Ik wist niet dat ze kleppen ook afdraaien?
Meestal worden er nieuwe geplaatst en dan ingeslepen.
Maar de originele Citroen kleppen zijn van goede kwaliteit, dus misschien is het wel een goede keuze…
En die kopbout, dat is wel een uitdaging.
Ik ben benieuwd hoe zo’n bedrijf dat voor elkaar krijgt…
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Zon kopbout, daar las je een moer M14 op en dan draai je em er zo uit…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Zo wilde ik het ook doen, eventueel de bout heet stoken.
Maar men had me aangeraden, om erger te vermijden, de bout te laten zitten.
Het revisiebedrijf wist er wel raad mee.
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Nou succes met de revisie, die bouten zijn een makkie als je er een mastedont van een bout kunt oplassen, hoe groter hoe beter. Dan kun je lekker groot koppel gebruiken om die k*t bouten los te draaien.
Maar van waar komt die drap ?! Dat is me niet duidelijk 😳
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
H@ns schreef:In die 44 jaar kan wel een lange periode zitten van alleen maar olie bijvullen….
En dan misschien ook nog met budget olie…
H@ns slaat de nagel op de kop slaat, denk ik.
Mij is het ook al opgevallen dat de vorige eigenaar het niet zo nou nam met onderhoud.
Maar die heeft haar maar 2 jaar in zijn bezit gehad.
Eerlijk gezegd verbaasde de hoeveelheid drab mij ook wel.
Gelukkig dat het zo aan elkaar plakte, het had veel meer schade kunnen opleveren.
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Even een praktische vraag.
De collector van mijn DS voorzien is voorzien van een doen laagje roest.
Ik ben het al een x te lijf gegaan met de staal borstel, maar dat gaf me niet echt het gewenste resultaat.
Stralen zou de beste optie zijn, maar de vorige x dat ik iets heb laten stralen heb ik er maanden op moeten wachten.
Daarom denk ik eraan om er een laag hittebestendige lak (600°) op te zetten.
Heeft iemand hier ervaring mee?
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Totaal aantal Berichten: 10252
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Collector? Ik ken alleen een collector in de dynamo.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Bedoel de uitlaatcollector
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Uitlaatspruitstuk?
Die hittebestendige “aluminiumlook” verf gaat er vrij snel af.
Geen zilver lak, maar een mat grijze van dupli-color, deze zou bestand moeten zijn tot 600°
Volgens jou is het dus een NO-GO
Bedoeling is/was om het onderblok in dezelfde kleur te spuiten.
Heb even de product beschrijving gezocht
Duplicolor supertherm grijs is een hittebestendige lak op siliconenharsbasis. Voor het lakken van onderdelen die blootgesteld worden aan temperaturen tot 600°C. Ideaal voor het lakken van uitlaatpijpen en op motoren en auto’s, maar ook voor kachel pites, BBQ-behuizingen en nog veel meer. Toepasbaar op metaal, gietijzer, aluminium. Ook geschikt als beschermende lak voor motoren. Ondergrond ontroesten, schuren, ontvetten. Bus 3 min. schudden. Voor gebruik proefplaatje spuiten Op een afstand van 25 cm. 2 dunne lagen spuiten. 1 uur laten drogen, en duurzaam verhitten tot 160°C zodat de laklaag goed hard wordt.
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Die zwarte heb ik geen ervaring mee.
Dus of het no-go is zou ik niet weten…
Onderblok hoort eigenlijk donkergroen…
Ik weet het wel, maar dan is het geen hittewerende om maar te zwijgen over het juiste groen
Enig idee hoe warm het blok/uitlaatspruitstuk wordt?
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Blok als het goed is nooit boven de 100 gr.
Uitlaat denk ik hooguit 300-350gr, net roodgloeiend.
Die lak zou dat wel aan moeten kunnen.
Totaal aantal Berichten: 809
Geregistreerd: 12-05-2006
- ID/DS DS 20 Pallas BVH
Dat wordt toch wel vaker gedaan. Neem nou het topic van dickesse.
Toch veel mooier man, de juiste kleur groen. Als je toch de moeite neemt…
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Het blok kun je met gewone verf netjes groen maken, blijft jaaaaaren zitten. Nooit anders gedaan. Hittebestendige verf op de uitlaat houdt een week. Zonde van je geld.
Zorg dat het er origineel uitziet onder je motorkap. Is beter voor de waarde van je wagen ook.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste