ik ben sinds gisteren in bezit van deze auto,
maar er zijn een aar aandachts puntjes.
ik ben zelf vrij handig dus hoop dat ik zelf een heleboel zelf kan maken/herstellen
1)er moet binnenkort een midden en eind demper voor voor mijn uitlaat hebben.
welk merk is goed en waar kan ik die eventueel bestellen.
2)als ik mijn centrale deurvergrendeling aan de bestuurderskant gebruik gaat alles open alleen bij de bijrijders deur gebeurt er niets.
je hoort hem wel open en of op slot gaan maar vergrendeling blijft omhoog staan.
met de sleutel gaat hij wel gewoon op slot en open.
3)welke olie moet ik gaan gebruiken?
4)koppeling gaat redelijk stroef kan ik die zelf insmeren met wd40 of moet ik ergens anders nog rekening mee houden?
5)de bestuurders deur valt dicht als ik hem open doe.
dit omdat er een een of ander beugel mist????
kortom hij blijft niet open staan
6)ik kom er net achter na een flink stortbui aan tegen en Hagel dat ik lekage onder het rechterschanier van mijn kofferbak .
Hoe kan je dit dichten?
btw dit is mijn 1ste autootje waar ik lange tijd van hoop te genieten
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009
- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Een paar antwoorden waar je misschien wat aan hebt. Heb ervaring opgedaan met meerdere AXen, de voorloper die op meerdere punten gelijk is aan de Saxo.
1 Uitlaatdelen: Heb zelf goede ervaringen met Walker uitlaten. Even zoeken op het web naar de goedkoopste aanbiedingen, prijzen verschillen nogal.
Bij montage van de dempers op het laagste punt een afwateringsgaatje boren, is toegestaan voor de APK en scheelt een hoop in levensduur.
2 Bij mijn AXen en BX hetzelfde verschijnsel met de centrale vergrendeling. Hoort zo zeggen de deskundigen. Er zijn uitvoeringen waar de CV ook met het rechterslot bedient kan worden.
3 Olie 10W40 of 15W40 mineraal of semi syntheet. 15W40 minerale olie van TOTAL bij Action 4.00 euro p. ltr. Prima olie voor de Saxo.
Bij oliewissel altijd het filter vervangen.
4 Koppeling. Alle draaipunten (bijv, hevel op de versn. bak en scharnierpunt boven het pedaal) smeren met WD40 wil wel eens helpen. Ook de afstelling iets veranderen wil wel eens positief werken. Zoniet, dan mee leren leven.
5 Portier: Deurvanger (zit tussen de scharnieren) is defect. Vervangen is de enige optie.
Veel succes, Saxo’s zij fijne auto’s om mee te rijden.
edit mod: quote van het direct voorgaande bericht verwijderd
1)oke walker merk en dan gewoon een standard versie toch?
2)deur vergrendeling heeft wel gewerkt af en toe volgens vorige eigenaar
3)oke thx voor de tip (action)
5)deurvanger is bij mij dan gewoon weg[/color]
Deurvanger zal wel binnen in de deur liggen.
Koppeling, je kunt proberen alle scharnierpunten in te spuiten met kruipolie, anders is het de drukgroep, lees nieuwe koppelingsset.
Deuren open maken, vooral rechtse en slotmechanisme in de kruipolie zetten.
Uitlaat, gewoon diegene voor jouw auto, bouwjaar, type, Welk merk? Ik ben meer voor een Bosal maar veel zit tussen de oren, dat gaatje boren is belangrijker dan het merk. wel de gehele uitlaatklemmen nemen, die halve zijn rotklemmen om dicht te krijgen. alles monteren en half vast zetten, kijken of de uitlaat nergens tegen schuurt, dan vast zetten.
Scharnier moet je ff bekijken, rubber doorvoer denk ik.
Veel plezier met het sleutelen en welkom hier.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Het is echt een lekage.
Rubber had ik er effe afgehaald en zag dat het daar flink door geroest was.
Kan ik dit zelf verhelpen of maken?
Ik heb het voor mood maar effe dicht getaped met duktape
Neem er eens een foto van.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Helaas heb ik het al afgeplakt met duktape.
Maar het gaat hier om een 2 a 3 cm roestplek waaran 5mm echt een gaat je is.
Me bekleding begin nu ook al mat te worden aan de binnenkant
Gewoon even fatsoenlijk laten lassen en tegen nieuwe roest beschermen dus. Als je d’r niks aan doet wordt het alleen maar erger, ductape doet daar niks tegen! Water in je kofferbak geeft alleen maar meer problemen, storingen in electra en roest aan de bodem van de kofferbak.
Let wel, goed laswerk is niet goedkoop, maar dan roest het tenminste over een jaar niet opnieuw
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
edit mod: Quoten van het voorgaande bericht is niet toegestaan.
En in welke prijsklasse moet ik gaan denken dan?
Want wil het snel gerepareerd hebben XD.
Dit is eigenlijk het ergste wat me erg soort aan me auto
Is dat ergens gewoon in het midden of waar er een rubber doorloopt?
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Ik heb het rubber eraf gehaald en zag dat er een stuk weg was.
Kompleet weggeroest.
Nu heb ik het schoongemaakt en opgevult met silicone kit.
Beter dan niets alleen de silicone die je gebruikte is echte silicone, nooit gebruiken aan een auto.
Dan, je had beter de roest wat weg gedaan met een vijl, een zaag, gewoon groter maken.
Een beun oplossing zou zijn dat je van een blikje met een schaar zowat die vorm uitknipt en dat erin plakt met een universele bouwkit, wel eerst die roest wegzagen-vijlen.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
edit mod: Quoten van het voorgaande bericht is niet toegestaan.
Oke thx for the tip.
Volgen de keer zal ik dat zeker op die manier gaan fixed.
Maar waarom is deze silicone niet goed?
metaal en silicone gaan niet samen, het pakt er slecht op en lost makkelijk. Verder is het een ramp als er eens met verf aan de wagen gewerkt moet worden. Spreek ik nog niet over de sanitair kit met azijn in, die rot je wagen gewoon op.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Hmmm oke dit wist ik niet thx paso.
2)ik wilde de bekleding er effe afhalen maar klopt het dat die maar op 1 torx bout vast zit?
De rest met aandrukpunten?
Moet ik nog ergens rekening mee houden?