Jazeker! Aan het einde van de middag werd er reeds een verkenningsrondje gereden met de gewonnen Charleston!
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 11768
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Zou die onderdelenmarkt er ook bij gebaat zijn dat er wat meer ander spul te koop wordt aangeboden dan (bijna) alleen IDDS en A-type? Ik denk dat toko’s als Garage 80 daar al een heel positieve bijdrage leveren, maar nu BXen, Visa’s, AX-en etc. inmiddels liefhebbersauto’s worden, vind ik dat die hun plek verdiend hebben op een evenement als CM. Maar goed. Dat is waarschijnlijk dan weer iets wat door de organisatie van CM niet of hooguit met veel moeite te sturen is…
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Ik denk dat dat ook sterk samenhangt met aanbod wat er überhaupt is voor die auto’s.
Echt alles is te koop voor DS/A, zoveel nieuw geproduceerde delen. Voor de ‘minder geliefde modellen’ (?) moet dat (nog?) komen.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Ik denk dat de organisatie hoe dan ook slechts ten dele kan sturen. Het initiatief zal voornamelijk van de deelnemers moeten komen, de organisatie kan vervolgens wel of niet toestaan.
En omdat wij hier op het forum vervolgens weer niet kunnen sturen welke invulling andere deelnemers geven, is het misschien goed om te kijken hoe wij als forum dan een meer dynamische invulling aan Citromobile kunnen geven. Wie weet geeft dat dan weer een impuls aan anderen. Goed voorbeeld doet immers volgen.
Gisteren noemde ik al een bollenvulmeeting en ik denk nog steeds dat iets dergelijks mogelijk zou moeten zijn. In samenwerking met een garagebedrijf en in overleg met de organisatie natuurlijk. Vul het werk dat daar gedaan wordt aan met wat uitleg en maak het gezellig voor publiek.
Nou ja, zomaar een idee. Schiet maar raak!
OliZX schreef:Het was weer bijzonder warm in Vijfhuizen:
http://www.glimeend.nl/auto/albums/CM2016/photo85.jpg
http://www.glimeend.nl/auto/albums/CM2016/index.html
Groet van
OliZX
Mooie foto’s!
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 6487
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
jaco schreef:O en waarom zijn er geen garagebedrijven aanwezig die specifieke services aanbieden tijdens het weekend? Misschien bollenvullen, aircocheck, of wat dan ook; gewoon relatief eenvoudige werkzaamheden waar je vooraf voor kunt aanmelden.
De bollenvul meeting van het forum, enkele jaren terug, was ook een succes. Naar mijn idee de moeite waard om uit te zoeken hoe zoiets tijdens CM georganiseerd kan worden.
Misschien is hier meteen een mooie taak voor het forum weggelegd? Als CM zichzelf niet vernieuwd, waarom vernieuwen wij CM dan niet door het voortouw te nemen?
Ik ben zaterdag even geweest maar ik vond het zodanig mager dat ik niet lang ben gebleven. Oude wijn in (niet eens zo) nieuwe zakken. Het is te zeer gericht op vooroorlogse onderdelenverkoop, een verbreding zou de beurs goed doen. Het bovenstaande (bollenvullen, aircocheck, uitdeuken zonder spuiten, etc) vind ik dan ook een erg goede suggestie. Persoonlijk zou ik wegblijven van een te hoog “bier en kampvuur-gehalte”, maar dat terzijde.
Overigens was de muziek-CX (en de clubpresentatie van de CX Club) er niet omdat de ICCCR er ook nog aankomt.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009
- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
jaco schreef:Ik denk dat de organisatie hoe dan ook slechts ten dele kan sturen. Het initiatief zal voornamelijk van de deelnemers moeten komen, de organisatie kan vervolgens wel of niet toestaan.
En omdat wij hier op het forum vervolgens weer niet kunnen sturen welke invulling andere deelnemers geven, is het misschien goed om te kijken hoe wij als forum dan een meer dynamische invulling aan Citromobile kunnen geven. Wie weet geeft dat dan weer een impuls aan anderen. Goed voorbeeld doet immers volgen.
Gisteren noemde ik al een bollenvulmeeting en ik denk nog steeds dat iets dergelijks mogelijk zou moeten zijn. In samenwerking met een garagebedrijf en in overleg met de organisatie natuurlijk. Vul het werk dat daar gedaan wordt aan met wat uitleg en maak het gezellig voor publiek.
Nou ja, zomaar een idee. Schiet maar raak!
Chyparce heeft meerdere jaren achtereen een stand met bollenvuller gehad op CM. (Vullen voor een tientje)
Helaas laten zij het de laatste jaren afweten.
Totaal aantal Berichten: 25593
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
DS- Technisch Team gaat denken over bollen vullen tijdens Citromobile 2017
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
dirkvdmei schreef:Chyparce heeft meerdere jaren achtereen een stand met bollenvuller gehad op CM. (Vullen voor een tientje)
Helaas laten zij het de laatste jaren afweten.
Ze stonden er dit jaar wel.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Penny Lane schreef:Zou die onderdelenmarkt er ook bij gebaat zijn dat er wat meer ander spul te koop wordt aangeboden dan (bijna) alleen IDDS en A-type? Ik denk dat toko’s als Garage 80 daar al een heel positieve bijdrage leveren, maar nu BXen, Visa’s, AX-en etc. inmiddels liefhebbersauto’s worden, vind ik dat die hun plek verdiend hebben op een evenement als CM. Maar goed. Dat is waarschijnlijk dan weer iets wat door de organisatie van CM niet of hooguit met veel moeite te sturen is…
Derk
Lijkt me stug dat de organisatie daar niet aan wil, het heet toch Citromobile en niet ID/DS en A-mobile? Of bedoel je dat niet met je laatste zin?
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
Mulder schreef:jaco schreef:O en waarom zijn er geen garagebedrijven aanwezig die specifieke services aanbieden tijdens het weekend? Misschien bollenvullen, aircocheck, of wat dan ook; gewoon relatief eenvoudige werkzaamheden waar je vooraf voor kunt aanmelden.
De bollenvul meeting van het forum, enkele jaren terug, was ook een succes. Naar mijn idee de moeite waard om uit te zoeken hoe zoiets tijdens CM georganiseerd kan worden.
Misschien is hier meteen een mooie taak voor het forum weggelegd? Als CM zichzelf niet vernieuwd, waarom vernieuwen wij CM dan niet door het voortouw te nemen?
Ik ben zaterdag even geweest maar ik vond het zodanig mager dat ik niet lang ben gebleven. Oude wijn in (niet eens zo) nieuwe zakken. Het is te zeer gericht op vooroorlogse onderdelenverkoop, een verbreding zou de beurs goed doen. Het bovenstaande (bollenvullen, aircocheck, uitdeuken zonder spuiten, etc) vind ik dan ook een erg goede suggestie. Persoonlijk zou ik wegblijven van een te hoog “bier en kampvuur-gehalte”, maar dat terzijde.
Overigens was de muziek-CX (en de clubpresentatie van de CX Club) er niet omdat de ICCCR er ook nog aankomt.
Ik sluit mij bij bovenstaand aan. Sinds een jaar of 3 ga ik weer naar Citromobile toe na er meerdere jaren (10+) niet meer te zijn geweest, maar voor mij lijkt het erop dat ik al die jaren helemaal niets gemist heb. Ieder jaar weer hetzelfde aanbod, ieder jaar weer dezelfde stands met ieder jaar weer die belachelijk hoge prijzen. Waarom ik dan toch weer sinds een jaar of 3 ga? Wellicht tegen beter weten in, maar elk jaar hoop ik toch iets leuks dan wel unieks voor mijn BX te kunnen scoren. Maar helaas, elke keer weer moet ik toch maar concluderen dat ik van een koude kermis ben thuisgekomen omdat het aanbod van spulletjes voor o.a. AX, BX en andere “jonge” Citroens zo mager is, dat het eigenlijk geen nut meer heeft om juist hiervoor naar Citromobile af te reizen. Een gemiddelde sloperij zal waarschijnlijk meer in zijn magazijn hebben liggen. Zoals aangegeven is bijvoorbeeld Garage80 een meer dan welkome aanvulling op het aanbod tijdens Citromobile.
Ook ik ben van mening dat het concept van Citromobile wellicht aangepakt (lees; ge-upgrade) dient te worden. Natuurlijk, de onderdelenverkoop van de met name oude(re) Citroens zal altijd blijven bestaan, maar breidt het geheel bijvoorbeeld eens uit met zaken zoals een aparte plek waar auto’s getaxeerd kunnen worden, een hifi-specialist, een uitdeuker en idd een (veer)bollervuller. Ook denk ik aan het uitnodigen van bijvoorbeeld een Citroen tuning-club oid, welk er wellicht ook toe leidt dat Citromobile wat nieuw bloed zal gaat trekken? Nogmaals, het zijn suggesties, of alles ook haalbaar is (of wenselijk is) blijft natuurlijk een ander verhaal.
Iedere verandering zal in de eerste plaats vanuit de deelnemers (lees standhouders/clubs, bestaande en nieuwe) zelf moeten komen. De organisatie kan dit aanmoedigen, maar niet zelf bewerkstelligen. Het initiatief van de DS-TT om volgend jaar bollen te gaan vullen is in dat licht helemaal super en hopelijk moedigt het anderen ook aan met nieuwe ideeën te komen.
Op dit forum is het leuk om ideeën te strooien, maar de toonzetting ‘ze zouden dit of dat moeten’ heeft niet zoveel zin. Beter is het te kijken welke mogelijkheden het forum zelf zou kunnen benutten om een bijdrage aan vernieuwing te leveren.
De kracht van dit forum ligt enerzijds in het bij elkaar brengen van mensen en anderzijds in toegankelijk maken van kennis, door middel van discussie, workshops en demonstraties. De meetings zijn daar ook succesvolle voorbeelden van en dit concept kan denk ik vrij eenvoudig getransformeerd worden naar Citromobile. Wat te denken van een mooie, gastvrije ontmoetingsplek waar tevens demonstraties worden gegeven? Er zijn al mooie contacten met DSH Repair en Pavone Car Cleaning, die contacten zijn misschien ook wel warm te krijgen voor Citrombile. Bijkomend voordeel is dat hiermee het forum zichzelf ook beter in de picture kan spelen.
Car-audio werd hierboven ook genoemd en daarmee kan je zeker de jongere doelgroep aanspreken. Zou er voor het forum een mogelijkheid zijn om hier iets mee te doen? Ook leuke materie voor een meeting.
Ik zie het al helemaal voor me, decibel wedstrijden op Citromobile, kijken wie z’n kentekenplaat het hardst kan laten rammelen
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
Totaal aantal Berichten: 6487
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Je bedoelt het als grapje maar dit is wel precies de oorzaak waarom een evenement als Citromobile al tig jaar hetzelfde is: het Citroen-wereldje is oerconservatief.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
Uiteraard bedoel ik het als grapje, maar je hebt wel gelijk. De jeugd is niet zo geïntresseerd in bollen voor een DS (Twan is meer uitzondering dan regel), of in een revisiebak voor een 2CV, die zoeken liever een verlagingssetje of LED achterlichten voor hun Saxo. En tja, dat is er niet op Citromobile (dat maak ik op uit de reacties hier, ben er zelf nog nooit geweest, mijn moeder had mamadag een beetje ongelukkig gepland…)
Uiteraard moet het geen luidruchtige tuningbeurs worden (dan jaag je de oudere generatie juist weer weg), maar er mag best wat gedaan worden om het jongere publiek aan te trekken, die oudjes bereiken ook een keer de leeftijd dat ze niet meer (kunnen) komen
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon