Totaal aantal Berichten: 1267
Geregistreerd: 24-10-2013
- BX 16 TRI
- Berlingo Multispace
Totaal aantal Berichten: 752
Geregistreerd: 26-02-2011
- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Mooi plaatje, ook zonder die BX
Wat ik nog wel even kwijt wil is dat zo’n vroege type 2 eigenlijk wel originele achterlichten en wieldoppen verdient, of niet?
Dit staat ook niet slecht hoor, maar ik zou dat nog mooier vinden
Totaal aantal Berichten: 1267
Geregistreerd: 24-10-2013
- BX 16 TRI
- Berlingo Multispace
Ik kan jou melden dat de juiste achterlichten er inmiddels op zitten en 3 van de 4 wieldoppen zijn inmiddels gevonden
BX 16 TRi ‘86
Peugeot 406 V6 Break ‘99
Totaal aantal Berichten: 752
Geregistreerd: 26-02-2011
- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Goed bezig Tim
Totaal aantal Berichten: 1267
Geregistreerd: 24-10-2013
- BX 16 TRI
- Berlingo Multispace
Totaal aantal Berichten: 324
Geregistreerd: 31-05-2014
- BX 14 Deauville "Het Kasteel"
- AX 1.1i Volcane
Wat ziet dat ding er toch waanzinnig uit zeg! Staat ‘m goed, die achterlichten en wieldoppen.
Koen.
Voor de deur:
1993 BX 14 Deauville “Het Kasteel” GZ-TT-15 (236dkm)
1995 AX 1.1i Volcane LF-JG-33 (209dkm)
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Mooi gedaan, staat ‘m goed!
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
ik heb nog van die doppen liggen als je er nog 1 zoekt.
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 1267
Geregistreerd: 24-10-2013
- BX 16 TRI
- Berlingo Multispace
Totaal aantal Berichten: 1267
Geregistreerd: 24-10-2013
- BX 16 TRI
- Berlingo Multispace
Fraaie kar!
Ik neem aan dat je dat deel achter de bumper wel even lekker hebt ingesmeerd tegen de roest om het zo netjes te houden?
Weinig kms?
Wat is je verbruik ongeveer?
Bij mij is het ongeveer gemiddeld voor een BX…
De benzinemeter klopt voor geen meter als je nog de originele hebt…
Totaal aantal Berichten: 1267
Geregistreerd: 24-10-2013
- BX 16 TRI
- Berlingo Multispace
Dank. Ben echt helemaal weg van deze TRi. Vooral die binaire injectie is heel apart en vergt enige gewenning. Uiteraard staat de bumperbalk in de anti-roest KM-stand was 160dkm bij aanschaf en al gauw na aanschaf ging er iets kapot in de snelheidsmeteraandrijving en ik heb nog niet helemaal kunnen vinden waar dat probleem zit. KM-stand is nu denk ik iets van 162-163dkm. Verbruik is bij mij echt heel erg tegenvallend. Ik zit rond de 1:9-1:10, maar daarbij moet ik wel toegeven dat ik vlot doorrij.
BX 16 TRi ‘86
Peugeot 406 V6 Break ‘99
Bij normaal rijden doet de mijne 1:11-12 (16Tri break)
Boven de 110-120 loopt het wel erg progressief op.
Misschien is de aandrijving van de teller wel het tandwieltje in de bak.
Die kunnen kapot…
Totaal aantal Berichten: 1267
Geregistreerd: 24-10-2013
- BX 16 TRI
- Berlingo Multispace
Ik weet het, maar als ik het onderste gedeelte los koppel van het bovenste gedeelte en dan de auto duw, zie ik de kabel draaien. Dus daarmee concludeer ik dat het onderste gedeelte + aandrijving goed is. Ik heb álles(zelfs het mechaniek ín de tellerbak) los gehaald en alles ingevet en toen deed de teller het even: https://youtu.be/uU7lXpLI7EA
BX 16 TRi ‘86
Peugeot 406 V6 Break ‘99
Totaal aantal Berichten: 848
Geregistreerd: 11-11-2006
- AX 1.1i TGE (verkocht)
- CX 2400 super familiale (verkocht: is fusiepproject)
- BX 16 TGI Progress (exit: krijgt donorschap)
- C4 (2004-heden) 1.2 Pure Tech
- BX 1.9 TRS Break (in ruste bij de snoekfabriek)
- AX 1.1I Mistral
Dat plastic item waar de kabel de bak in gaat is inderdaad vatbaar voor breuken. Wel eenvoudig te vervangen trouwens. Wat het verbruik betreft, er staat niet voor niets TR op. Die T en die R staan volgens mij voor Tres Riche verbruik! Ik heb er ook nog eens de S van Super achter staan en hoewel de afstelling deugt, kan ik de slang van de benzinepomp er bijna in laten zitten, zoveel zuipt die break. Zeker met een zware voet is het oppassen geblazen.
Edit: Zit er geen ruimte in de tandwielen van de meter zelf? Als je dat met vettigheid bij elkaar plakt, doet alles het even en daarna is het weer over. Al eens een andere meter geprobeerd?
Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’