Zoals de title het al zegt,was ik van morgen gewoon naar me werk aan het rijden en gaat dat lampje ineens branden.
Kan het zijn dat me sensor nu kapot is?
Iemand een idee waar ik naar moet kijken en op letten.
Ik zelf denk aan motor starten laten draaien en kijken of ventilator draait,motor erg heet wordt.
Kijk eerst eens naar het koelvloeistof niveau.
Gr. Wim.
wim V8 schreef:Kijk eerst eens naar het koelvloeistof niveau.
Gr. Wim.
Ach wat stom van me dat ik daar niet aan gedacht heb.
Met koude motor moet hij op minimum nivo staan toch?
Want zodra hij warm word zet de kvs uit en komt het omhoog.
Teminste dat zegt me collega.
Lijkt me sterk maar vraag het toch maar effe
heel goed, maar minimum is mischien wat laag maar warm moet ie op max staan, maar pas op met de dop er af halen als die warm is.
Moet je maar even kijken hoe die zakt en daalt bij warm/koud.
Gr. Wim
Totaal aantal Berichten: 10262
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
En voel ook eens of bij warme motor de radiateur over de volle hoogte warm is. Er kan een luchtbel inzitten.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Op me werk ben ik wezen kijken naar de kvs nivo.
Ik kon niet zien tot hover deze gevuld was dus heb ik er een beetje water in gedaan.
Bij het starten Brande het lampje niet meer.
Na 20 min in de file gestaan te hebben ging hij toch weer branden.
10 min later een maar thuis ging het lampje even uit en daarna toch weer branden.
Op de pakkeerplaats liet ik hem effe draaien en keek ik onder de motorkap.
Kvs was uit het tankje gekomen ventilator draaien erg hard en maakt best wel veel lawaai.
Ik heb de motor gevoelt en die voelde gewoon warm aan niet heet.
Wat moet ik nu gaan doen?
Heeft of weet iemand een staple plan over hoe je je kvs system moet ontluchten en of bijvullen?
Gaat hier om een saxo 1.1i
Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewreply/1964070/ en nog even verder lezen.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Hey jongens ik heb het gefixed.
Het kvs nivo was veel te laag.
Nu heb ik er effe water in zitten maar dat vervangen ik morgen voor kvs.
Winkels waren namelijk al dicht.
Ik heb 3 ontluchtingspunten gevonden.
1 reservoir
2 rechts boven op de radiator
3 rechts onder de radiator
Is er nog een 4e of waren dit ze?
Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Onder op de radiateur kan natuurlijk nooit een ontluchtingspunt zijn, dat is het aftappunt.
Er zit sowieso nog een ontluchtingspunt op het thermostaathuis en 1 op de slangen naar de kachelradiateur aan de achterkant van het blok.
Weet je overigens waar het aftappunt op het blok zit?
Voor je het koelsysteem vult met nieuwe vloeistof, eerst het oude, wat met water aangelengd is, volledig aftappen.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Misschien een aanvulling, betreft dit onderwerp.
Vorige week, begon bij mij ook het (rode) lampje te branden, met daarbij het pijltje tot helemaal boven in de meter.
Saxo zo goed als meteen aan de kant gezet.
KVS ter plekke bij kunnen vullen, en weer door.
Tot aan bijna thuis, geen echte problemen gehad.
Metertje schommelde wat, maar geen (rood) lampje.
Thuis verder op onderzoek gegaan, en bleek toen wel het probleem voor te doen.
Vin sloeg niet meer aan, bovenste (dikke) slang stond geen druk op, en KVS werd bij de vuldop geloosd.
Om het verhaal kort te houden, thermostaat zat vast, en vuldop was niet voorzien van een goede rubberen afsluitring.
Dit is gisteren vervangen, en nu de boel goed in de gaten houden, betreft het KVS niveau.
Totaal aantal Berichten: 10262
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Wel goed ontlucht hoop ik?
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.