteras geen belang, maar als die recht op zijn pootjes staat, altijd wel waard om in een hoekje te leggen, gewoon advertentie plaatsen met 306 break, zx break en xsara Picasso en aanhangwagen as. As is tussen de 50 en 100 waard, wat de gek ervoor geeft en of abs opzit.
Ik heb destijds diverse assen verkocht voor doe het zelf aanhanger
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard
ik heb bij het ombouwen van de motor ook meteen de remmerij voor meegenomen van de 306 break, de geventileerde schijven met klauwen passen zonder enige aanpassing. Toch ben ik over het remmen nog niet helemaal tevreden… Volgens mij gaat het pas echt effect hebben met een grotere hoofdremcilinder. Zijn er citroens/peugeots met een hoofdremcilinder die intern wat grote is maar wel past op de bekrachtiger of samen met de bekrachtiger?
P.s wie geinteresseerd is in Peugeot 306 break onderdelen, de auto is deze week nog voor een kratje bier op te halen in Lelystad!