Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Was de ketting nog de originele?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Is dat makkelijk te zien?
Ik dacht dat ze vermoeden van wel, vanwaar de vraag?
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Omdat je dan min of meer kunt weten dat ie ergens rond de 200-250.000 km gelopen heeft.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik heb wel een foto van de ketting, maar of je daarop kan beoordelen of het origineel is…
De afgelezen km stand zit nu net even boven de 60k, dus ik begin nu te vermoeden dat de echte km stand zo rond de 260k zit.
Als dit al de 2de set was dan zou je meer aan 400k denken, dat klopt dan weer niet met de rest van de auto.
Fijn om te zien dat er nog iemand met hetzelfde werk bezig is.
Als er bij mij ook de eerste ketting nog op zit, komen de KM-standen van onze blokjes wel overeen.
Ik zit nu dan ongeveer aan de 270.000km.
De oorzaak was een verstopte oliepomp, zat redelijk wat drab bij de grote veer.
Om maar te zwijgen wat er op de bodem van het karter lag
Karter weer schoon
Het geeft je wel gelijk de kans om alles weer net iets beter en mooier te maken
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ook een lekkere troep…
Je LHM vat ziet er nog wel erg netjes uit!
Na 3 uur schuren en polieren wel
Zo zag ze ervoor uit.
Moet nog opzoek naar nieuwe stickertjes en dan gaat er blanke lak overheen.
Hopelijk wordt ze dan niet meer zo bruin
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Zo is die van mij niet eens na het ontvetten. De stickers zitten er nog wel op
Stickers zaten er wel op maar had ze eraf gehaald voor het schuren.
Wist ik niet dat het zo moeilijk was om de MIN-MAX Sticker te vinden.
http://www.2cv-shop.nl/citroen-stickers/id-ds-sm-chapron-stickers.html
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Stickers zaten er wel op maar had ze eraf gehaald voor het schuren.
Wist niet dat het zo moeilijk was om de MIN-MAX Sticker te vinden.
http://www.2cv-shop.nl/citroen-stickers/id-ds-sm-chapron-stickers.html
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Je had het ook fff kunnen vragen aan je medeforummers. O.a. fransoze.de en chyparse hebben ze ook wel liggen.
Chyparse heeft geen website maar ik weet dat ze die hebben liggen
Dit is ook een handige: DS onderdelen duidelijk met foto en prijs.
https://www.franzose.de/shop_downloads.php?did=231
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Maar dat gaat over de grote witte sticker hoort bij het groene vaatje, die vinden bleek geen probleem
Ik zocht de kleine groene min-max sticker (te zien op de laatste foto die ik gepost heb)
Sorry voor het bevuilen van je topic, Arjan
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Totaal aantal Berichten: 17403
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
citroen23 schreef:Chyparse heeft geen website
Jawel hoor: http://www.ds21.eu
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Inmiddels hangt het blok er zo bij. Zowel de kop als het carter zijn eraf.
De nokkenas is vervangen, de oude was erg versleten net als de stotterbussen.
Bij de oude bussen duidelijk de putten zichtbaar.
De voorste nok is duidelijk ronder en lager dan degene erachter die hoger en scherper is.
Op de foto iets minder goed te zien, maar ook licht putjes en andere slijtage is er te zien.
Nieuwe ketting.
Oude koppakking.
Zowel de oliepomp en het carter waren redelijk schoon, waar het nog wel eens een bende kan zijn. Nou ja zie foto’s hierboven bij de andere motor
Krukas en lagerschalen zijn geïnspecteerd en lijken goed te zijn.
Mooi mooi mooi
De slijtage lijk op een heel andere plaats te zitten
Het gaat wel iets sneller met jou motor, mijn blok is nog steeds niet terug.
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand