Normaal 3/4 of iets meer in de zomer in de file.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Heb net even me beunhaas gebeld en die zegt dat de koppacking kapot Is. Toen hij de thermostaat erop had gezet had die hem ontlucht en toen deed de ventilator het wel. Hij zegt dat als de koppacking kapot Is dat er dan luchtbellen in komen waardoor de ventilator niet aanslaat en de motor heet wordt. Ik heb gevraagd of hij naar de kokerbalken wil kijken zodat het geen zinloze investering Is. Koppacking vervangen kost 300 euro Inc kop vlakken
Volgende week maar laten doen dan..
Zoek maar een andere beunhaas, als de ventilator niet aanslaat door luchtbellen….. Terwijl hij duidelijk wel te werm is?
Voor 300 koppakking met vlakken van de kop? Dan zijn er geen riemen en rollers bij, worden de oude bouten denkelijk terug gebruikt.
Een TU kop ga ik nooit laten vlakken tenzij hij heet heet is geweest en niet gewoon heet zoals bij jou.
Maar laat nu eerst eens snuffelen of die koppakking kapot is of niet.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 1267
Geregistreerd: 24-10-2013
- BX 16 TRI
- Berlingo Multispace
De vraag is een beetje hoe oud je koelvloeistof is en of er überhaupt geen (puur) water in zit… De volgende vraag is of je radiateur niet gewoon verstopt zit, hetzij inwendig hetzij uitwendig. Verbruikt je motor olie of koelvloeistof? Persoonlijk vind ik het een beetje willekeurig om zomaar te roepen dat een koppakking door is zonder concrete aanwijzingen.
BX 16 TRi ‘86
Peugeot 406 V6 Break ‘99
Ja je hebt gelijk ben wel aan het twijfelen nu.
Ik ga morgen maar de koelvloeistof, als dat idd koelvloeistof Is en geen water , eruit laten lopen en dan nieuwe erin na schoonmaak. Als dit niet helpt ga ik naar een garage voor de co2 snuffelaar.
Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
donald37 schreef:even me beunhaas gebeld
Idd, dat is het!
En direct de laatste keer?
Moet toch niet fraaier worden, als de chirurg al begint te opereren, voordat hij weet wat de patiënt eigenlijk mankeert.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Had de thermoschakelaar verlangen maar helaas geen resultaat. Wat nu wel ineens Is dat er witte rook uit de uitlaat komt en dat Is volgens mij niet goed.
Koelvin nog steeds niet draaien.
Volgende week maar de koppacking laten vervangen helaas.
Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Laat nu eerst eens op professionele wijze een diagnose stellen.
Dus eerst op CO2 laten snuffelen.
Wordt dat niet in de koelvloeistof aangetroffen, dan is de koppakking met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid gewoon nog heel.
Witte rook kan ook gewoon condens zijn.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Ja ik zal zo eens langs garages rijden of bellen of ze me koppacking even kunnen testen of die nog goed is.
Wat ik wel raar vind dat ik de thermoschakelaar had opgehaald met de auto dus de motor was warm en ik had toen geen last van witte rook.
Ik kom thuis geen witte rook. Ik ga de thermoschakelaar vervangen en ineens heb ik heel de tijd witte rook uit de uitlaatekst met een warme motor. Erg vreemd.
Vreemd net bij stilstaande auto met motor aan ging ineens wel de koelventilator aan…. Erg vaag.
Witte rook Is weg na lang rijden ook weer vaag.
Motor wordt nog steeds warm als ik 120 of harder rij.
Bij 160 gaat die zelfs tegen het rode vlak aan maar lamp Brand niet.
Als ik dan afremet gaat de temperatuur gelijk weer naar beneden.
Jammer dat ik de oplossing niet weet wat het kan zijn. Lekker koppacking Is het niet want geen witte rook eruit en motor koelt ook gelijk weer af en blijft wel wat hoog maar constant bij rustig rijden tot 100 km/u
Is de radiator nu al gespoeld?
Heeft het niets uitgehaald een nieuwe erin, koelvloeistof erin en degelijk ontluchten, hij is pas goed ontlucht als je binnenin super hete lucht kunt krijgen.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Kijk eens naar de waterpomp.
Gr. Wim.
Radiateur zelf gaat niet snel stuk, er loopt immers alleen maar koelvloeistof doorheen. De fan spring bij als je in de file rijd of constant 170 o.i.d rijd, zodat de lucht de radiateur niet meer koelt. Heb zelf tijden zonder werkende fan gereden in mijn sax, je moet alleen niet te lang stil staan.
Zoals eerder al gezegd. Oude kvs eruit, alles vooral radiateur ff schoonspuiten ( hoge druk erop/erin ) Aan de hand van je oude kvs kun je meteen beoordelen of er smurrie bij in zit ( olie )
nieuwe erin, niet direct volgooien maar met lopende motor de boel ontluchten, 1 voor 1 de nippels los draaien en als er een fonteintje uitkomt dicht draaien. Zo kun je ook direct zien of de koelvloeistof overal terecht komt.
er zitten 4 ontluchtingspunten, 1 links onder je gasklephuis, 1 naast je thermostaat, waar de slang het gietijzer in gaat, moet je met een dop losdraaien. en 2 op je radiateur onder en boven ( rechterkant ) zo kun je checken of alles goed door je radiateur loopt. Fan springt aan als de motor over de streep komt, dat is normaal.
Eventueel kun je eerst met gewoon water ontluchten, tuinslag erin o.i.d om bijv. niet koelvloeistof te verliezen. Zelf haal ik 6 tot 8 van die KVS flessen bij de action, werkt prima
Tip; je motor word het snelste warm als je hem vol op KOUDE lucht zet.. motor word warm en zal meer moeite moeite moeten doen om je van koude lucht te voorzien ( stilstaand dan )
Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
HilleVTS schreef:met lopende motor de boel ontluchten, 1 voor 1 de nippels los draaien
Niet dus!
Vullen van een TU doe je met motor uit en alle ontluchtingspunten open.
Tot het eerste punt kvs geeft, deze sluiten enz.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986