Totaal aantal Berichten: 653
Geregistreerd: 23-11-2009
- GS/GSA 1220 Club break
Totaal aantal Berichten: 7775
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Nou, dat is dan zomaar een paar honderd kilo oud ijzer
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Met al die onderdelen overleeft die GSA jou wel .
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 1278
Geregistreerd: 30-04-2006
- 2CV 2cv6 special
Sow, jij kunt weer even vooruit. Altijd leuk als je weer een hoop onderdelen ergens vandaan kunt halen.
*2cv6 special 1986, GS club 1975, Renault R4TL Savane 1990*
Totaal aantal Berichten: 653
Geregistreerd: 23-11-2009
- GS/GSA 1220 Club break
‘t was een leuk dagje plukken en sleutelen, gelukkig ook een hoop alu want ijzer brengt niks meer op tegenwoordig
Ik heb niet alles nodig, maar sommige dingen zijn te mooi/zeldzaam om weg te gooien en zullen tzt beschikbaar komen voor wie het kan gebruiken.
GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99
Ijzer 15 cent/kilo, had pas nog 500 kg op de aanhanger met torsieas van een ZX liggen, compleet tegen de eindstoppen aan natuurlijk.
En gelijk heb je dat mooie zeldzame stukken niet op de sloop horen, goed bezig
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 653
Geregistreerd: 23-11-2009
- GS/GSA 1220 Club break
Ik ben bezig de elektra wat te fatsoeneren. Het is hier al behoorlijk verbeterd, al lijkt het er niet op want het blijft een kleurrijke spagetti:
Schattig is ook het stukje huisvlijt tussen de pook en de radio, de traploos instelbare ruitenwisserinterval. Deze was vrij merkwaardig aangesloten. De voeding was die van de radio, voor de radio was een extra draad getrokken. De uitgang was aangesloten op de tweede (hoge) snelheid van de ruitenwissermotor, wat de het intervalwissen vrij nerveus aandoet.
Nieuwe draden getrokken van behoorlijke dikte en fatsoenlijk aangesloten, lost helaas niet alles op:
Een probleem blijft dat de hele elektrische installatie nogal onder de indruk is van de werking van de ruitenwissers, met name van de intervalschakeling. Als de boel inschakelt zakt de spanning dermate in dat de controlelampjes van de oliedrukken een dipje vertonen, en bij schakelen van de interval zelfs bijna uitgaan.
Ook bij het intrappen van het rempedaal zie je dit (kleine) dipje. De spanning van de contactgeschakelde draden zijn ook een volt lager dan de directe draden.
Waar moet ik dit zoeken? Is het contactslot gaar? Of de accu/dynamo? Of zit er toch teveel weerstand in de draadboom? De (moderne) spanningsregelaar is inmiddels apart geschakeld met eigen bedrading en geschakeld met een relais, daar zou het niet aan mogen liggen…
GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99
Totaal aantal Berichten: 653
Geregistreerd: 23-11-2009
- GS/GSA 1220 Club break
het wagentje eventjes afstoffen voor de Petite Pressé. Ik heb nog steeds het klikje in de voortrein niet gevonden, dus ik kruip even onder de auto. De aandrijfassen zitten nog netjes vast, maar er is een koppelstangetje van de stabi die wat speling heeft. Ik heb er eentje uit de verzameling opgezet.
En natuurlijk wat nieuw rubber. De XZX-jes voorop heb ik afgelopen september volledig opgerookt in de Gorges du Verdon. Bij het groene hok kwamen twee gloednieuwe banden van 2004, tijd om die te monteren.
Het zijn Vret-stiens (zoals het Australische fietsenwinkelverkopertje me verbeterde toen ik binnenbandjes wou kopen…) Classic, een tikkie groter dan voorgeschreven, 155 ipv 145. Daardoor hebben de spatlappen tijdelijk het veld moeten ruimen, dat gaf iets teveel contact. Die spatlapbeugeltjes zijn vrij lomp, ik vermaak die wel een keer zodat het wel past.
Morgen eerst maar eens kijken of we nog kunnen kaartpuzzelen
GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99
Totaal aantal Berichten: 653
Geregistreerd: 23-11-2009
- GS/GSA 1220 Club break
Rijdt prima die Vreetfestijns, ziet er ook niet onaardig uit. Bijkomend voordeel is dat de afwijking van de snelheidsmeter kleiner is geworden de kilometerteller was aardig correct met de 145’s, dus die zal er wel niet beter op geworden zijn…
Bij het finishbiertje kwam er een deelnemer langs die me erop attendeerde dat de verlichting nog brandde. Huh!? de knop is toch echt uitgedraaid. Loopt allemaal niet zo soepel om één of ander reden, groot licht als de boel uit moet zijn, stadslicht bij grootlicht, alles door elkaar.
Vandaag een andere schakelaar gemonteerd, dat is nog niet gemakkelijk. Het ding zit opgesloten in de onderschaal van het dashboard, je moet het greepje verwijderen om de schakelaar te wisselen. Dat zit met een soort klikkend wigje achter een dopje in de plastic greep. Het is duidelijk een montage voor het leven, niet gemaakt om ooit uigewiseld te worden. Ik kon niks beter verzinnen dan met een lijmklem het greepje verder op de hengel drukken tot je eindelijk het wigje eruit kunt peuteren. Bij nader inzien had ik een voorziening moeten maken zodat ik het de volgende keer zonder het te forceren kan demonteren, helaas…
Vervolgens de schakelaar geopend, watskeburt:
De contactbrug is 90 graden gedraaid (zie afschuining in het plastic)
het hoort zo te zitten:
waarschijnlijk een combinatie van klevende contacten en/of niet al te subtiele bediening. Toch maar eens tijd inruimen voor de verlichtingsrelais.
GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99
Totaal aantal Berichten: 465
Geregistreerd: 29-12-2010
- GS/GSA GS Club
- GS/GSA GSA Club
- GS/GSA GS Confort
- GS/GSA GS Pallas
- GS/GSA GS 1220 Club
Afgelopen week de nieuwe Gazoline gekocht met een leuk stukje over de 5 Franse middenklasse breaks van de jaren 70. Staat daar zomaar ineens je bruine break pontificaal gefotografeerd. De schrijver heeft alleen wat moeite met het bepalen van het type (Club/Special) en het modeljaar.
Totaal aantal Berichten: 653
Geregistreerd: 23-11-2009
- GS/GSA 1220 Club break
Zo, die redacteur heeft ze echt bij elkaar gezocht.
De eerste foto is genomen op het Nationaal Oldtimer Festival op Circuitpark Zandvoort in 2010, toen had ik het beestje nog niet zo lang. Ik heb deze foto eerder gezien maar weet niet meer wie de fotograaf is.
De tweede plaat is waarschijnlijk tijdens een Citron Pressé of iets dergelijks genomen, ik zie volgens mij Breeze zitten met een hoedje op
Leuk zeg, komt de GS er een beetje goed vanaf in het artikel?
GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99
Totaal aantal Berichten: 653
Geregistreerd: 23-11-2009
- GS/GSA 1220 Club break
Woensdag start de proloog van de Citron Pressé, en de rallykeurmeester had twee opmerkingen op de auto: Als eerste een ashoes die op het punt stond vet te gaan kotsen, dus tijd om dat klusje weer eens op te graven uit het geheugen.
Ik heb het eerder eens gedaan zonder de as van de bak af te halen, maar hoe ook alweer, het was iets met een griptang…
Bingo, griptang op de as (oude bankkaart ertussen tegen de krassen) spanbandje om de draagarmlagers en meppen met een beitel op de binnenring van de homokineet.
Hoes eropschuiven, dit keer met ademringetje tussen de kleine manchet en de as, schijnt goed te werken.
En dan weer vast, komt de bankkaart weer om de hoek, nu om samen met een trekbandje de borgring te comprimeren:
Klap met de vuisthamer op het stompje wat door de naaf steekt en klik, de boel zit weer vast.
Het andere puntje was een droog uitlaatrubber, daarvoor had ik op Citromobile een extra brede zware dikke uitvoering aangeschaft. Helaas zit de boel, door mijn optimalisatie met de vorige rubbers, nu wel erg hoog en resoneert het er lustig op los bij 3000 toeren tegen de carrosserie. Morgen nog maar eens wat proberen te modificeren.
oh, natuurlijk nog even een mooi plaatje, geschoten in Vijfhuizen
GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99
Handige truc!!
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009
- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Je kan de as ook met een klemtang klem zetten achter het stabi-stangetje. De homokineet met 1 welgemikte tik met een vuistje los slaan. Als je beitel wegschiet help je je homokineet aan gort. Ik heb nog wel smalle uitlaatrubbers voor je liggen. Diegene die jij gekocht hebt zijn voor de BX en te stug voor de GS.
Totaal aantal Berichten: 653
Geregistreerd: 23-11-2009
- GS/GSA 1220 Club break
dirkvdmei schreef:Je kan de as ook met een klemtang klem zetten achter het stabi-stangetje…
Heb ik ook aan zitten denken, maar dat wilde ik het stabistangetje niet aandoen, maar die kan het vast wel hebben ja.
dirkvdmei schreef:... Ik heb nog wel smalle uitlaatrubbers voor je liggen. Diegene die jij gekocht hebt zijn voor de BX en te stug voor de GS.
bedankt voor het aanbod! De nood is eventjes weg, maar ik kan er voor de overkant wel eentje gebruiken binnenkort. Ik heb mezelf in de nesten gewerkt door de eindpijp mooi hoog door de uitsparing in het carrosserieblik onder de bumper door te willen leiden, zoals dat ooit bedoeld was. Dat zorgde er bij deze demper voor dat ik de lange pijp (die vanaf het Y-stuk komt) wat moest inkorten, en toen kwam het met het nieuwe rubber niet uit want die was wat korter dan de oude.
Ik kwam in de verzameling een uithoudertje van een GSA tegen, die heeft een knik in het stuk wat van de onderkant van het subframe komt. Dat bracht me op het idee om de rechte versie die ik op de auto heb op die manier te verminken. Door de knik te maken komt het ophangpunt wat omlaag en ietsjes naar voren, nu hangt het perfect zonder te resoneren
GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99