Het viel mee, even rommelen aan de draden achter de radio en hij deed het wonderbaarlijk weer.
Die vieze vette cockpit spray waarmee je sommige auto’s wel eens behandeld ziet bij een garage? Brr geen zorgen.
Wel NOG iets irritants, het airbaglampje. Alle draden onder de stoel heb ik inmiddels voorzien van nieuwe stekkers en soldeer, dat moet nu toch echt goed contact maken met elkaar. Helaas krijg ik het lampje er niet uit, ik ga nu de sleepring achter het stuur nog proberen te vervangen maar als dat niet helpt weet ik het eigenlijk ook niet meer.
Zou het eventueel nog zin hebben om de airbags te wisselen? Ik heb namelijk nog 2 stoelairbags en een stuurairbag uit het oude stuur..
Heb je de auto al (laten) uitlezen? Dan krijg je als het goed is een reden voor het lampje..
Willekeurig uitwisselen lijkt mij niet direct dé manier..
En dat ga ik ook maar niet doen, zo klooien met airbags.
Ik probeer die ring te verwisselen en als dat niet werkt moet hij maar worden uitgelezen.
Ondertussen heb ik een setje spatlappen gescoord op CM.
Verder heb ik een setje velgen op het oog.
Of een set Indianapolis of een set Vesuve.
Ik ben een ontzettende orginaliteitsfreak, dus ik vraag me af weet iemand of Indianapolis geleverd is op de Xsara 2?
Het staat in ieder geval lang niet gek.. (foto gejat van MP)
Dit zijn natuurlijk de Vesuve’s. (van google)
Misschien vind ik de Indianapolis nog wel mooier ook.
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Wel op de Xsara phase 1 De Indianapolis.
Persoonlijk zou ik voor Vesuve’s ganan
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Xsara 2 is Vesuve of deze zoals bij mij:
Ik ben alleen even de naam kwijt, ik noem het altijd maar VTS velgen.
De Vesuve waren optioneel op een VTR en standaard op een Exclusive.
Dat zijn Everest velgen en nog moeilijker te vinden dan de Vesuve
Toch ook erg mooi..
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Oh ja Everest!
Ik heb 2 sets voor zomer en winter banden
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Everest vind ik ook de leukste. Op de eerste phase de Indianapolis.
Ze hebben allemaal geen naafgat, en dat is wel gedoe. Misschien is een recenter setje van een C3 ook best de moeite waard.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Als je garage een adapter heeft valt het gedoe wel mee.
Mijn garage plaatste pas mijn CX velg (met naafgat) op dezelfde manier als je met blinde velgen doet, het is maar net wat je gewent ben denk ik.
In Frankrijk zijn ze met bosjes te vinden.
Heb er nu 2 gemaild, 1 set Everest en 1 set Vesuve.
Ben benieuwd of er iemand zo gek is om ze te verzenden naar Nederland.
Dat risico durf ik wel te nemen.
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Setje in het noorden zoeken en gewoon ophalen! Maak je er een weekendje van
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
https://www.leboncoin.fr/equipement_auto/959310756.htm?ca=15_s
deze bijvoorbeeld
Ze zien er erg netjes uit, maar ze zijn opnieuw gespoten. Op zich geen punt, vind ze wel mooi zo.
Vanmiddag begon de middendemper te brommen, die is lekker gescheurd op de naad naar de einddemper.
Morgenochtend laat ik er direct een andere onderzetten. De ervaring leert dat het heel snel kan gaan ineens met brommende uitlaten.
Helaas heeft het vervangen van de sleepring niet geholpen.
De Xsara wordt daarom morgen ook gelijk uitgelezen.
Storing zat in onder de rechterstoel, precies de 2 draadjes waarvan ik dacht dat ze wel goed zaten.
Bij het aanraken van de draad veranderend de storing steeds van permanent naar tijdelijk, duidelijk die stekkers dus. Opnieuw door gesoldeerd en het probleem was verholpen.
Verder natuurlijk de middendemper vervangen, was hard nodig ook. Hij hing aan de einddemper nog aan ongeveer 2 a 3 cm metaal vast. De auto is nu een stuk stiller dan voorheen, ook lijkt de uitlaat wat minder flexibel onder de auto te hangen.
Tot slot de airco nog opnieuw laten vullen. Iets meer dan de helft van het middel zat er nog in, een wonder dat de airco nog werkte.
Wat betreft de LM velgen zoek ik rustig door
Nog geen velgen gevonden, die opwelling is ook al wel weer gezakt…
Ik had de auto al wel eens met de hand gepoets, maar het was tijd voor het betere werk!
Ik heb een polijstmachine gekocht (DAP 900 V3) inclusief doeken, washandschoon, droogdoek, shampoo, verschillende polijstmiddelen, klei set, verschillende pads en natuurlijk een goede harde wax.
Alhoewel ik niet alle krassen uit de lak van de Xsara krijg is hij enorm opgeknapt! Wat wel irriteerd als de auto zo mooi glimt zijn de kleine deukjes, deze vallen extra op.
Aanstaande vrijdag gaat de auto weg voor de APK, tevens komen dan de nieuwe Vredestein banden eronder. Voor de APK verwacht ik geen schokkende gebreken.
Airbagstoring komt nog steeds terug helaas. Vermoed dat het probleem in de bestuurdersstoel zit..
Pech..
Gisteren viel het me op dat de watertemperatuur toch wel aardig op liep, maar niet schokkend..
Vandaag weer, tot hij ineens omhoog schoot. Airco uit, kachel aan niks, langzamer rijden niks.
Vluchtstrook op en ANWB gebeld. Ondertussen reservoir open gedraaid en niks meer, helemaal leeg.
Wegenwacht heeft er water ingegooid maar na 400 meter rijden was het er al weer uit, uiteindelijk naar een carpoolplek gesleept en tot de conclusie gekomen dat de kachelslang bij het schutbord in gescheurd.
De kachelslangen zijn nu rechtstreeks met elkaar verbonden als quick fix.
Toch vrees ik voor de koppakking en met mij ook de ANWB monteur.
Bij het vullen begon hij niet direct constant te bobbelen en ook rookt de motor niet.
Straks als hij is afgekoeld kijken of het water er nog in zit. Is het er dan weer uit is het over ben ik bang….